ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משחק סלולרי: Doom 

משחק סלולרי: Doom

 
 
אודי יוגב

משחק התפקידים האפלולי עולה על המסך הזעיר של הסלולר. האם הוא צולח את המעבר? אודי יוגב בדק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Doom. אדפטציה סלולרית
 Doom. אדפטציה סלולרית   
משחקי פעולה בתלת מימד וטלפונים ניידים עדיין לא ממש הולכים ביחד. למעשה הם בקושי מדשדשים, בהתחשב באיטיות הבלתי נסבלת שהיא מנת חלקם על רוב המכשירים.

למרבה החוכמה לא מנסה הגירסה הסלולרית של Doom האגדי לשחזר את חווית המשחק המקורית, נסיון שככל הנראה היה נכשל באופן מעורר רחמים. במקום זה אנחנו מקבלים אדפטציה של הקלאסיקה לצורת משחק רגועה יותר, הנוטה לכיוון ההרפתקה על חשבון האקשן.

Doom בטלפון משתמש באותו סיפור של המשחק מ-93': תוהו ובוהו פורץ בבסיס מחקר על המאדים, כאשר מפלצות שהיו יכולות ללמד את הנוסע השמיני דבר או שניים בהלכות איכסה, מתחילות להגיח מהחורים. נחת חלל יחיד (זה אתם) יאבק בפלישה, יפלס נתיב דרך צבא של בשר רירי וריח פה קטלני, ויציל את המין האנושי בפעם האלף ואחת. האם היקום מנסה לרמוז לנו משהו?

מרבית עקרונות המשחק נותרו גם הם בעינם: בתור מושיע האנושות נחקור את קומות הבסיס בגוף ראשון, נילחם עם שלל כלי נשק במפלצות שיופיין שני רק לטיפשותן, נאתר מפתחות צבעוניים לפתיחת הדלתות שבדרכנו וננסה למצוא חדרים סודיים ובהם ארגזי תחמושת וערכות עזרה ראשונה.

השינוי העיקרי הוא בכך שבמקום לעשות את כל זה תוך ריצה פראית וריסוס פלסמה בלתי נשלט לכל עבר, עברנו לתנועה ולחימה מתונות וטקטיות יותר, המתבצעות צעד אחד צעד, תור אחר תור, בדומה למשחקי תפקידים של פעם, כמו Lands of Lore.
 

מנגנון פיתוח הדמות מצוין

Doom. השפעה של הגירסה המודרנית
 Doom. השפעה של הגירסה המודרנית   
הצד הגרפי מזכיר מאוד את Doom כפי שהוא נראה על ה-486 המשוכללים שלנו לפני תריסר שנים ומעלה, אבל מבחינת משחקיות ניכרת השפעת Doom 3, הגירסה המודרנית מ-2004.

השראת Doom 3 מובחנת בסיפור המפותח יותר, המועבר לשחקן באמצעות פגישות עם אנשי הבסיס והודעות דואר אלקטרוני וגם בתוספת החידות הפשוטות, שברובן ידרשו מכם למצוא ולהזין סיסמאות כניסה מספריות כדי לפתוח מנעולים אלקטרוניים.

כמשחק תפקידים, יש לכותר החדש מרכיב משחקיות אחד חשוב שנעדר מהסדרה עד כה, וזהו פיתוח הדמות. נחת החלל שלנו מתחיל את המשחק יואש החלש, עם ערכי כושר גופני ויכולות חיילות נמוכים. בעזרת טבח סיטונאי ביצורים מחרחרים ואיתור פינות סודיות במפה ניתן לצבור ניסיון ולשדרג את עצמנו לגירסה משוכללת, מפותחת ומסוכנת יותר.

גדילה זו במדד הקטלניות שלנו היא הרכיב הקפאיני הממכר במרכזם של משחקי תפקידים בכלל, ולמרות אופיו הבסיסי של מנגנון פיתוח הדמות ב-Doom הסלולרי, הוא עובד מצויין גם כאן.

חסרה אווירת הפחד

נאמנות לחומר המקורי יש, הנאה יש, אורך חיים יש, אבל יש גם צד אחד מהותי של Doom שהמפתחים לא הצליחו לתרגם לטלפון, וזו אווירת הפחד. צריך להכיר במגבלות האודיו-ויזואליות של המכשירים הנפוצים כיום בשוק, אבל לצד הכרה זו אני חושב שאפשר היה להשקיע יותר בשימור שתי פנים קריטיות של המשחק הקלאסי - אפקטים קוליים ומעברי אור-חושך.

רוב הקולות המצמררים, אפילו דברים בסיסיים כמו פתיחת דלת, נותרו מחוץ לגירסה שבדקתי (נוקיה 6230i), והתאורה במשחק קבועה על "בהיר ואביבי", ללא צללים ואורות מהבהבים לגירוי הדמיון המיוסר. יתכן שגירסאות של מכשירים מתקדמים מסוימים לא סובלות מהחסרונות הנ"ל, אבל לא בדקתי זאת ביסודיות.

לא נורא. גם בלי פרפורי אימה בעליות הלב ה-Doom הנייד הוא תוספת מכובדת לסדרה שעשתה היסטוריה, ועם שיפורים קטנים להעמקת מנגנוני הקרב ופיתוח הדמות, אשמח לראות המשך שיתבסס על Doom 2: Hell on Earth.

בקרוב, דרך אגב, יגיע לארץ משחק בשם Orcs & Elves שמשתמש בגירסה משוכללת יותר של אותו מנוע משחק, אבל הפעם עם עלילת פנטזיה.

ציון: 8
מפיצה: Electronic Arts.
היכן ניתן לרכוש:
לקוחות סלקום

אודי יוגב הוא עורך אתר Vgames לשעבר ומשמש יועץ לפיתוח משחקים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by