ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
להסיר פרסומת מערוץ 2 בקליק 
 
 כל קליק קובע. תוצאות הסקר   
 
עידו קינן

הרשות השניה החליטה להסיר פרסומת, שבוע לאחר ש-120 גולשים באתרה ביקשו זאת בסקר; כל בעל עניין, כולל מתחרים של המפרסם, יכלו להשפיע בקלות על הסקר הלא-מדעי; דוברת הרשות: על אף מוגבלותו, הסקר משמש אינדיקציה להלך הרוחות בציבור

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עד היום, אם התעצבנתם או נפגעתם מפרסומת בערוץ 2 או 10, הכתובת הבלעדית לתלונותיכם היתה נציב תלונות הציבור של הרשות השניה. מעכשיו יש מקום נוסף לשפוך את הלב: סקר הגולשים באתר הרשות.

בשבוע שעבר (21/10) הועלה לאתר הרשות השניה סקר בנושא הפרסומת של חברת CTV למסכי פרסום בנקודות מכירה. בפרסומת נראית אישה קשורה לכיסא, שמנסה לשווא להשתחרר מהחבלים, והכתובית אומרת: "חלומו הרטוב של כל מפרסם: קהל שבוי". שאלת הסקר באתר היא: "האם בפרסומת שבה מופיעה אישה קשורה והמשפט הנלווה 'חלומו הרטוב של כל מפרסם: קהל שבוי' יש פגיעה באישה?". נכון לעכשיו, 66 אחוז מכ-190 המצביעים השיבו "כן".

אתמול החליטה הרשות, כי "בהצגת האישה הקשורה בחבל בידיה כלולה רמיזה מינית העומדת בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות. כמו כן, יש בתשדיר כדי לפגוע בחלק מציבור הצופים". הרשות הורתה לזכיינים להסיר את הסצינות בהן נראית האישה קשורה עד מחר (ד').

הסקר אינו מדעי – הוא נערך בקרב כלל הגולשים לאתר, ולא בקרב מדגם מייצג של צופי הטלוויזיה. בנוסף, אותו אדם יכול להצביע בסקר מספר פעמים ממספר מחשבים שונים, או מאותו מחשב, על ידי מחיקת קובץ ה-Cookie, שהאתר שותל אצלו לאחר ההצבעה.

הסרת הפרסומת מהמסכים בהתבסס על תוצאות הסקר נותנת לגולשים כוח גדול מדי, בהתחשב בכך שהם לא מייצגים איש מלבד את עצמם. תחשבו ששר הביטחון היה מקשיב לשיחות עם מאזינים ברדיו, ומחליט לפנות את חוות-גלעד כי רוב המאזינים דיברו נגדה. חמור מכך, חברות מתחרות ל-CTV יכולות להטות את תוצאות הסקר באמצעים הללו, ולהכניס שיקולים זרים-מסחריים להחלטה של הרשות.

מצד שני, נציב תלונות הציבור של הרשות השניה, גיורא רוזן, הדגיש שההחלטה על הסרת פרסומות מתבצעת על בסיס תוכן התלונות, ולא הכמות שלהן. בנוגע לחברות המתחרות – אלו יכולות לשלוח אליו מספר תלונות, תחת שמות שונים, ולא צריכות את האינטרנט לשם כך.
 

הרשות השניה: מודעים למוגבלות הסקר

 
ביום חמישי שעבר (24/10), שלושה ימים לאחר פרסום הסקר, העביר רוזן המלצה לרשות השניה להסיר את הפרסומת של CTV. "אני בכלל לא ידעתי שיש סקר, ועד עכשיו אני לא יודע", אמר רוזן, שקיבל קצת יותר מ-40 פניות בנוגע לפרסומת. "בשבילי סקר לא תקף. אני לא בודק לפי סקרים אלא לפי פניות ישירות".

"עוד לפני שגיורא הפנה את תשומת לבנו, צפינו בתשדיר והתכוונו לדון בו", אמרה דוברת הרשות השניה, נחמה לאור. "הסקר זה עוד סוג של אינדיקציה מסוימת, שגם אותה לוקחים בחשבון".

יש כוונה להשתמש בסקרים בעתיד לבירור דעות הציבור בסוגיות שונות?
"אנחנו כבר עושים את זה, מדי פעם. אבל אנחנו מבינים את המוגבלות של הסקר".

עורכת אתר הרשות השניה, אורית בן-ארי, סיפרה שהקונספט של הסקרים שונה לאחרונה, בהמלצת eWave, החברה שבנתה את האתר: "עשינו סקרים עם שאלות ארוכות ותשובות כאורך הגלות. המליצו לנו לשנות את הסקרים כך שיהיו עם תשובות של כן ולא". לדבריה, הדבר הגדיל את מספר המצביעים, ובסקר הקודם, שישב באתר במשך חודש, נמנו למעלה מאלף הצבעות.

ומה עושים עם תוצאות הסקרים?
"זה מופץ בתוך הרשות לכל מי שזה רלוונטי לגביו".

בדצמבר אשתקד החל אתר "שער הממשלה" של לשכת הפרסום הממשלתית בהפצת תוצאות סקרים, שנערכו באתר, בקרב מנכ"לי משרדי הממשלה. מנהלת האתר, רונית קנטור, אמרה אז שאם מישהו התאמץ לעקוף את מערכות ההגנה כדי להצביע יותר מפעם אחת, זו אינדיקציה לכך שהנושא חשוב לו, ולכן הטיית התוצאות שהוא גרם אינה בהכרח מניפולטיבית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by