ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גוגל אדסנס בעברית 

גוגל אדסנס בעברית

 
 
אורי ברקוביץ`

גוגל השיקה את הגירסה העברית של המערכת המאפשרת לבעלי אתרים ובלוגרים להציג פרסומות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת גוגל ישראל השיקה הבוקר (ג') את הגירסה העברית של מערכת הפרסום גוגל AdSense, המאפשרת לבעלי אתרים ובלוגים להציג באתריהם פרסומות ולחלוק את הרווחים עם גוגל. עד כה, למרות היעדר התמיכה הרשמית, הצליחו בעלי אתרים לשלב מודעות טקסט בעברית. כעת התוכנית יוצאת לדרך באופן רשמי.
 
 Picasa ו-Google Talk הם רק שניים מהשירותים הבולטים של גוגל שטרם זכו לגירסה עברית. אפילו הגירסאות העבריות של מנוע החיפוש ושירות הדואר Gmail חסרים פיצ'רים שכבר מזמן משולבים במקבילים באנגלית, כמו צ'ט פנימי בשירות הדואר. גוגל היא חברה שמגלגלת מיליארדי דולרים ומחזיקה שני מרכזי פיתוח בישראל, ובכל זאת מצליחה לעברת יישומים בקצב של אחד לחודשיים בלבד. יש שיאמרו שמדובר בהישג מכובד עבור סניף שחוגג בימים אלה את השנה הראשונה להקמתו. מאידך, אחרים יציינו כי אין בכך די, ומן הראוי היה שענקית החיפוש לפחות תנסה להתקרב לסטנדרטים של המתחרה מיקרוסופט, שמשיקה גירסה עברית של מוצריה במקביל להשקתם בעולם. 
במסיבת העיתונאים הדגים מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, את האתגר באמצעות המילה "מכבי", שעשויה להופיע בהקשר של קופת החולים, קבוצת הכדורגל, או בירה. יש לציין כי בעוד שאת תוכן המודעות קובעת גוגל, בידי בעל האתר בו מופיעות המודעות ניצבת האפשרות להסיר מודעות של מתחרים או מודעות לא ראויות בעיניו. כמו כן בידיו השליטה היכן הן ימוקמו באתר.

לצד בעלי האתרים והבלוגרים, הגורם השני שאמור ליהנות מכניסת גוגל לשוק הם המפרסמים. בפניהם נפרשת עתה הזדמנות לעשות שימוש בשירות, שלטענת גוגל נהנה מאחוזי הקלקה גבוהים מאלו של הבאנרים הקלאסיים.

בעיקר לאתרים גדולים

למרות הניסיון להציג את התוכנית כמיועדת עבור כולם, כולל אתרים קטנים ובלוגים, בפועל, יוכלו ליהנות ממנה בעיקר אתרים ומפרסמים גדולים. מוצלחים ככל שיהיו, אתרים פרטיים ובלוגים בישראל, זוכים לאלפים בודדים של כניסות ביום, מה שמעמיד בספק את סיכוייהם לראות רווחים נאים מעסקי הפרסום בגוגל.

ראשית, על מנת לקבל מגוגל כסף, יש לייצר רווחים של יותר מ-100 דולר (שישולמו בצ'ק או בהעברה בנקאית). שנית, ככל שיותר מפרסמים יצטרפו לתוכנית, תגדל התחרות על מילות פרסום ושטחי הפרסום, מה שיביא בהכרח לעליית מחירים.

גם מודל התשלום פועל לרעת האתרים הקטנים. על פי גוגל, "התוכנית משלבת פרסום בשיטת תשלום עבור הקלקה ובשיטת תשלום עבור 1,000 חשיפות, כלומר, בעלי אתרים מרוויחים כשהגולשים מקליקים על מודעות הטקסט; מפרסמים יכולים גם להתחרות על הופעה באתר על בסיס עלות לאלף חשיפות". משמעות הדבר היא, שמפרסמים יעדיפו לשלם עבור צפיות (בנוסף או במקום הקלקות) רק לאתרים גדולים וספציפיים שנהנים מתנועת גולשים רבה.

לסיכום, זו אמנם בשורה טובה לאינטרנט הישראלי ולשוק הפרסום המקומי, אבל רק לחלק ממנו; זה הכולל אתרים גדולים ומצליחים. בעלי אתרים קטנים ואפילו בלוגרים פופולריים יאלצו להמתין למודל הכנסות מעט יותר אטרקטיבי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by