ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הטעויות הקטנות של בזק עולות לנו ביוקר 
 
 
גילי סופר

סאגת "טעויות החיוב" של בזק נמשכת: מנויי חיוג שמתחברים ל-ADSL מפסיקים לשלם תעריף מוזל עד למועד החיבור, וגם כשמבקשים באופן מיוחד להתחבר לפי תעריף חיוג לאינטרנט עד למעבר ל-ADSL, ממשיכים לשלם מחיר מלא. לא נעים לי לומר את זה, בזק, אבל זו גניבה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
למרות כתבה שפורסמה לפני כמה חודשים, בה נכתב כי חברת בזק גובה לשווא סכומים גבוהים מהמזמינים חיבור ל-ADSL, מתברר שהחברה ממשיכה לגבות מאיתנו כספים בעורמה. והפעם - סיפור אישי.

בשעה טובה החלטתי שהגיע הזמן להמיר את חשבון החיוג שלי, במסלול "חופשי חודשי", לחיבור
אינטרנט מהיר. הזמנתי את שירות ה-ADSL מחברת קווי זהב (על התלאות איתה אני מניח כי עוד נספר בשבועות הקרובים). נוסף לתשלום עבור השירות, נאמר לי, יש תשלום קבוע של 99 בחודש לבזק, עבור הגישה.

כעבור כמה ימים הגיע מבזק אישור על הזמנה של שירות WOW, ובתחתיתו הערה: "לתשומת לבך! אם היה לך הסכם מוזל לגלישה באינטרנט הוא יבוטל, שכן בעת גלישה באמצעות שרות WOW אין חיוב בדקות שיחה של בזק. אם בכל זאת הנך מעוניין בהסכם זה אנא פנה למוקד בזק להזמינו שוב".

פירושו של דבר הוא שבפרק הזמן שבין המרת הקו על ידי בזק לקו ADSL, לבין תחילת הגלישה המהירה, אשלם מחיר שיחה רגילה בעבור החיוג לספק האינטרנט שלי. פרק זמן של עשרה ימים בממוצע. מכיוון שהדברים נכתבו באופן מפורט וברור בכתבה ההיא ב-Ynet, לא נלאה אתכם בהסברים.

מכיוון שהכרתי את הבעיה, צלצלתי ל- 199 ונציגת השירות אמרה שזה כבר לא כך, שזו טעות, שההערה הזו היא מזכרת שגויה מהימים שרק בזק סיפקה את המודמים. תשובה זו, עם היותה מרגיעה, אינה מסתדרת עם הנאמר במכתב שקיבלנו, וכך או אחרת, מסתבר כי "בזק" כלל לא התייחסה לבעיות שהועלו בתחקיר וכי בעיית החיוב הכפול עדיין נמשכת.

קיבלתי את הצעתה של הנציגה להתחבר למסלול גלישה "לייט-נט". מדובר במסלול גלישה מוזל, אשר אינו כרוך בהתחייבות ואינו עולה דבר, כל שצריך לעשות הוא לבקש. כוונתי היתה לגלוש במסלול זה עד למועד החיבור ל-ADSL, המתבצע, כאמור, ע"י ספק האינטרנט. בנוסף, לאחר דין ודברים, הבינה הנציגה שאין בכוונתנו לשלם את התשלום הקבוע של 99 השקלים לבזק, בעבור תקופות חופפות, ואמרה שתעביר בקשה לדחיית מועד תחילת החיוב עבור שירות WOW. למרות הבקשה המפורשת, כעבור מספר ימים התברר כי ההתחברות למסלול הגלישה המוזל בוטלה עוד באותו ערב.

המשמעות של התקרית העגומה הזו, היא כי בזק ממשיכה ומערימה קשיים רבים על האזרחים לקבל את המגיע להם, וגם מי שקרא את התחקיר והבין כי רק לאחר פניה מיוחדת לבזק הוא יקבל את ההמגיע לו - עדיין ייפגע. רק לאחר שתי שיחות בירור קיבלתי את מה שהגיע לי מלכתחילה.
 

מחיר האחריות

 
לא נעים לי לומר את זה, בזק, אבל אתם גונבים. בעזות מצח. כי פעם אחת לא שמתם לב, ניחא. אבל אחרי שהעירו לכם, כבר אי אפשר להשתמש בתירוץ העלוב של 'לא שמנו לב'. ומישהו, באמת הגיע הזמן, צריך לתת על כך את הדין.

זה נראה כאילו מישהו, מנהל מחלקה או אגף או סמנכ"ל לענייני השד יודע מה, ישב שם אצלכם במשרדו הממוזג, והחליט. כי הרי במה מדובר? שלושים שקל פה, חמישים שקל שם. סכומים קטנים, כאלה שרוב רובם המכריע של משתמשי האינטרנט המהיר, אלו שעל פי רוב הפרוטה מצויה בכיסם, לא ישימו לב אליו או לא יהיה להם כדאי להתעמת אתכם עליו, ואלו שישימו לב, כמונו, יקבלו זיכוי ושלום על ישראל.

זה נראה כאילו מישהו ישב אי שם אצלכם במשרדו הממוזג, עשה את החשבון הפשוט, שיקלל את אחוז האנשים הקטן שקורא את האותיות הקטנות, עשה כמה פעולות אריתמטיות פשוטות במספרים עם הרבה אפסים, והחליט החלטה קרה במשרד הממוזג. והמישהו הזה צריך ללכת הביתה. חד וחלק.

וזה התפקיד שלך, אדוני המנכ"ל, וזו האחריות שלכם, דירקטורים נכבדים: למצוא את האיש הזה, או האישה, ולשלוח אותו הביתה. בלי שום קשר למי הוא ומה הוא, וגם ללא כל קשר למה הוא תרם לבזק ולמולדת.

זו תמימות, אני יודע. איש לא ילך הביתה, איש לא יחפש את האחראים, והמספרים בטח יביאו בונוסים וקידום. כי אתם שבויים באידיאולוגיה של מיקסום הרווחים (למען בעלי המניות כמובן, הציבור, לא למענכם אתם חלילה). כי אתם תקועים בעולם התחרותי שלכם, בו כל האמצעים החוקיים כשרים על מנת שהמספרים יראו טוב יותר בסוף הרבעון. כי אתם חיים בסביבה תחרותית של תרבות עסקית (וצרכנית) קלוקלת, ואתם מתנהגים כמו המתחרים שלכם. אתם רק שוכחים שאתם לא רק חיים בסביבה הזו, אלא יוצרים אותה ומובילים אותה.

הסתכלו על עצמכם, מתנהגים כאחרון התגרנים בשוק, עוד עשרה, עוד עשרים שקלים שנלקחים תוך ניצול תמימותם, בורותם, וחוסר תשומת הלב של אלפי לקוחות שעניינם בחיים הוא לא לקרוא את כל האותיות הקטנות שלכם, שכתובות בשפה שאיש כמעט אינו מבין. כמו אותו רוכל בשוק שאומר 'סליחה' ומוסיף מטבע למי שסופר את העודף, אתם מוציאים זיכוי למי ששואל שאלות.

אין כל סיבה, כל סיבה שבעולם, לא עקרונית לא מוסרית ואפילו לא טכנית, שמי שעובר מגלישה חופשית במודם לגלישה חופשית ב-ADSL לא יחויב בחשבון התקופתי עבור חודשיים גישה, 2x99, חשבון פשוט. אין כל סיבה לעשות את זה מסובך ולא פשוט, מלבד סיבה אחת: שככה, כל מי ששוכח שאסור להוריד מכם את העיניים ולו לרגע, משלם יותר.


בתגובה לפניית חיים ברשת אומרים בבזק כי בלית ברירה נאלצת החברה לפתור את הבעיה באופן פרטני. לדברי דבורה שגיא ממשרד הדוברות של החברה, לקוחות החברה מגלים את החיוב העודף בחשבון הטלפון שלהם, פונים לחברה, וזו מזכה אותם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by