ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ההאקרים של היום זה לא מה שהיה פעם 

ההאקרים של היום זה לא מה שהיה פעם

 
 
ג`ון ורנסביץ`

אין דבר כזה כמעט, האקר. הם זן נכחד. רוב האנשים שמכונים "האקרים", טוען מייסד אנטי-אונליין, מאתרי ה'האקינג' המוכרים ביותר ברשת, הם לא יותר מילדים מפוחדים עם כמה תוכנות מתוחכמות ביד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הילדים רוצים להשתייך (התמונה מתוך הסרט החדש והשווה `מטריקס`)
 הילדים רוצים להשתייך (התמונה מתוך הסרט החדש והשווה `מטריקס`)   
בעבר, `האקר` היה אדם שבילה שנים על גבי שנים בלמידה אינטנסיבית ושקדנית של תוככי המחשב, של טכנולוגיה, של תכנות ושל חומרה. רק לאחר שנות מחקר הוא היה יכול להתחיל לחקור ולהבין את ה"חורים" של המערכות הללו, דרכים לנצל את ה"חורים" הללו, ומה שיותר חשוב, דרכים לתקן ולסגור את ה"חורים".

לאחר שנות הלימוד הללו, ההאקר היה מפתח מידה מסוימת של בגרות נפשית, כמו גם מידת כבוד לטכנולוגיה אותה למד ביסודיות כה רבה. היום, בחברה המודרנית, עם תוכנות פריצה שמשתמשות בממשק של "לחץ והצבע", סוג חדש של האקרים החל לצוץ, צעיר יותר, פחות בוגר, פחות מתוחכם ובעל פחות כבוד לטכנולוגיה.

מדובר באנשים, שבניגוד להאקרים האמיתיים, לא עברו את השנים הארוכות של הלמידה והמחקר. בגלל המחסור בתהליך הלמידה הממושך הזה, האנשים הללו לא פיתחו את הנוהגים ואת האמונות שפעם הלכו יד ביד עם המושג "האקר". ילדים שנמצאים בגיל ההוא, בו יש להם מעט מאוד כבוד עצמי, ועוד פחות כבוד לאחר.
 

הם רק רוצים להשתלב

אלו ילדים חסרי ביטחון, שכמהים להרגיש שייכים או חברים שווים בקבוצה. אותו מצב נפשי שהוביל, בעבר, ילדים עירוניים לכנופיות-נוער, מוביל אותם היום ל`האקינג`. הם חשים את הכוח בקצות אצבעותיהם כשהם "פורצים אתר אינטרנט". המילים שהם כותבים נקראות בידי אלפים. יש להם את היכולת לשלוט במשהו.

צריך להבין: הם לא אוהבים את הטכנולוגיה, אלא רואים בה כלי להשיג משהו אחר, כלי שאפשר להשתמש בו בכדי להשיג תחושת כוח, השתייכות ושליטה, כלי שמאפשר להם להתחמק מלעגם של הילדים האחרים, או מכעסם של הוריהם.

שוחחתי עם אלפי האקרים מהסוג הזה בחמש השנים האחרונות, כאלו שפרצו לאתרים פופולאריים והשתילו בתוכם את האג`נדה הפוליטית שלהם. מניסיוני, רוב הפעמים ההאקרים הללו חושבים קודם על פריצה, והרבה אחר כך על אג`נדה.

`האקינג` הוא, לפני הכל, שאיפה לידע. אישיותו של האקר אמיתי איננה אפילה ומעורערת, אלא קרובה הרבה יותר ברוחה לאישיותו של מדען. הרצון ללמוד, להתנסות, ולחלוק עם אחרים מה שלמדת.

(ג`ון וורנסביץ` הוא עורך `אנטיאונליין`, מרכז מידע לנושא אבטחת מחשבים)
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by