ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
טטריס זה לא 

טטריס זה לא

 
 
אלעד קפלן, גיימר

יש שיגידו שאנשים חושבים פותרים בעיות בלי יריות, אבל הם לא יודעים שאין דבר מהנה יותר מלבצע חיסול וירטואלי מחושב. אלעד קפלן בדק את S.T.A.L.K.E.R

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
אני נמצא באיזור בניה נטוש. לפחות, הוא נראה נטוש. אי שם בצללים מתחבאים כמה שחקנים חרוצים שינסו לעשות הכל על מנת לתקוע לי כדור בראש. אני נמצא בתוך הבקתה עם החבית הבוערת, משתדל להשאר כמה שיותר רחוק מכל אותם רוצחים מיומנים. הייתי מאוד רוצה לצאת החוצה - אבל אני מפחד. קודם שמעתי יללה, ראיתי מישהו רץ על העמודים למעלה ונעלם. לכו תדעו מה עוד מתרוצץ כאן בצ'רנוביל הנטושה... לעת עתה אני ממשיך להתחבא, יחד עם המדורה הקטנה והחמימה. מכאן אני יכול להביט בעשן המתמר ומטשטש את האוויר, ומדי פעם להציץ מהחלון על מנת לבדוק אם מישהו מתקרב. עוד כמה דקות אוכל לצאת, לנשום לרווחה, לספר בגאווה לחברי כמה מוצלח ולא פחדן כלל הייתי בכל המשחקים, וללכת לשחק משהו מרגיע – טטריס אולי.

אם יש משהו שלא חסר ב-S.T.A.L.K.E.R, זו אווירה. ניכר היטב שצ'רנוביל לא תאיר פנים למבקריה, ואני מתכוון לזה במובן הכי חיובי שאפשר. השלבים ענקיים, מלאים בחפצים זרוקים, מקומות מחבוא וסימני הרס וחורבן. אם מסתכלים סביב ניתן לראות אבק מתעופף עם הרוח, עשן מתרומם לאוויר ולעיתים גם אנומליות קטנות, תוצר של הפיצוצים הגרעיניים שפקדו את המקום, אשר יהרגו את השחקן אם בטעות ידרוך בתוכן. לילה בהיר עלול להפוך בין רגע לסופת ברקים אימתנית, כאשר הסביבות החשוכות יתמלאו בצללים מחשידים בכל פעם שברק מאיר את השמיים. העולם של S.T.A.L.K.E.R מפחיד ומסתורי בו-זמנית. לא מקום לבלות בו חופשת קיץ רגועה, אך סביבה נפלאה לקרב עד המוות.
 

משחק יריות לאנשים חושבים

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
יש שיגידו שאנשים חושבים פותרים בעיות בלי יריות – אבל הם לא יודעים שאין דבר מהנה יותר מלבצע חיסול וירטואלי מחושב. S.T.A.L.K.E.R הוא מסוג משחקי הפעולה אשר משתדלים לשמור על רמת מציאותיות מסוימת, ולכן הוא מתאים לאנשים שמעדיפים להשקיע מעט מחשבה לפני שהם מסתערים קדימה. מספר יריות הורגות, פגיעה מעטה את קצב התזוזה ומרבית האנשים ימנעו מלקפוץ ולרסס לכל הכיוונים.

בתחילת כל משחק השחקנים יכולים לבחור את הציוד שיקחו איתם למשימה. הבחירה ההתחלתית מצומצמת מאוד, והצטיידות בנשקים מתקדמים תלויה בהצלחה במהלך המשחק. שחקנים מיומנים אשר יצליחו לחסל מספר רב של אויבים יזכו לנקודות שיאפשרו להם לעלות בדרגות ולרכוש ציוד משודרג ברגע שהם יהרגו ויופיעו מחדש. רצפים של חיסולים, כמו גם פגיעות ראש והצלחה בהבאת החפץ לבסיס במצב משחק Artifact Hunt יעניקו נקודות בונוס, שילכו לטובת קניית ציוד ונשקים. הנשקים עצמם לקוחים מהמציאות, ויש מגוון עשיר של אקדחים, רובי צלפים ומשגרי טילים. בנוסף תוכלו להצטייד בערכות עזרה ראשונה, רימונים ושריונות מסוגים שונים.

כיאה למשחק השואף לתחושה מציאותית, הנשקים יאבדו דיוק אם תרססו בחופשיות, וקשה לפגוע אם תתרוצצו תוך כדי לחימה. ריצה אינה האופציה המועדפת – ספרינטים וזינוקים ידרשו אנרגיה והפעילות האנרגטית מוגבלת בהתאם. לפני שתתחילו ללכת, וקל וחומר לרוץ, תצטרכו לקחת בחשבון את הרעש שאתם עושים.

במשחק כולו יש לאפקטים הקוליים משקל רב. כל תזוזה משמיעה קול וריצה מהירה תישמע למרחקים. אם תבחרו לנוע בחשאי בתוך השיחים תצטרכו לקחת בחשבון את רשרושי העלים. לצד קולות השחקנים האנושיים, קולות רקע של מוטנטים רעבים יפריעו למנוחתכם - ואף על פי שבמשחק מרובה המשתתפים אין מפלצות (וחבל), לעיתים תמצאו את עצמכם מסתובבים במהירות על מנת לבדוק אם משהו צץ מאחוריכם.
 

שטחים נרחבים בקרב עד המוות

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
המפה המרשימה שיותר שראיתי בגרסת הבטא נקראת Railway. במרכזה פסי רכבת ארוכים ובכל מקום ניתן למצוא מקומות מחבוא ומבנים לטפס עליהם. אם מטפסים מעל פסי הרכבת, ניתן לצפות על מרחבי המפה ולהתמקם בעשרות עמדות צליפה יעילות. כמה דקות משחק הבהירו כי בעוד שיש מבחר מקומות שניתן לראות מהם למרחקים, שום עמדה אינה מוסתרת לחלוטין מהיריבים.

במהרה התפתחה תחרות מי יצליח להתחמק מאש הצלפים על פני הקרקע ולתפוס את נקודות המפתח הגבוהות. הגודל העצום של המפה מקשה על ניווט בטוח וקשה מאוד למצוא נקודה נטולת חסרונות, מה שרק מוסיף לאתגר בשלב זה.

מפה אחרת, Yantar, קטנה בהרבה אך מעניקה הרגשה קלסטרופובית מלחיצה. בכל מקום פזורות לבנים גדולות, מכשירי בניה ובקתות חשוכות. הקרבות כאן מהירים יותר – יש אזורים רבים להסתתר וקל לנוע ממקום למקום. המשחק המלא יכלול מפות בשלל גדלים וצורות על מנת להתאים למצבי משחק שונים. אשמח לראות במשחק מגוון רחב יותר של צבעים כמו גם איזורים מעט פחות צפופים.

מצבי המשחק כוללים "קרב עד המוות" שבו כולם הורגים את כולם, "קרב עד המוות בקבוצות" שבו כולם מנסים להרוג את הקבוצה השניה ומתבאסים כשהם מגלים שהם בזבזו דקות יקרות בלצלוף בחבריהם בטעות, ו-Artificial Hunt שבו צריך לאתר חפץ ולהביא אותו חזרה לבסיס הקבוצה, שמואר בניתזי עשן צבעוניים. בעוד ש-Artificial Hunt נותן גיוון למשחקי הפגע וברח הרגילים, קצת קשה להתמצא ולהבין אצל מי נמצא החפץ. נקווה שעד צאת המשחק המפתחים יספיקו ללטש את המשחקיות ולהוסיף מידע למפה הקטנה שנמצאת בפינת המסך, על מנת להקל על ההתמצאות בשלבים. בכל אופן, לפחות במשחקים שאני שיחקתי, ולא משנה באיזה מצב משחק – כולם פשוט ירו בכולם.
 
 

פיצוץ רדיואקטיבי או מכת קרינה?

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
המשחק מרובה המשתפפים של S.T.A.L.K.E.R מצליח לשחזר את האווירה היחודית של המשחק לשחקן יחיד. השלבים לקוחים מתוך עולם המשחק הנרחב ומציגים את האזורים האפלים ביותר של צ'רנוביל. זוהי חוויה מעט יותר סבוכה ממשחק פעולה ממוצע, ולשחקנים מתחילים ייקחו כמה דקות להבין כיצד להשתמש בציוד ולקנות נשקים - אך מי שישקיע את הדקות הללו יהנה מחוויה אווירתית וסוחפת, הממוקמת בסביבות וירטואליות ענקיות ומפורטות.

עכשיו, כשהוא נמצא בשלבי פיתוח סופיים, המתחם מוכה הקרינה של צ'רנוביל נראה מבטיח מתמיד. אחרי שנים של הבטחות בהן שמענו לא מעט על החופשיות הרבה בה ניתן להסתובב בעולם, האינטליגנציה המלאכותית המתקדמת, והשילוב המבטיח בין אקשן והרפתקה, סוף-סוף אנו רואים קצת תוצאות בשטח.

S.T.A.L.K.E.R עתיד לצאת עוד החודש, כך שבקרוב נגלה אם הוא עומד בהבטחותיו הרבות. אנו מצפים להרבה יותר ממשחק מרובה משתתפים מוצלח – אנו מקווים להסתובב בעולם מורכב, שרוי הרס, אשר כולל מגוון רחב של מוטנטים איומים והרפתקאות נסתרות. אחרי כל כך הרבה שנים בפיתוח, S.T.A.L.K.E.R מצליח ליצור את האווירה. עכשיו ניתן רק לקוות שגם שאר החלקים יתברגו יחד בצורה מוצלחת.

לסרטוני הדגמה לחץ כאן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by