ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פרימיום?  
 
 בלוז לימי החינם?   
 
גדי שמשון

הכצעקתה? האמנם התחילו ימי התוכן בכסף באינטרנט בישראל? לא, עוד לא ממש. בינתיים התחילו ימי הניוזלטרים בכסף, וסבא לינק עושה שאפו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אביבית חבשוש. מתלבטת האם לשלם עבור תוכן פרימיום
 אביבית חבשוש. מתלבטת האם לשלם עבור תוכן פרימיום   
מאז סיים מנכ"לה לשעבר של MSN ישראל, דורון ליבשטיין, את תפקידו, פחתו הקריאות המפורשות בתקשורת לתחילת מתן כל שירותי התוכן האפשריים בתשלום. זה לא אומר שאתרי התוכן לא מחפשים בכל כיוון אפשרי את הדרך הנוחה לגבות מכם אי אילו שקלים עבור מה שעד היום קיבלתם, ובכן, בחינם. האחרונים שהודיעו על שירות "פרימיום" (בשיווקית: אתם אנשים מיוחדים, מובחרים. בעברית: החבר'ה מהשיווק אמרו שזה עוזר לצרף את המילה הזו, ככה אנשים יחשבו שהמוצר והם נורא מיוחדים) בתשלום הם אנשי דה-מארקר, שלאחר שלב שמועות ארוך בן כמה חודשים יחלו לגבות כסף בקרוב ממנויי הניוזלטרים שלהם.

הניוזלטרים של המארקר עונים על כל ההגדרות הרלוונטיות לתוכן שאפשר, איכשהו, למכור ברשת. תוכן שאפשר (ולכן כדאי ואף ראוי) למכור ברשת אינו בהכרח המובחר ביותר, למרות השימוש האינפלציוני במונח "פרימיום", הוא פשוט תוכן שעונה על הקריטריונים הבסיסיים:

1. ייחודי והכרחי לקהל היעד

2. (ומכאן נובע) יש לו קהל יעד מאופיין שיוכל וירצה לשלם

3. (ודי הכרחי גם כן) תהיה לקהל אפשרות לשלם ללא טרחה רבה מדי

הניוזלטרים של המארקר, הנוחתים בתיבה לקראת סוף יום העסקים (מקדימים במעט את עיתון גלובס המודפס ובהרבה את הניוזלטרים של גלובס), כתובים בצורה עניינית להפליא. רשימה של הנושאים היומיים, מחולקת לכמה תחומי עניין נמצאת בראש. כל שורת נושא מהווה הפניה לפסקת סיכום בהמשך הניוזלטר, ובסוף כל פיסקה כזו (לעתים זו רק הפסקה הראשונה מהכתבה המלאה) ישנה הפניה לידיעה המלאה במארקר. כמו שהם דוחפים את זה גם בחומר המערכתי, הפורמט נוח מאוד למעבר מהיר על עיקר חדשות היום, עם אפשרות לשתי רמות של העמקה.

(מאמר מוסגר לשמעון המגיב, שטען בכמה תגובות שהוא לא קורא את הטור בכלל, אחר כך שהוא קורא רק את הפתיחה והסיום, ובתגובות הקרובות בטח שוב יגמגם משהו על זה שהוא לא התכוון אבל קרא משהו מאמצע. שמעון, אל תשקר, שלחת מייל מאוד עצוב ונוגע ללב. ואם תגיב סימן שקראת באמצע).

למנהלים ואנשי עסקים, עבורם הומצא המונח "תמצית מנהלים" (לכאורה כי זמנם יקר יותר), מהווים הניוזלטרים כלי עבודה שמקל את החיים מספיק. כמה מספיק? מספיק בכדי לרכוש מנוי על חשבון החברה. נוסיף לזה את העובדה שבקרוב מאוד אפשר יהיה לעשות עליהם מנוי במהירות ובפשטות, תוך חיוב ספק הגישה, וקיבלנו מוצר עם סיכויי הצלחה טובים.
 
 
הניוזלטרים של המארקר לא רק נוחים וטובים - רק זה לא נותן שום יתרון תחרותי - הם גם ייחודיים. המוצר הקרוב ביותר אליהם שקיים בשוק, שמן הסתם גם ישווק בתשלום בקרוב, הוא הניוזלטרים של גלובס. הם מפורמטים אחרת, כשמעל רשימה של לינקים לכתבות רלוונטיות מהאתר מופיעה פיסקת סיכום של אחד העורכים, החתום עליה, בה הוא מספר על עוללותיו העסקיות של היום שחלף. למי שרוצה לקרוא ממש את הקונסומה של התמצית של עקרי הדברים. אודה ואתוודה, בימים משמימים במיוחד בהחלט מספיק לי לקרוא רק את משפטי הסיכום של עורכי גלובס, במקום להתחיל לבלוש בתוככי הלינקים הפנימיים בניוזלטרים של המארקר.

לא רק אני ניחנתי בחשיבה שאינה של "איש עסקים" (שמתם לב שכשכותבים בעיתון על אנשים שאתם ממש לא רוצים להכיר מקרוב, מתארים אותם כ"אנשי עסקים"?). עידו אמין הביע השבוע בניוזלטרו את שמחתו על תחילת השיווק בתשלום של המארקר. מסתבר שאמין, - ואני משוכנע שיראה במשפט הבא מחמאה - שגם הוא אינו איש עסקים, מנוי על הניוזלטרים זמן רב וטרם הצליח להתנתק. למזלו של אמין המוצרים של המארקר מיועדים לקהל שמשלם (אלו שהתלהבו מאוחר והתקררו מוקדם מהאינטרנט, יו קנואו), כך שאם לא יקבל בדואר חשבונית מפלצתית, הוא ינותק. מה אני אומר, שמישהו רשם אותי ל Iwomen של וואלה? (אחרי העיצוב החדש, תשכחו מהקפדה על סימן הקריאה). על זה, אין סיכוי שמישהו יהיה מוכן לשלם, כך שבחיים הם לא ינתקו אותי מהרשימה.


----

דוא"ז (דואר זבל): רשימת הדיוור העסקית פרימיום ביזנס של Saba Link Inc
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by