ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשיית המוזיקה מציגה: מוזיקה חינם! 
 
 אף אחד לא רמז ל-OD2 כי כתום זה פאסה   
 
רויטרס

לתעשיית המוזיקה נמאס מתדמית הקוזאק הנגזל והיא נוקטת בטריק שיווקי המועתק ממתחריה המושבעים. הורדת מוזיקה חינם (לא לדאוג, רק לשבוע אחד)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
במאבקה לזכות מחדש בחובבי המוזיקה הנעים עתה "באזור האפור" של שירותי האון-ליין להחלפת קבצים, משתמשת תעשיית המוזיקה בטריק של האויבות המושבעות: הורדת מוזיקה בחינם. למשך שבוע אחד, החל מיום חמישי הקרוב, חובבי מוזיקה באירופה יוכלו להוריד לדיסק הקשיח או לצרוב לדיסקים, רצועות מוזיקה ממגוון של 6,000 אמנים מבצעים, ביניהם ColdPlay, דיידו ואלביס.

צעד זה הוא חלק מתכסיס שיווק הנקרא "יום ההורדות הדיגיטליות" אשר נהגה ע"י חברת OD2 הבריטית, חברת טכנולוגיה המתמחה בהפצת מוזיקה דיגיטלית, אשר הוקמה ע"י הזמר פיטר גבריאל. בגיבוין של חברות ההקלטות ומפיצי המוזיקה, הקימה החברה בשנה האחרונה מערך שירות הורדות מוזיקה למנויים, כדי להכניס רגל לתוך הטירוף הצרכני של הורדת המוזיקה.

אך שירותי ההורדה בתשלום עדיין מדשדשים ואינם מהווים תחרות רצינית לשירותי ההורדה בחינם, דוגמת קאזה ומורפיוס, אשר טוענים לעשרות מיליוני משתמשים. חברות המוזיקה הגדולות טוענות כי זמינות המוזיקה חופשית להורדה - גרמה לירידות במכירות הדיסקים.

אתרי ההורדה בחינם או שירותי ה-P2P, קוראים עצמם אתרי "שיתוף קבצים" ואינם מגנים באופן פעיל הורדות של קבצי מוזיקה ווידאו המוגנים ע"י זכויות יוצרים. בתעשיית המוזיקה מעדיפים לקרוא לאתרים אלו בשם פשוט יותר: פיראטים. התעשייה פתחה במספר תביעות מתוקשרות כנגד שירותי ההורדה, ולאחרונה אף הצליחה לערוף את ראשה של חלוצת ההורדות המנוחה, נאפסטר.

"אנחנו מתייצבים עתה מול אתגר שיווקי" אמר מנהל השיווק של OD2, אד אברדיק. "אנו צריכים להראות לציבור שבמקום להוריד מוזיקה... מאחד משירותי החלפת הקבצים, אתה יכול להוריד אותה מאחד האתרים החוקיים". חברת OD2 בונה שירותי הורדה למנויים עבור מפיצי מוזיקה וחברות אינטרנט. רשימת הלקוחות של החברה כוללת ספקי אינטרנט כגון טיסקאלי, וואנאדו ופורטל הרשת MSN של תאגיד מיקרוסופט וכן את חברת ההפצה HMV.
 

מי שם על דיבור קשוח?

 
יוזמת יום ההורדות הדיגיטליות היא שינוי אסטרטגי עבור תעשיית המוזיקה. אברדיק, לדוגמה, מאמין שגישת "הדיבור הקשוח" היא פשוט לא אפקטיבית, ובמקומה יש לאפשר לצרכנים לנסות את השירות בחינם. "תשלום עבור מוזיקה צריכה להיות האופציה הטובה יותר... כל יוזמה שמקדמת את האווירה הזו מתקבלת בברכה", אמר אנדרו ייטס, העומד בראש תעשיית המוזיקה הבריטית, בהצהרה שמסר.

בזמן האחרון פתחו חברות התקליטים במתקפה הסברתית רחבה למיגור תופעת הורדת המוזיקה הפיראטית. השבוע פתח איגוד תעשיית המוזיקה האמריקאית RIAA במסע פרסום נרחב, הכולל סדרה של פרסומות טלוויזיה בכיכובם של זמרים כגון בריטני ספירס, מדונה ואמינם, המשווים את אקט הורדת המוזיקה לגניבה. מנהלים בתעשיית ההקלטות ניצלו מפגשים פומביים כדי לשאת דברים כנגד העליה המשתוללת של פיראטיות הצרכנים.

המאמצים הללו עשו מאט מאוד, אם בכלל, כדי להרגיע את הפעילות בשטח. מספר מחקרים (מטעם תעשיית המוזיקה, יש לציין) הראו כי מספר השירים המורדים ברשת מדי חודש, הוא שווה ואף גדול יותר, ממספר השירים שנרכשו בפועל.

OD2 שריינה את זכויות שידורי הסטרים הדיגיטליים ל-100,000 שירים ממגוון חברות מוזיקה מובילות ועצמאיות. החברה גייסה כ-50 חברות הקלטה ביניהן קבוצת EMI, חברת BMG של ברטלסמן, וגם את שותפותיה העסקיות, כדי לאפשר לצרכנים לנסות את שירותיהן כחלק מיוזמת השיווק.

התוכנית תהיה פתוחה אך ורק לגולשים אירופאיים. צרכנים שיירשמו לאחד מששת האתרים המשתתפים הכוללים את האתרים www.msn.co.uk, www.tiscali.co.uk ו-www.hmv.co.uk, יקבלו מוזיקה דיגיטלית להורדה בשווי ₪40.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by