ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת משחק: אלן ווייק 

ביקורת משחק: אלן ווייק

 
 
אלעד קפלן, גיימר

אי שם בעיירה מרוחקת, אלן ווייק מנסה להבדיל בין הסיוטים שהוא חווה כל לילה לבין המציאות. נתיים, אלעד קפלן מנצל את ההזדמנות על מנת להתפעל מאחד המשחקים המרשימים ביותר של 2007

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
אלן. תתעורר.

האם בכלל אפשר להתעורר כשאתה לא מסוגל להפריד בין חלום למציאות? אלן הוא סופר אימה שבדיוק סיים לכתוב את רב המכר הראשון שלו. ספר שהפסקאות הממלאות אותו עברו הישר ממחשבותיו לדפים בקלי קלות - יותר מדי בקלות. למעשה, ההתרחשויות בספר נכתבו כמעט מעצמן, כשהרעיונות הציפו את מוחו של אלן בלי שום מאמץ. זה נהיה עוד יותר מוזר כשאלן מצא פסקאות שלמות, בכתב ידו, שנכתבו מבלי שיזכור מכך דבר.

ואז חברתו נעלמה. אליס הייתה האישה המושלמת בשביל אלן. מצחיקה, חמה, אוהבת. כשהיא לפתע נעלמת מחייו (ולא דרך המראה) הוא מוצא את עצמו שבור, מבולבל ושרוי בדיכאון תמידי. מה שמטריד עוד יותר זה שהאירועים שהובילו להעלמותה דומים באופן מטריד לעלילת הספר שכתב.

חייו של אלן מתחילים להתבלבל. לאיזו מציאות ניתן להאמין? האם מדובר בחלום? הסיוטים, דרך הסיפורים בספר, הופכים לאירועים אמיתיים, שמטילים אימה על כל רגע בחייו. על מנת להיפטר מהסיוטים ולישון לילה אחד מבלי לפחד, אלן מגיע ל-Bright Falls, עיירה שקטה בוושינגטון, מוקפת בהרים מהם נשקף נוף מרהיב. זהו מקום חלומי שבו ניתן להרגע מכל הלחץ, אך לעיתים למילה "חלומי" יש יותר ממשמעות אחת.
 

מציאות או חלום

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
המשחק מערבב בין המחשבות של אלן, הדמיונות שלו והמציאות, בעודו במטייל ברחבי הסביבות המפורטות של העולם הוירטואלי. המפתחים הציגו בפנינו קטע מהמשחק שממחיש היטב את האימה שמשתלטת על כל רגע בחייו של אלן. זה מתחיל בתיאור המטרה, אותו הוא צריך למלא זמן קצר לאחר שהגיע לעיירה השקטה, כתובה בפינה התחתונה של המסך, בכתב ידו של אלן.

אלן מתבקש לקחת מפתח לבקתה מרוחקת בהרים. במהלך נסיעה למקום היעד הוא רואה טרמפיסט בצד הדרך. על אף שגם הגיבור בספרו אוסף טרמפיסט, הוא בוחר לעצור ולעזור לאיש הזר. במהלך הנסיעה אלן משתף את הטרמפיסט בחלקים מספרו, והטרמפיסט עונה לו, בנימה מחויכת, שהרוצח הפסיכופט בכל הסיפורים הוא תמיד טרמפיסט. "בספר שלי דווקא הטרמפיסט נהרג", משיב לו אלן.

לא עוברת דקה והמחזה המחריד שנגלה לנגד עיניו גורם לו לעצור את הרכב במהירות. מכונית מרוסקת זרוקה בצד הכביש וגבר שרוי לידה על הרצפה. אלן ממהר לצאת לבדוק אם לפצוע סימני חיים, רק שאז עוברת משאית ופוגעת ברכבו במהירות, כשהטרמפיסט עדיין בפנים.

אלן מתעורר לאחר זמן מה ומגלה שהמחזה שראה מקודם זהה למציאות הנוכחית. המכונית שלו מרוסקת לצד הכביש והוא, הגבר, שכוב לידה. אין זכר לטרמפיסט המסתורי. השמש כבר מתחילה לשקוע ואלן מזהה את הבקתה לא רחוק מהמקום ומקווה לתפוס בה מחסה. בדרך הוא חש שמשהו מתקרב אליו. משהו קורה לו בשמו. "אלן!", נשמע קולו של הטרמפיסט. הוא מסתובב במהירות.
 

ברוכים הבאים לדור הבא

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
המשחק החדש של Remedy, היוצרים של מקס פיין, הולך לעשות בדיוק את מה שהם יודעים הכי טוב – לספר סיפור. כמו מקס פיין, גם אלן ווייק משוחק מגוף שלישי ויוצר אווירת מתח קולנועית. זהו מותחן פסיכולוגי מהסוג המשובח ביותר. הוא מפחיד באופן שרק משחקים מעטים היו לפניו, בכך שהוא מתבסס על רעיונות מטרידים שלא נותנים לדמיון מנוחה. העולם האווירתי מושך את השחקן פנימה, אל תוך האימה, אל עבר חוסר הודאות.

המפתחים מבינים היטב שהדרך הכי טובה ליצור אווירה במשחק הוא באופן חזותי ואכן, אלן ווייק הוא אחד המשחקים הכי יפים שנראים באופק. מאה קילומטרים מרובעים, המקיפים את העיירה, מעוצבים עד לפרטים הקטנים ביותר. לעיתים, המשחק נראה יפה מדי, במיוחד בהשוואה לסיוטים שהוא שואף להציג. מבט מהיר לעיירת Bright Falls מגלה תמונה עוצרת נשימה.

השמש השוקעת נוצצת על פני האגם הצלול, שניתן לראות בו בבירור את ההשתקפות של ההרים המרהיבים המשתרעים מאחוריו. לצד האגם, ענפי העצים מתנענעים עם הרוח, יוצרים קול רשרוש קל שמפר את השקט בעיירה הרגועה. השמש הולכת ונעלמת מאחורי הבתים ופנסי הרחוב יוצרים אינספור צלליות שמתפרסות לכל כיוון. רוח קלה ממלאת את האוויר באבק, שנראה לעיתים כמו ערפל. באופק ניתן לשמוע רק מספר יללות של זאבים על ההרים הרחוקים.

זהו ללא ספק אחד ממשחקי הדור-הבא המרשימים באופק, שהתמונות בו נראות לעיתים יותר כמו גלויות מאשר צילומי מסך. המפתחים דואגים לנצל עד תום את מיטב הפעלולים הגראפיים עם סביבות מציאותיות, תאורה דינמית ומנוע פיזיקלי מתקדם. אפילו מזגי האוויר מציגים את היכולות המדהימות של המנוע הגראפי, כשטורנדו קטלני מסוגל להרים בתים שלמים ולפרק אותם לגורמים בעודם מסתובבים באוויר. הכל בא לשרת מטרה ברורה – אווירה. השטחים העצומים עליהם מתפרס המשחק מעוצבים בעזרת מיטב הטכנולוגיה, בשאיפה לגרום לכם לשכוח שאתם 'רק' משחקים במחשב.

גם הדמויות נראות מדהים, עם תווי פנים מדויקים שאמורים לגרום לנו להרגיש שאנו מנהלים שיחה עם יצורים אנושיים חיים. כך גם האפקטים הקוליים מהוקצעים ובעזרת מוזיקה אווירתית ודיבוב איכותי של הדמויות, אשר מספרות את סיפורן הטרגי, שואבים את השחקן אל תוך העלילה.
 
 

עולם של חושך ואור

 
בניגוד לטכנולוגיה של המשחק, לא הרבה ידוע על המשחקיות עצמה. Remedy שומרים את הקלפים קרוב לחזה. מה שכן הובטח לנו זה שהמשחק יהיה בנוי על בסיס פרקים. אל תתבלבלו, בניגוד לאופנה הרווחת המשחק יהיה משווק בקופסה אחת (ולא במספר פרקים לאורך זמן), אך הוא יחולק למספר חלקים שיסתיימו ברגעי מתח, בדומה לסדרת טלוויזיה. יתכן שלמשחק אף יהיו סיומות שונות, בהתאם למעשיכם במהלך הפרקים השונים.

העולם רחב ההיקף בו המשחק מתנהל יהיה פתוח יחסית ולאורך הדרך תוכלו לחשוף סודות נסתרים ומקומות חדשים. המפתחים משתדלים להפוך את סביבת המשחק למקום שמעניין להסתובב בו. עם זאת, הדגש העיקרי הוא על המשימות, בהן תצטרכו לטייל ממקום למקום ברחבי העולם. הפתיחות של העולם נותנת הרגשת חופשיות, אך יש לתהות אם המשחק אכן ישמור על דינמיות, אל מול המשימות הליניאריות.

לכל אורכו המשחק מתמרן בין חושך לאור, כשהעיירה השקטה משתנה לחלוטין בין היום ללילה. כשחלום הופך למציאות וכל רגע של מנוחה הופך לאימה, תגלו שהאור הוא חברכם הטוב ביותר. בחלקים שונים של היממה תתקלו באויבים מסוגים שונים ומשימות מאופי שונה. מרבית האויבים במשחק ישאבו את כוחם מהצללים, כך שתצטרכו להשתמש הרבה בפנס, לעיתים בשילוב עם נשקים אחרים. יהיה מעניין לראות כיצד יתנהלו קטעי הפעולה והאם אלה יצליחו לחזק את הרגשת האימה הטורדנית המציפה את המשחק כולו (או להרוס את המתח, כמו ברוב משחקי האימה).

השילוב בין הטכנולוגיה המתקדמת, העלילה והאווירה הופכים את אלן ווייק לאחד המשחק המרשימים ביותר שנראים באופק. בזמן שמרבית התעשייה עוד מנסה להבין כיצד לבנות עלילה אינטראקטיבית בעולם וירטואלי שמושך את השחקן לתוך המשחק, Remedy כבר נמצאים עמוק אל תוך העבודה.

הכינו את הרמקולים ועמעמו את האורות לקראת בואו של אלן ווייק למחשב האישי ול-Xbox 360 בתחילת 2007. זהו משחק שיגרום לכם לתהות אם אתם חולמים או ערים – גם בזכות העולם הוירטואלי המרהיב וגם בגלל עלילת הרקע המותחת. בזמן שלמקס פיין היו צמד ברטות והילוך איטי, לאלן ווייק יש פנס. מי ינצח בהשוואה הבלתי נמנעת בין שני הגיבורים הטרגיים של Remedy?
 

טריילרים

 
Alan Wake: סרטון E3 2006
Alan Wake: קדימון
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by