ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשיית המוזיקה ממשיכה להפסיד 

תעשיית המוזיקה ממשיכה להפסיד

 
 
רויטרס

למרות התביעות, תעשיית המוזיקה ממשיכה להפסיד כסף. החברות תולות את האשם בשיתוף הקבצים, אולם לא משכילות לספק ללקוחות הפוטנציאליים חלופה הגיונית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשיית המוזיקה ממשיכה להפסיד מיליוני דולרים לטובת ההורדות הפיראטיות, זאת, על אף התוצאות המוצלחות של המערכה המשפטית נגד משתפי הקבצים והסכמי הרישוי שחתמה עם אתרים פופולריים כמו YouTube.

הירידה במכירות היא מכה קשה עבור התעשיה, שמנסה לפצות על ההפסדים באמצעות מכירות מקוונות. עיקר ההאטה חלה בשוק התקליטורים, שירד בשיעור של 23% בין השנים 2000-2006.

אריק גרלנד מחברת הייעוץ Big Champagne למשל, מעריך כי בכל חודש מתבצע שיתוף של כמיליארד שירים מוגנים בזכויות יוצרים. לשם השוואה, בחנות ההורדות הפופולרית בעולם, iTunes של אפל, שאחראית ל-70% מכלל מכירות המוזיקה המקוונת בארה"ב, נמכרו מאז הפתיחה (בשנת 2003) רק מעט יותר משני מיליארד שירים.

הבעיה העיקרית של התעשיה היא רשתות שיתוף קבצים כדוגמת Gnutella או ביטורנט, המקשרות בין מיליוני מחשבים אישיים ומאפשרות לגולשים לשתף קבצי מוזיקה, סרטים, תוכנות ועוד ללא הגבלה. מאז פתחה תעשיית הבידור בגל של תביעות נגד משתמשים פרטיים חלה אמנם האטה בתחום, אולם היקף השימוש ב-P2P ממשיך לגדול.

ראס קרופניק, אנליסט בחברת המחקר NPD, אמר כי מספר משקי הבית האמריקנים שמשתפים קבצים עלה בשנה האחרונה בשיעור של 7%, בעוד ששיעור ההורדות הבלתי חוקיות עלה ב-24%. "P2P נותרה בעיה שלא ניתן להתעלם ממנה", אמר מיץ' ביינוול, נשיא התאחדות חברות המוזיקה בארה"ב (RIAA).
 

משתפים פעולה

 מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, קרא אתמול (ג') לארבעת חברות התקליטים הגדולות יוניברסל, סוני BMG, וורנר ו-EMI למכור ברשת שירים שאינם מוגנים ב-DRM. הטקטיקה החדשה של אפל, במסגרתה מואשמות חברות התקליטים בהנהגת השימוש בטכנולוגיה המגבילה היא עניין מפתיע למדי. במיוחד בהתחשב בעובדה כי המנכ"ל, סטיב ג'ובס, נחשב לאחד ממובילי הטרנד הלא אהוד במיוחד של מכירת תכנים מוגבלים כמו סרטים, שירים ומשחקים, כך שלא ניתן להעביר אותם ממחשב למחשב או מנגן iPod לנגן. >>להמשך הכתבה
RIAA הצליחה לסגור כמה חברות שהפעילו תוכנות שיתוף קבצים, ביניהן Grokster ו-Kazaa, אך סגירת החברה ששיווקה את התוכנה לא תמיד משפיעה על המשך השימוש ברשת עצמה. "כל עוד יש לך תוכנה - תוכל לשתף קבצים. הסגירה פירושה שאסור להפיץ את התוכנה", הסביר וויין רוסו, לשעבר מנכ"ל Grokster.

בשנה שעברה, התמקדו בתעשיה באתרים בעלי פרופיל גבוה, כדוגמת MySpace ו-YouTube. החברות יוניברסל, וורנר וסוני חתמו על הסכמי שיתוף הכנסות עם YouTube, על מנת לאפשר לגולשים להפיץ את המוזיקה שלהם באופן חוקי באתר.

יוניברסל אף הגישה תביעה נגד MySpace, לאחר שזה איפשר למשתמשים להפיץ את היצירות של האמנים החתומים אצלה. התביעה אמורה להסתיים בפשרה.

חברות המוזיקה משתפות כיום פעולה "עם אלו שהן נהגו לכנות פיראטים", אמר רוסו, שתולה זאת בעובדה הפשוטה שבאתרים כמו YouTube גולשים עשרות מיליוני צעירים; קהל לקוחות פוטנציאלי. "מצד אחד, חברות המוזיקה טוענות שמדובר בפיראטיות, ולכן דורשות שנגן עליהן. מצד שני, המשתפים הם קהל הלקוחות שלהן והן רוצות למצוא דרך להרוויח ממנו", אמר ג'ון דיאמונד, מנכ"ל ArtistDirect, המפתחת את תוכנת MediaDefender, שעוקבת אחרי משתמשי רשתות P2P ומפנה אותם לפרסומות וידאו במקום לקבצים שרצו להוריד.

אך גם לו יכלו חברות המוזיקה לעקור מן השורש את הפיראטיות, עדיין אין מי שערב לכך שמשתפי הקבצים יחלו לרכוש שירים באופן חוקי. אך האסטרטגיה של התעשיה היא להאט את קצב האימוץ של שיתוף הקבצים ולקוות שהיקף המכירות של מוזיקה חוקית ימשיכו לגדול ויפצו על ההפסדים.

"שיתוף הקבצים הוא אחד המעצורים המהותיים ביותר בצמיחה של שוק ההורדות החוקיות", אמר לארי קנסוויל, מנהל החטיבה הדיגיטלית ביוניברסל. "אך הגידול בשוק זה היה יוצא דופן. P2P לא הולך להיעלם אבל הוא יהווה בעיה חמורה פחות", אמר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by