ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב: Silverfall 

בקרוב: Silverfall

 
 
ירון חיימסון, גיימר

Silverfall מוכיח שמשחק על עולם פנטזיה לא תמיד זקוק לסיפור טוב. ירון חיימסון בדק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
משחק המבוסס על עולם פנטזיה לא תמיד זקוק לסיפור טוב. אין ספק שסיפור לעיתים מעלה את רמת הסיפוק והמעורבות של השחקן במשחק, אך ישנם המשחקים שמצליחים ליצור את הסיפוק באופנים אחרים. סדרת דיאבלו הקלאסית יצרה אינספור שעות של סיפוק, כמעט ללא סיפור כלל (יסלחו לי המעריצים, סיפור מסגרת על רוע מתממש שיש לעצור בכל מחיר הוא לא ממש סיפור). הכיף של דיאבלו נבע מהמשחקיות: אותה תנועת עכבר תזזיתית, עם הקלקות בלתי פוסקות המשולבות בהדבקת העיניים למסך בחיפוש אחר עוד חפצים וזהב. אין ספק שהיה כיף.

מאז ועד היום, אין ספור משחקים עמלו רבות למצוא את נוסחת הזהב של דיאבלו. רבים נכשלו כשלון מר, והותירו אחריהם גיימרים ספקניים – בעיקר כלפי התואם הבא בתור לצאת לשוק. דיאבלו יצר ז'אנר של משחקי Action-RPG משלו. ההגדרה המאוד רחבה של הז'אנר הכניסה לתוכו כמות עצומה של משחקים (מי בצדק ומי פחות). די נאמר אם נזכיר את Nox הקואופרטיבי, את Darkstone האפלולי, את Sacred המוצלח יחסית ואת היהלום האחרון (עד כה) – Titan Quest. בצד האחים החורגים ניתן לראות את Dungeon Siege והמשכיו, ויש כאלה שהולכים עם זה רחוק עד הכללת Divine Divinty.

הבא בתור הוא סוס, רבותי. הכירו את Silverfall, המשחק הענק (תרתי משמע) מבית Monte-Cristo, בית תוכנה צרפתי שהתמחה במשחקי סים (City life לאחרונה) ומשמש גם כמפיץ לעת מוצא. המשחק יצא לאור בשוק האיטלקי-צרפתי לקראת סוף 2006, ובימים אלה הוא מתמרק לקראת יציאה לשוק העולמי - באנגלית כמובן - במהלך חודש מרץ הקרוב, בינתיים רק למחשב האישי. הביקורות בשוק האירופאי, אגב, לא רעות ונלהבות במידת מה.
 

בועטים באל-מתים

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
עלילת המשחק מעט בנאלית: הדמות אותה נשחק היא תושבת העיר Silverfall, שנותרה בהריסותיה לאחר מתקפה אכזרית של צבא האל-מתים האכזרי שצץ לו משום מקום. תוך כדי התקדמות אישית בבניית הדמות וביצוע קווסטים שונים, עלינו לעזור לניצולים ולפענח את תעלומת הצבא המסתורי – מי שולט בו וכיצד ניתן לבעוט בו במקום שבו השמש אינה זורחת.

העולם של Silverfall שונה מעט מעולמות הפנטזיה המסורתיים בכך שהוא פונה לסגנונות ה-Steampunk (תת-ז'אנר של מד"ב/פנטזיה תקופתית, מתקופת המצאת הקיטור) וה-Magick (מאגיה, להבדיל מקסמים סטייל אורי גלר): עולם הנע על ציר שבין הטבע הקסום לבין המתועש. כאשר מדובר בעולם שהוא הן תעשייתי והן קסום, מיד צפים ועולים זיכרונות ל- Arcanum הנפלא והלא מוערך, ומיעוט המשחקים בסגנון זה גורר ציפייה עזה ליציאתם.

הדמו של המשחק כבר זמין להורדה, ולקחנו אותו לנסיעת מבחן קצרה על מנת להביא רשמים ראשוניים. כבר בשלב ההורדה נזדקקנו למאמץ מסוים, היות והדמו שוקל קצת מעל 1.5GB (פורס את עצמו לכמעט 3GB על הדיסק). המשחק מציג גרפיקה בסגנון מאויר, ומשתמש גם במנוע פיסיקלי חביב (המשחק מתקין לעצמו את כל הדרייברים הנדרשים).

הדמות אותה נשחק היא בת אחת מ-4 גזעים: בן אנוש, Elf, Goblin או Troll מכוער להפליא. אפשר לשחק בכל אחד מהארבעה, אם כי חוויות המשחקיות דומות יחסית זו לזו, לפחות בגרסת הדמו. ניתן לבחור בין מספר אופציות תצוגה בכדי להתאים את הדמות כרצונכם. אמנם נבחר את הגזע, אך את המקצוע נתאים לעצמנו באמצעות 9 עצי יכולות, מחולקים ליכולות קרב, יכולות קסם ויכולות שונות, שמכסים מעל 130 כישרונות. בכל עליית רמה נקבל מספר נקודות לשיפור הדמות (כוח, בריאות, זריזות ואינטליגנציה) וכן מספר נקודות להשקעה ביכולות. גישה מעניינת לקחו המפתחים בכך שהם אינם מאפשרים להוריד נקודות שהוקצו במקרה בו בחרת skill והתחרטת, אלא אצל Skill-master. ישנו אחד כזה בדמו.
 

קום והתהלך בארץ

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
העולם של Silverfall נראה מלא וגדוש. בניגוד ל-Titan Quest הוא איננו ליניארי וניתן לנדוד במרחב המפה תוך חיסול אויבים מזדמנים. לאורך המשחק נאסוף קווסטים לביצוע מדמויות ממוחשבות שניתן לקיים דיאלוג עימן, דיאלוג כתוב בו נבחר אופציה מאחת עד שלוש אופציות. נוכל אף להזמין חלק מהדמויות להצטרף אלינו למסעותינו. כך ניתנת לנו הלגיטימציה לנדוד ולצבור Experience, שמאפשר לנו לשדרג את הדמות.

גם החפצים השונים שנמצא לאחר חיסול אויבים או בתיבות ענק (שנטושות בשטח באופן נוח להפליא) יתנו לנו אפשרות לשדרג את יכולותינו. במסך הציוד היה נחמד לגלות תכונה שמציגה השוואה בין עצם שבחרתם ב-Inventory לחפץ הנוכחי מאותו 'סוג' שכרגע נמצא בשימוש (חרב מול חרב, קסדה מול קסדה וכו').

המשחק מתחיל בהריסות העיר Silverfall, ותוך דקות ניתן לקבל ערימה יפה של קווסטים לביצוע. כאשר בוחרים קווסט ניתן לראות לגביו הצבעה על המפה, למרות שבשלב זה הניווט של הדמות ביחס למפה מרגיש מגושם מעט ולא אינטואיטיבי. הגרפיקה כפי שאמרנו ציורית (ולכן מעט משעשעת) והתנועות של הדמויות והאויבים (במיוחד תנועת המוות) בובתיות להפליא באדיבות המנוע הפיסיקלי. יש לציין שהגרפיקה נאה למדי אך מעט גסה, ועם הגדרות מקסימליות קרטעה עד כדי ביטול ההנאה מהמשחק. ברמת הביניים הכל עבד כמו שעון.
 
 

המוות הוא לא בהכרח סוף הסיפור

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
כאשר הדמות מתה בקרב מופעל גימיק חביב - הדמות מופיעה מחדש במחנה, עירומה למחצה (הבחורה ששיחקתי הזכירה לי את לארה קרופט בתוספת טלאי העירום) וללא כל פגע. אם נגיע שוב למצבת הקבר שלה, נקבל חזרה את כל החפצים שהדמות נשאה על גופה בזמן המוות. רק מה, יש להביא בחשבון שמי שהרג אותה יתכן ועדיין יהיה בסביבה.

לסיכום, מדובר בתואם דיאבלו רחב יריעה בעולם מקורי למדי, המתברך בגמישות עצומה בבניית הדמות בצירוף תצוגה ויזואלית נאה. הדמו נראה לא רחוק באיכותו ממוצר מוגמר, ואם כך – יתכן וצפויות לנו שעות רבות של הנאה. צפו ל-Silverfall במהלך מרץ-אפריל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by