ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מלחמת הגורילות 

מלחמת הגורילות

 
 
ירון חיימסון, גיימר

אין דבר עצוב יותר ממשחק מרובה משתתפים ששרתיו נטושים. ירון חיימסון בדק את "שר הטבעות אונליין", בינתיים בבטא סגורה, וקיווה לטוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זהו תור הזהב של משחקי האון-ליין, הנמצאים בפריחה בשנים האחרונות. תחת כל עץ רענן צץ לו משחק תפקידים המוני נוסף, ומשווע לדולרים של השחקנים הפוטנציאליים. התחרות עזה (מי אמר וורלד אוף וורקראפט), והסיכון גבוה – או שאתה שם, או שאתה לא קיים.

אין הרבה דברים עצובים יותר מלהיות מנוי של משחק המוני, ולגלות שאתה חלק ממיעוט מבוטל ובשרתי המשחק יש פחות חיים מעיר נטושה במערב הפרוע.
 

רוצים להיות גורילה

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
בשוק משחקי התפקידים ההמוניים יש שתי גורילות, World of Warcraft ו-Guild Wars. מעבר להם יש עוד כמה שזוכים לתשומת לב כגון Eve Online, מבוכים ודרקונים און-ליין המאכזב שזכה לנתח משלו, ו-Everquest II. במקביל, משחקים רבים חלפו על פנינו לבלי שוב בדרכם לתהום הנשייה, כמו Auto Assault, ארכלורד ו-Anarchy online.

הסיבות לכישלון רבות הן, החל מתשתית שרתים רעועה, דרך משחקיות משעממת וכלה ברמת המחויבות שהמשחק מצליח לייצר. כל זה, כמובן, לא מונע מחברות המשחקים להמשיך לנסות ולפתח את הגורילה הבאה. אחד הדברים שיכול לתרום רבות (אם כי לא בהכרח להבטיח הצלחה) הוא ללכת על איזה מותג מוכר וידוע ולהבטיח לצרכנים חווית משחק דומה לדבר האמיתי.

בנקודה הזאת, המפתחת Turbine יונקת ישר מצינור הכיבוי – אם בשנה שעברה הביאו לנו את Online D&D המעניין אך לקוי, השנה הם הולכים צעד נוסף קדימה וישחררו בחודש הבא את גרסת הרשת לעולם הארץ התיכונה – Lords of the Rings Online. אמנם הזיכיון נמצץ עד זוב דם בשנים האחרונות עם טרילוגיית הסרטים המופלאה (בעקבותיה באו שלל משחקי מחשב), אך עם כזאת עדת מעריצים ישנה בהחלט תחושה שאולי 'זהו הדבר הבא'.

חירפנו נפשנו וצללנו לתוך הבטא הסגורה של המשחק בכדי להביא לידיעתכם רשמים מיד ראשונה לגבי טיבו של האח הקטן-גדול החדש. ראשית חובה להזכיר: מדובר בגרסה מוקדמת. המפתחים עובדים על המשחק תוך כדי התנהלותו, ויש שדרוגי שרתים ועדכונים כל שבוע בערך. לכן חשוב לזכור, כמאמר שלמה ארצי, הכל הוא זמני.
 

לא נלחמים בשחקנים אחרים

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
אז מה יש במשחק? נתחיל דווקא ממה שאין. קודם כל, בדומה ל-D&D Online, אין קרבות מול שחקנים אחרים. החברה מבטיחה שבסופו של דבר יהיה משהו דמוי PvP, אך לא יצא לנו להתנסות בכך בעצמנו.

אחת האופציות עליהן מדברים המפתחים היא MonsterPlay, שתאפשר לנו לשחק מפלצות מצבאו של המכשף המרושע סאורון, ואז זה כנראה יהיה נגד שחקנים אחרים. בכל מקרה, ניתן לנדוד לבד (אין בוטים, מקסימום חיית מחמד לחלק מהדמויות) ולפחות ברמות הנמוכות יותר זה עובד. בשלב הזה בחיי המשחק ישנם הרבה אנשים בבטא, אך רובם לא מעוניין בשיתוף פעולה. אל דאגה – גם זה יגיע.

בניגוד לחלק מהמשחקים האחרים בסגנון זה (כולל D&DO) בשלב הבטא לא ראיתי שימוש אמיתי ב-Instancing – אותם אזורים מגודרים שבהם השחקן/חבורה (בעגת המשחק – Fellowship) נמצאים לבדם ללא נוכחות שחקנים אחרים. כן זיהיתי חלוקה גיאוגרפית אזורית, אבל בשלב מוקדם זה משמעותה אינה נהירה לי.

בפתיחת המשחק ניתן ליצור דמות מאחד מ-4 גזעים: בן אנוש, בן לילית, גמד והוביט. ניתן לבחור בין זכר ונקבה בגל הגזעים, פרט לגמד. אפליה גזעית ומגדרית – אני קורא לכל הגמדות עם הזקנים להגיש תביעה ייצוגית נגד Turbine – הזדמנות נדירה לעשות כמה ג'ובות.
 
 

קריירה מתאימה לכל גיבור

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
מבחר המקצועות מותאם לכל גזע, ומכיל מנעד רחב של אפשרויות, לא כולן קלאסיות: Champion הלוחם, Guardian הלוחם עם הדגש ההגנתי, Captain המנהיג שדואג למורל ולארגון השורות, Hunter הקשת, Burglar הגנב, Lore-Master המכשף, ו-Minstrel הנבל האופטימיסט חסר התקנה. כל מקצוע מלווה בסרטון הסבר קצר שעוזר מאוד לקבל את ההחלטה הקשה. מייד לאחר מכן, נקבל מספר רב של אפשרויות התאמת המראה הוויזואלי של הדמות.

כל אחד מהגזעים מתחיל בנקודה אחרת את המשחק, ומקבל מספר משימות היכרות אותן יעבור בעצמו. לאחר מכן, יצטרף השחקן לאזור המרכזי ויתחיל לנדוד בחיפוש אחר הרפתקאות ונקודות ניסיון (כרגע אין שום אינדיקציה לגבי המרחק מהדרגה הבאה. בהתחשב בזה שאחרי כל הריגה רואים כמה נקודות ניסיון מקבלים זה די מעצבן).

המשימות של השלבים הראשונים די בנאליות, כשחלקן המינימאלי מקדם את העלילה ורובן הן משימות 'Go-Fetch': לך תהרוג 6 כאלה, לך תעקור 6 צמחים וכו'. לפחות מזל שהמטרות מושרצות בשפע, שניות ספורות אחרי ההרג הקודם. מטלות הסיפור המרכזי מעניינות, רק חבל שהן מלוות בטקסט רב. הוא אולי נותן עומק, אך מקשה על ההבנה של המטרות הבסיסיות יותר.
 

יש סיבה להתלהב – אם העבודה תושלם בזמן

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
העולם הוא עצום ורב ומלא פרטים. הגרפיקה מרהיבה ושובת עין. זמני הליכה סתמיים ולא קצרים בין מקום אחד למשנהו ממלאים חלק גדול מידי מזמן המשחק, וכולי תקווה שנושא זה ישופר בהמשך. לפחות הנופים מקלים במקצת על השעמום שבהליכה. אין ספק שההליכה בין מקומות המוכרים היטב למעריצים תעשה את הייאוש יותר נוח.

השליטה בדמות לא מקלה על התהליך. מסיבה לא ברורה ניתן להזיז את הדמות רק עם המקשים ולא עם העכבר, שמשמש רק לשינוי זווית הראייה. רגישות המקשים רבה מדי, ולכן ניווט הדמות לא תמיד טריוויאלי. בכלל, הממשק עדיין לא סגור לחלוטין על עצמו. יש דברים הדורשים לחיצה אחת, יש כאלה שדורשים לחיצה והמתנה, יש לחיצה כפולה וגם סדרות מטורפת של לחיצות בתקווה שמשהו יקרה. זה לא גרוע כמו שזה נשמע, אבל החברה עדיין עובדים על זה כנראה.

זמני הטעינה במשחק סבירים בהחלט, אבל עדיין ניתן לחוות ניתוקי רשת ותקיעות כאלה ואחרות פה ושם. אנחנו לא מתלוננים בשלב זה, אבל מקווים שכאשר המשחק ייצא לחנויות לא נתקל עוד בבעיות כאלה.

לסיכום, הכיוון הכללי נראה חיובי, אבל עדיין נותרה למפתחים לא מעט עבודה. מעבר לכך, הניסיון של Turbine עם D&D Online תרם רבות לייצוב המשחק ולאיכותו. גם אם נשים את כל זה בצד – הרי שבשר הטבעות עסקינן. מי באמת יכול לעמוד מול קסמה של הטבעת?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by