ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ראשון: דה מרקר עובר למודל תכנים בתשלום 
 
 
עידו קינן

אחרי עיכובים רבים, יחל אתר חדשות הכלכלה דה מרקר לגבות תשלום; הגולשים ישלמו כמה עשרות שקלים על ניוזלטרים, נתוני מט"ח וגישה לארכיון; מנכ"לית האתר, הדס גולדשטיין: למוצר שלנו יש ערך מאוד חשוב בקרב אנשי עסקים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אתר דה מרקר מסקר את הכלכלה החדשה, על עליותיה וירידותיה, מזה כשנתיים וחצי. בחודש נובמבר ייכנס בעצמו לדילמת כלכלה ישנה\חדשה, כשיחל לגבות תשלום עבור תכנים, שעד כה ניתנו בחינם. הודעה רשמית בנושא צפויה לצאת בשעות הקרובות, כך נודע לחיים ברשת.

השירותים שיעברו לתשלום הם שירותים שמנכ"לית דה מרקר, הדס גולדשטיין, מגדירה ככלי עבודה הכרחיים לאנשי העסקים המשתמשים באתר. מדובר בחמשת הניוזלטרים של האתר (שוק ההון, חוק ומשפט, סטארטאפ והון סיכון, פרסום ומדיה ואנשים וקריירה), קבלת נתוני מט"ח וחיפוש בארכיון הכתבות.

החיוב עבור חבילות השירותים יתבצע על בסיס חודשי, והאתר יציע גם חבילות מיוחדות לארגונים. המחירים לגולשים פרטיים: הניוזלטרים יעלו 19.90 ש"ח לחודש, או 200 לשנה, לא משנה לכמה מהם נרשם הגולש; נתוני המט"ח יעלו 89 ש"ח לחודש או 890 ש"ח לשנה; והגישה לארכיון תעלה 29.90 לחודש או 299 לשנה, אף שבאתר בוחנים אפשרות של תשלום לפי חיפוש, כמקובל באתר "הארץ", גם הוא מבית שוקן.

גולדשטיין מסרה שבמסגרת המעבר לתשלום, ישודרגו כלי החיפוש בארכיון האתר, והניוזלטרים יעובו בתכנים נוספים. "כדי לגבות כסף באינטרנט, אתה צריך לתת שירות שאנשים צריכים", אמרה לחיים ברשת. "אנחנו נותנים מוצר [ניוזלטר - ע.ק.] שיש לו ערך מאוד חשוב לאנשי העסקים. הוא מתמצת להם את זה לערך של כותרת, זה מוגש להם בדיוק בצורה שהם צריכים, והם מקליקים רק על מה שמעניין אותם כדי לקרוא את הידיעות המלאות".

ניוזלטרים ישראליים בתשלום אינם דבר חדש – דה מרקר עצמו מספק ניוזלטר בתשלום ללקוחות נטוויז'ן ואינטרנט זהב. תשלום עבור קריאת כתבות ארכיון אף הוא אינו חדש, ומתבצע בין השאר באתרי "הארץ" והג'רוזלם פוסט.


עיכובים בהשקה

כבר במרץ אמר מנכ"ל האתר דאז, יוני ספיר, כי יוציא באמצע אפריל הודעה ללקוחות על מעבר לתשלום, ויסגור אותו חודש מאוחר יותר. בסוף מאי הודיע סמנכ"ל השיווק דאז, אורי נצר, שהדבר נדחה בגלל שמערכת הגבייה אינה מוכנה.

בסוף יולי, השיק אתר היומון הכלכלי גלובס גירסה בתשלום נטולת פרסומות, אשר מיועדת לגולשים שגלובס משמש להם כלי עבודה, כמו סוחרי מניות. בתגובה סיפר אז לחיים ברשת מנהל השיווק של דה מרקר, מיקי גינסברג, כי אתרו יחל לגבות תשלום עבור התכנים האמורים בתחילת אוקטובר. לקראת סוף ספטמבר עדכן גינסברג את תחזיתו, ואמר כי תחילת הגבייה נדחתה בכשבועיים, לאמצע אוקטובר. היום, סוף אוקטובר, הוכרז סוף סוף רשמית המעבר לתשלום.

הצלחתו – או כשלונו – של המהלך של דה מרקר ישמש מקרה מבחן של תכנים בתשלום לאתרי נישה בכלל, ואתרי כלכלה בפרט.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by