ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המרוץ לצמרת של קונסולות המשחק 
 
 
מערכת חיים ברשת

שוק קונסולות המשחק הולך ומתחמם וכל החברות המעורבות עושות שרירים ותוכניות כיצד לכבוש את היעד הבא, המבטיח את מקומן בגן העדן הפיננסי: שוק משחקי האון-ליין

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הולכות בעקבותיה של מיקרוסופט, שהודיעה כי היא מתכננת להשקיע יותר ממיליארד דולר בקידום קונסולת ה-Xbox כמכשיר לשימושי אינטרנט מגוונים, חושפות עתה החברות סוני ונינטנדו תוכניות ומוצרים המיועדים להמריץ את ענף משחקי האון-ליין. על כך מדווח אתר NewFactor.

סוני מתכוונת לשגר את "ערכת משחקי הפס הרחב", עם תווית מחיר של $70 בבריטניה ואירופה באביב הקרוב. בנוסף לחיבור Ethernet תכלול החבילה משחק ודיסק אתחול. החברה מכוונת לכך שגם היא וגם מיקרוסופט יגיעו לשוק האירופי עם משחקי האון-ליין בערך באותו הזמן. מיקרוסופט מצידה כבר הודיעה, כי בכוונתה להשיק שירות דומה באירופה בחודש מרץ.

ובינתיים בארה"ב, נינטנדו מסרה השבוע כי הא מוציאה לחנויות מתאם רשת, שיאפשר לקונסולת ה-GameCube מתוצרתה להיות מחובר לרשת דרך חייגן דיאל-אפ או פס רחב. החברה הודיעה כי השקת המוצר הדומה ביפן, גרמה לכך שבחלק מהחנויות פשוט אזלו המתאמים מהמדפים.

המתאם נמכר במחיר $34.95 בארה"ב. נינטנדו גם מציעה ללקוחותיה שירות משחקים פרימיום און-ליין בעלות של $8.95 לחודש דרך שירות סגה שבבעלותה, אולם בחברה מדגישים כי המתאם מאפשר למשתמשי ה-GameCube להכנס לרשת ולשחק דרך כל ספק משחקים בו יבחרו. סגן נשיא נינטנדו, פיטר מק'דוגל הוסיף כי נינטנדו נמנעת מגביית "כספים ייחודיים" מלקוחות הקונסולה שלה ונותנת להם להשתמש בשירותי ספק האינטרנט הקיים שלהם. תוך כדי רמיזה עבה למיקרוסופט.


צפוף פה

יצרניות קונסולות המשחק הן לא היחידות המחפשות את מימוש הרווחים הפוטנציאליים הגלומים בשוק משחקי האון-ליין. מוקדם יותר השנה, הודיעה חברת Yahoo כי היא עומדת לפתוח אתר בו יוכלו להתגודד, להיפגש (וכמובן להרוג האחד את השני) מתחרים דרך הרשת עבור תשלום.

שלי אולהבה, אנליסט חברת IDC, אמר לאתר ניוזפקטור, כי חברות האינטרנט, המחשבים והבידור הביתי עדיין שוברות את הראש כדי לקבוע בדיוק, מהי הדרך הטובה ביותר לעשות כמה שיותר כסף משוק משחקי האון-ליין, הנמצא עדיין בחיתוליו. בעוד יותר מ-50 מיליון קונסולות נמכרו כבר, אך ורק 2 מיליון יחידות יהיו מחוברות לרשת עד סוף שנת 2002.

"אם אתה רוצה שאנשים ישלמו, אתה צריך להציע להם משהו מיוחד, משהו שמשפר את החוויה", אמר אולהבה. "מובן מאליו כי הצמיחה ברוחב הפס הופכת אפשרות זו לזמינה יותר, אך לא ברור עדיין איזה מודל עסקי הוא זה שממנו ייצא המנצח הגדול בתחום". נחכה ונראה.

למעשה, הודה לאחרונה מק'דוגל מנינטנדו כי חברתו בחרה במתכוון לא להיות קובעת הקצב במרוץ אחר הדולרים במשחקי הרשת, תפקיד אותו נטלה על עצמה מיקרוסופט בעת שהכריזה על השקעת המליארד דולר הצפויה בקונסולת המשחק שלה ושירות המשחקים המקוון.

"פשוט אין לנו מושג לאיזה גודל עשוי לגדול נתח השוק הזה", אמר מק'דוגל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by