ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
רינגטון זה אופי 

רינגטון זה אופי

 
 
אופיר הכטר

בחירת צלצול לסלולרי שלכם אולי נראית לכם כמו עניין שאפשר להקל בו ראש, אבל בעידן של רושם ראשוני ורפרוף מהיר - זו אחת הדרכים העיקריות להגדיר את עצמכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בעידן שבו הרושם הראשוני קובע והמראה הכללי שולט, נוסף אלמנט חדש לארסנל הדרכים בהן ניתן לשפוט אנשים זרים: הרינגטון. הצלצול של הסלולרי שלכם אמור, כך סבור הרוב המוחץ של האנשים, לשקף את אופייכם לפחות כמו הבגדים שבחרתם ללבוש הבוקר או התספורת שמעטרת את ראשכם. בקיצור, אם לא תתאימו את סוג הצלצול של הסלולר לתדמית שבניתם - אנשים ישפטו אתכם לא נכון.
 
 שוק הרינגטונים עצמו הוא שוק שהתפתח מאד בשנים האחרונות ומספר הרינגטונים המוצע לקהל גדל באלפי אחוזים. כיום אין כמעט שיר פופולרי שלא זמין גם בגירסת רינגטון, וחלק מהאמנים, במיוחד הישראלים, יכולים להעיד שרוב כספי התמלוגים שהם מקבלים מגיע ממכירת רינגטונים ולא ממכירת דיסקים. גם הזמינות של הטלפונים החדישים, המאפשרים להקליט באמצעותם צלילים, להלחין מגינות באופן עצמאי או פשוט לחברם למחשב ולהוריד ממנו קבצי MP3 - מותירים בידינו, המשתמשים, חופש בחירה טוטאלי בבחירת הרינגטון שייצג אותנו אל מול העולם. 
ולא מדובר בהערכה, לא לא. הכל מדעי. על פי מחקר שפורסם לאחרונה בבריטניה, 97% מהאנשים שופטים אדם לפי הרינגטון שלו. לא פלא אם כן ש-90% מהנשאלים סובלים מביקורת "בונה" על הצלצול שלהם ו-80% מתביישים ברינגטון שלהם. 10% מהאוכלוסייה אפילו טורחים ומחליפים את הצלצול שלהם פעם בשבוע על מנת להראות מעודכנים.

המחקר מגלה עוד, כי הבריטי הממוצע מחליף את הצלצול שלו 3.4 פעמים בשנה ומבזבז 37 דקות מחייו על בחירת הצלצולים. ממחקרים אחרים עולה שאחת הפעולות הראשונות שרוב האנשים מבצעים לאחר רכישת טלפון חדש היא החלפת הרינגטון. ועדיין, שני שלישים מהמשתמשים סבורים שהצלצול של חבריהם מעצבן, וחלק ניכר מהם לא מתבייש לבקש להחליפו.
 
 
את אוכלוסיית משתמשי הסלולר ניתן לחלק לקבוצות הבאות לפי הרינגטון שלהם:

מצעד הלהיטים - אנשים (או ליתר דיוק ילדים) שתמיד תשמעו מהמכשיר שלהם רינגטון של שיר מפורסם, לרוב השיר שהתמקם השבוע בראש מצעד הלהיטים הלועזי (בריטני ספירס, ג'סטין טימברלייק, פרגי) או משהו שגלגל"צ בחרו לשדר ללא הפסקה. אלה מתייחסים לעצמם כאל המעודכנים שבחבורה, והם אהובים במיוחד על חברות הסלולר פשוט כי הם מוציאים הרבה יותר מדי כסף על קניית רינגטונים. כשמדובר בילדים זה עוד מובן, אבל בגיל 20+ זה כבר מעיד על מישהו שמנסה להיראות מעודכן ומגניב בכוח.
 
 
Oldies - אוכלוסיה בוגרת יותר (25 פלוס) שעד שהנמנים עליה טרחו והורידו רינגטון הם בחרו דווקא בשיר שהיה להיט לפני כמה עשורים. השירים בקבוצה זו יכללו להיטי עבר (של U2 או פרודיג'י למשל. Hotel California הוא דוגמה קלאסית) או שירים מסרטים מצליחים (רוקי, ג'יימס בונד). בקיצור, כל דבר נוסטלגי וטוב שמעלה ניחוחות געגועים בליבו של המוריד. אצל החברים שלהם הבחירה תקצור הצלחה רבה - בעיקר כי גם להם הוא יזכיר את תקופת הזוהר שהיתה ולא תשוב עוד.
 
רינגטון לכל פועל (צילום: CC-By M1K3Y)
 רינגטון לכל פועל (צילום: CC-By M1K3Y)   
המכורים לטלויזיה - עולם זה מכיל את הרינגטונים של הסדרות המצליחות, הכולל את פסקולים או מערכונים מתוך "השיר שלנו", "ארץ נהדרת" או הצלצול המגניב של יחידת ה-CTU מהסדרה "24". מצד אחד, מדובר באנשים מעודכנים ומשעשעים. מצד שני, הם מצהירים בגלוי שהם מכורים לטלוויזיה ושהיא מרכז עולמם. הם לא מאלה שמתביישים בכך שהציטוט "רועיייי לא יורי, רועייי!" זה הקטע שלהם בחיים באותו רגע.

קבוצה זו כוללת גם את גם תת קבוצת המגניבים, שטרחו ומצאו מנגינות מתוכניות טלוויזיה ישנות שכולם ראו והעריצו בעבר (פלורנטין, שושלת, העולם הערב). אלה מנסים להראות שהם מאד יצירתיים ובעלי זיכרון מעולה (מה שמלווה לרוב גם בחנוניות), אבל בסופו של דבר גם הם בילו את חייהם מול המסך ומהווים דוגמה מצויינת לשטיפת המוח של הקופסה הקטנה.
 
הילדותיים - מהדרדסים, נילס הולגרסון והלב של מרקו, דרך רעשים "מצחיקים" כמו ילד צוחק ותרנגול צועק, ועד הרינגטונים שנוצרו רק עבור הסלולר, כמו ה-Crazy Frog שכבש את בריטניה. כל מי שבוחר את אחד מאלו הוא אמנם אדם פתוח ובעל חוש הומור, אבל לא מבין שאחרי 2-3 השמעות הרינגטון הזה מעלה את הנרווים לכל הסובבים. רק בעל הטלפון ממשיך להתלהב ולחייך חיוך מנצח בכל פעם שהמכשיר שלו מנגן "קוקוריקו", בעודו משוכנע שהוא הכי מגניב שיש.
 
אוהדי הספורט - משפטים אלמותיים של שדרנים ("ככה לא בונים חומה!"), המנונים של נבחרות (ברזיל ולא ישראל), וקריאות עידוד של קהל ("יאללה בית"ר, יאללה!"). כל אלה ועוד מלמדים על כך שמדובר באדם שעולמו סובב סביב ספורט. בהקשר הישראלי, זה פשוט מישהו שיושב מול הטלויזיה, רואה ערוץ הספורט עם קערת גרעינים בצד, מקלל כל שחקן וחושב שהוא מבין יותר טוב מהמאמן. לרוב מגיע עם טפט ושומר מסך של הקבוצה האהובה.
 
יש לכם חיים או לא? (צילום: CC-by cletusfedspears)
 יש לכם חיים או לא? (צילום: CC-by cletusfedspears)   
הקלאסיים - אלו ההורים שלנו. מבוגרים, משכילים ואניני טעם, שלמרות שהם חושבים שהסלולר הוא מכשיר מיותר ומיועד אך ורק לתקשורת של מקסימום דקה (חלקם אף יושב עם סטופר כשהם מתקשרים), הם בכל זאת מוצאים את הזמן לברור ברשימת הרינגטונים שלהם (לרוב בעזרת אחד הילדים או הנכדים) ולקבוע רינגטון קלאסי (מוצארט, באך וחבריהם). בצורה זו הם מוכיחים שלמרות שהמכשיר הסלולרי פסול, הם הצליחו להכשיר אותו על ידי רינגטון הבא מתרבות קלאסית ואינטלקטואלית. אבל כדאי שידעו שהאינטלקטואלים האמיתיים הם אלה שלא יודעים וגם אין להם את הזמן לשנות את הרינגטון שלהם למשהו קלאסי.
 
הפשוטים - אנשים עסוקים באמת או מאותגרים טכנולוגית, שמתוך בחירה או חוסר יכולת, השאירו את צלצול ברירת המחדל של המכשיר כרינגטון הנבחר שלהם. לפעמים הם עלולים לטרוח ולשנות מברירת המחדל לאחד הצלצולים האחרים שמגיעים עם המכשירים, ואז בוחרים ברינגטונים ארכאיים של סמבה, ג'נגל ופופ רך. חלק אפילו בוחרים בצלצול המזכיר צלצול של טלפון ביתי ("רינג רינג") בגלל שכל ענין המוסיקה כצלצול עודנו זר להם. אלו מנסים לשמור על חזות רצינית ושמרנית כלפי חוץ ולכן לא טורחים לשנות את הצלצול. ובכל אופן, לא ממש אכפת להם מה אחרים חושבים על הרינגטון שלהם, כי גם להם לא אכפת מהרינגטון של האחרים.
 
המתוחכמים - בקבוצה זו נכללים כל אותם משתמשים מתחכמים שיודעים לשלוט במכשיר הסלולרי שלהם בצורה שעולה אפילו על היצרן, ולמדו איך להקליט רינגטונים ולערוך אותם בתוכנה הפנימית של המכשיר, לקבוע רינגטון לכל קבוצת מתקשרים כך שכל קבוצה תזכה לאפיון שלה, וחלקם אף מגדילים לעשות ובוחרים סרטון וידאו שיוצג כשאיש קשר ספציפי מתקשר. בסך הכל, מדובר באנשים שפשוט אוהבים להתעסק בעצמם.

הרוטטים - הקבוצה המוזרה מכולם. מצד אחד, נכללים בה אנשי עסקים שנמצאים כל היום בפגישות חשובות ולכן אינם יכולים להשאיר את המכשיר שלהם עם צלצול רועם. מצד שני, יש בה את אלו שגם בבית המכשיר שלהם נמצא על רטט. חברי הקבוצה נעים בין אלה שרוצים להיחבא אל הכלים ולכן לא רוצים שמישהו ישים לב אליהם כשהם מקבלים שיחה, ועד לאנשים שכל חייהם עסוקים ואינם רוצים להיות מופרעים על ידי צלצול טורדני. קל לגלות את החברים בקבוצה הזאת: השולחן שלהם תמיד רוטט והם תמיד יחזרו אליכם עם התנצלות - "לא שמעתי את הטלפון". משתלם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by