ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כרטיס אדום לפרסומות של מיקרוסופט 
 
 
מערכת חיים ברשת

פרסומת מפוברקת נוספת מבית מיקרוסופט. הפעם מדובר בילד בן 12 המהלל את האנציקלופדיה של החברה. עד מתי תמשיך מיקרוסופט לפברק פרסומות?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זהירות הונאה: מיקרוסופט ממשיכה להגדיר את גבולות האמת. חברת העל, שבמוצריה אנו משתמשים מתבררת בימים האחרונים ככזו שאינה בוחלת בשום מהלך שיווקי, אפילו כזה שקרי ומטעה, על מנת להפיץ את מוצריה. אתמול נודע, כי החברה הורידה משידור פרסומות מטעה נוספת, השנייה בסדרה, מה שגורם לנו להטיל ספק ביתר מהפרסומות ה"מהללות" של החברה, בהם נראים משתמשים המשבחים את מוצריה.

המדובר הפעם בפרסומות בה נראה ילד בן שנים עשרה, המדבר על עבודת בית לבית הספר. לדבריו, מה שסייע לו בעבודתו הוא השימוש בתוכנת הספרייה העיונית אנקרטה של מיקרוסופט, שבה נעזר כדי להכין את שעורי הבית ועלייה הוא "שרוף". הבעייה היחידה בתמונה אידילית זאת היא שמדובר בפרסומת מטעה, שאינה מבוססת על מקרה אמיתי, והילד האמור אינו אלא שחקן, בניגוד לרושם העולה מהפרסומת.

אתר TheRegister, המספר על פרסומותיה המפוברקות של מיקרוסופט, מתאר בדרכו המשעשעת ש"המדובר באחד מאותם ילדים קפדנים, נקיים שאמהות מעריצות ואבות פשוט לומדים לחיות אתם. הילד, שנראה כאילו נגנב מהסט של "משפחת קוסבי", הוא תלמיד כיתה ז' הכותב בשפה של בוגר אוניברסיטה עם תואר בתקשורת (ע"ע יחסי ציבור). איזו מקריות משעשעת".

משימת הבית אותה קיבל הילד (לדברי הפרסומת שנגנזה) הייתה לא רק לעשות דו"ח קריאה אלא "הגשת תצוגה על רומן היסטורי", הילד בחר בחוכמה בספרו של דיקנס "בין שתי ערים", "ספר העוסק במהפכה הצרפתית", הוא טורח להסביר להדיוטות. בו בזמן הוא מרגיש שמו דג במים עם מילים כמו תובנה, סינופסיס, תימאטי ותבנית-דמה. ילד-על כבר ציינו.

והוא פשוט מכור לאנקרטה.
 
 
"מדריך (האנקרטה) ל'בין שתי ערים' עזר לי לקחת בחשבון מספר גורמים לגבי הספר שעשוי הייתי שלא להבחין בהם אם הייתי קורא את הספר רק פעם אחת", מודה בענווה הגיק באפודה הצהובה, "כמו לבקש ממני להבחין בדימויים תימאטיים המבשרים את הבאות כגון השקיעה האדומה הצונחת מעל הארמון הצרפתי".יתר על כן, בן ה-12 המשכיל ממליץ לנו כיצד להשתמש באותו מוצר נפלא: "רק ללחוץ על מאפיינים, כתבות וציטוטים" הוא מייעץ. "אני הקלדתי את הערך צרפת, וקיבלתי כארבעים ציטוטים בהם מצאתי את הציטוט המושלם לפוסטר שלי: 'צרפת, אם האומנויות, תורת הלחימה והחוקים' מפי משורר הרנסאנס יואכים דו בליי". הוא אף מוסיף ש"עליי לציין כי המפה ההיסטורית של צרפת מתוך האטלס האינטראקטיבי והתמונה של לואי ה16, שאת שתיהן הדפסתי, היו קישוט מרכזי מהמם בפוסטר שלי", מתלהב השחקן הצעיר.
 
אבל זה לא הכל, היות והילד צריך להנפיק פוסטר, הוא מתאר לנו את העזרה שקיבל מהתוכנה "מאפיין רצף הזמן (טיים-ליין) חובר ע"י ההיסטוריונים המובילים. רק ללחוץ על מאפיינים, טיים-ליין, מרכז הטיים-ליין ואח"כ על טיים-ליין דינמי ומייד יופיע רצף הזמן לתקופה ספציפית. במקרה שלי שנות השמונים והתשעים של המאה ה18. ע"י הקלקה על אלמנטים ברצף הזמן, אתה פותח חלון חדש הנותן לך תיאור מקיף של האירוע ביחד עם לינקים המציעים אינפורמציה נוספת על הנושא. זה הוביל אותי למשהו שפשוט לא ידעתי לפני כן: הצהרת זכויות האדם והאזרח, שהבנתי כי הייתה אלמנט חשוב במהפכה הצרפתית ותהייה תוספת נהדרת לפוסטר שלי" (תרגום: צ.ט.).

תודה לאל שלפחות המלומד הצעיר שלנו לא טרח לכתוב זאת בשפת המקור " la Déclaration des Droits de l'Homme et du Citoyen".

אתר TheRegister הנפלא שלנו מסכם ואומר "אז עד עכשיו למדנו שני דברים. הראשון הוא שאנשי מחלקת השיווק ויחסי הציבור של מיקרוסופט חווים בעיה חמורה להבחין בין דמיון למציאות. אבל את זה תמיד ידענו. השני הוא כי בעוד אנקרטה עשויה להאיץ את הסינתזה של תצפיות הניתנות לחיזוי (ע"ע טיים ליין), היא מציעה עזרה קטנה מאוד כשזה נוגע לטעם. ציטוט הרנסאנס בו השתמש משיגן היתר הצעיר שלנו בגאווה כה רבה נלקח ממה שמצטייר כאחת מקינות האבל הלאומניות העלובות ביותר שנכתבו אי-פעם".

ואנחנו, שלצערנו כי רב לא סיימנו דוקטורט בפלצפנות כמו ידידנו בן ה-12 (או כמו איש השיווק הדהוי ששם את המילים בפיו) שואלים את מיקרוסופט האם מוצריה כה גרועים עד שהיא צריכה לפברק פרסומות?
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by