ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
איש צדיק היה 
 
 סבא לינק באשראם. אח, ימי הפרח והאהבה, והרוחניות, וטוב הלב   
 
גדי שמשון

מת העולם, נשרף הים, הדגים טיפסו על העצים ואכלו אגוזי קוקוס. לכבוד הסתיו והענן, הפך סבא לינק את עורו ומגיש לכם ספיישל מיוחד: רק מילים טובות על האינטרנט בישראל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סבא לינק הוא גולש חומל ואוהב, הנתפס שלא בצדק כנוקם ונוטר. אדם שמח ועליז, הנתפס כמריר וציני. כותב משעשע ורוחני, הנתפס כמתנשא ואליטיסט מסריח. די! לא עוד! לרגל הגשם הראשון, לפניכם ספיישל רגיש במיוחד: מלים טובות על הרשת הישראלית.


הארץ

אתר היומון הברלינאי נעים מאוד לעין וקל לניווט. נוסיף לזה את הטקסטים הפחות מעליבים לאינטליגנציה מכל מה שיש לתקשורת הישראלית המודפסת להציע, את מבזקי החדשות הלא רבים יחסית אך המוקפדים, את העובדה שלפעמים הם מכינים תוספות של פלאש המסברות את העין ואפשר להגיע למסקנה שככל שמדובר באתרים של עיתונים – גם מחו"ל – האתר פשוט עשוי Comme-il-Faut (כמו שצריך). הערה אחת: בגלל מועדי הסגירה וההדפסה, ביקורת הטלוויזיה נכנסת לעיתון בשעה מאוחרת ומודפסת בחלק החדשותי. היה נחמד אם באתר האינטרנט לא היו מחביאים אותה בתחתית מדור "חדשות היום", אלא מספקים אליה לינק ממדור "גלריה".
 

וואלה!

אביבית חבשוש, גולשת אינטרנט עבריה
 אביבית חבשוש, גולשת אינטרנט עבריה   
למרות לא מעט בעיות, הפורטל המוביל בישראל ממשיך ללא לאות, ובכן, להוביל. וואלה!, שמעולם לא בזבז משאבים כדי להיות חתיך ויפה, ממשיך להגיש את התכנים (וההפניות) שלו בצורה יעילה ומעוררת קנאה. אפשר להתווכח על הדאחקות של מדור התרבות בעריכת גיא-גיא, שנותן לך את הרושם שאם אתה לא הגמד הכי שמח ששומע בריט-פופ ונגד מלחמות כי זה פויה, אתה מפגר; אפשר לא לאהוב את הכותרות החתרניות בכוח שנותנים שם לידיעות וכתבות מהארץ; אפשר לבכות על הדרך בה הקהילות המפוארות של IOL בוזבזו עם האיחוד. בכלל, יזרמו עוד הרבה ביטים עד שלכיכר הקסטל יקראו "כיכר וואלה" ועד שהמיתוג "הוולאהיסטי" של הפורטל יהפוך למשהו מוצק יותר מהפרובוקציות של משרד הפרסום זרמון גולדמן. אבל – לוואלה יש כבר מזמן את הדבר הכי חשוב לגוף תקשורת בעל שאיפות הובלה, והכי מובהק בין כל מתחריו: אישיות.


MSN

מיקרוסופט לא באמת ויתרה, בתוכה פנימה, על התפיסה שהרשת זו היא. גם הוורסיה העברית לפורטל שלה מנסה לנכס הכל בכל מכל לתוכו. ירדו עליהם לא מעט בגלל העיצוב ושאר ירקות, אבל ראוי להזכיר שבזכותם תכנים של אתרים זעירים זוכים לחשיפה ומעט הכנסות מפרסום; שדואר הרשת שלהם מצדיק את השם העולמי הטוב של הוטמייל, והוא הנפוץ בישראל; ולא פחות חשוב – הם מנצלים ללא התחסדות את היתרון השיווקי מעורר הקנאה – היותם עמוד הבית של כל אקספלורר המותקן בישראל.
 

Ynet

 
האתר הזה נבנה במשך שנים ארוכות במסתרים. אחר כך הוא הושק בבהילות בזמן שביתת פועלי הדפוס של ידיעות אחרונות, בעליו. אחר כך היו קיצוצים הכרחיים וכואבים – ואפילו שינויים דקים מן הדק בעיצוב היוקרתי. והיום, Ynet משייט כאתר התוכן שהתקשורת הלא מקוונת הכי מחזיקה ממנו. תכני מיינסטרים נוסח ידיעות, עם תגובות גולשים מתלהמות שהופכות אותו לכיכר ההפגנות של הרשת ועם ביטחון עצמי מעט מופרז. הם עוד בתהליך ההפנמה שהם ברשת - ולא, התגובות של "הגולש שהתפכח" תחת כל עמוד רענן ("שקד – אתה שמאלני!") זו רק ההתחלה. תסתכלו במערכת הקהילות שלהם, מוצר רשת אמיתי ומשובח, תוסיפו תפיסה אינטרנטית ליתר התכנים הבלעדיים והמרובים, ו-Ynet יוכל להיות אתר חזק ומפחיד לא רק בגלל שלאבא שלו יש הכי גדול.
 
 

מעריב

כבר כתבתי עליו, ונאמר שוב: מעריב מציע את הכמות הגדולה ביותר של תוכן סביר-מינוס עד איכותי-מאוד באינטרנט הישראלי, בתדירות יומית. האתר צריך להיות אחד משני המובילים בארץ, אבל זה דורש מהפך שבבסיסו נכונות להשקעה ואמונה בהצלחה, מה שטרם קיים. נותר לקוות שעם המשך השינויים שדנקנר עורך בשיטתיות, יגיע גם תורו של אתר האינטרנט, שגם כיום הוא בגדר ביקור חובה לגולש הישראלי.
 

תפוז

האתר מחזיק את עצמו כלכלית, מפרסומות. שאפו. את מה שב-IOL לא הצליחו לעשות בעבר, עשה אתר תפוז כשוויתר על ייצור רוב התכנים המקוריים, שינה את האסטרטגיה שלו לכיוון הקהילתי (וגרף את מירב מאוכזבי וואלה! / IOL) והפך לאתר מספר אחת, בכל הקשור לפעילות פורומים ושאר תופיני אונליין לגולשים שאוהבים את זה כתום.
 

גוגל.קו.יל

ממתק. עוד משהו? ממתק מאוד טעים.


נענע

לא רק שהטור הזה מתפרסם שם, כותב שורות אלו היה בין מקימי האתר. אני מאוד אוהב אותו, על כל אגפיו, אבל פירוט ייתקל בהרמת גבה מתבקשת. ובכל זאת: עורכי האתר, מנהלי חברת נטוויז'ן ובמיוחד צוות הנהלת החשבונות שלה הם אנשים, איך לומר? מרשימים, חכמים, חושניים וראויים לכל שבח.


ועכשיו, לכמה דברים שונים לגמרי

תגובת השבוע
אלעד כתב כדרבנות על הטור הקודם של סבא לינק – "גדי ידידי, אתה מנצל כאן במה (אמנם רעועה וחורקת אבל עדיין במה) לחיסול חשבונות". לפעמים, הרווח בין האגו למקלדת נהיה צר מדי, ומה שיכול היה להתקבל כהודעת פורום מושקעת הופך לטור הפחות הולם מבין אלו שהועלו כאן עד היום. סליחה. מכאן רק נעלה.


אלימות בשכונות העוני
מתי שהוא הולך להיות טור של "הזקן והלינק" על בלוגים, אחרי שאתגבר על מחסום כמות המלל המשעמם האין סופית ב"בלוגספירה". בכל אופן, הקטע הבא הוא ממש על גבול "אזור הדמדומים": בחיפוש אחר מריבת אינטרנט עסיסית, נתקלתי בבלוג של "Emale", שנכנס בי אישית כמה פעמים. באופן מטריד הרחק מעבר לגבול הטעם הטוב, מצאתי בהתנהלותו המקוונת והמתקוטטת קווים דומים לזו שלי. ספוקי. הריב התמסמס, ובאופן ניסיוני תופיע פה מהשבוע הבא פינה קצרצרה שלו ובה המלצות ונאצות על מיטב בכייני סצינת הבלוגים. נראה איך זה יעבוד.

****

"דואר-זבל", רשימת הדואר של סבא לינק. כל הטוב, היופי והאהבה שיש ברשת
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by