ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
האינטרנט ניצח את הרדיו והעיתון 

האינטרנט ניצח את הרדיו והעיתון

 
 
אורי ברקוביץ`

סקר שערך מכון סמית עבור מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט מראה כי עבור למעלה מרבע מהגולשים הישראלים משמשת הרשת מקור המידע העיקרי לחדשות. 21% מהגולשים קוראים בלוגים, 4% מחזיקים בלוג בעצמם, ורק 12% משתמשים ברשת לביצוע שיחות קוליות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
26% מהגולשים בישראל משתמשים ברשת כמקור החדשות העיקרי שלהם. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט. על פי הסקר, משמשת הטלוויזיה כמקור העיקרי למידע חדשותי עבור 35% מהגולשים, העיתונות הכתובה היא המקור העיקרי עבור 23% מהגולשים ואילו הרחק מאחור, ניצב הרדיו עם 14% בלבד מן הגולשים שרואים בו מקור עיקרי להתעדכנות בחדשות. הסקר נערך בקרב מדגם מיצג של 500 גולשים בני 18 ומעלה.

בסקר נבדקו גם הרגלי הגלישה של הגולשים הישראלים, שהתבקשו לציין מהו השימוש שהם "עושים הכי הרבה" ברשת. בהשוואה לסקרים קודמים לא חלו שינויים משמעותיים. בראש הטבלה עדיין ניצב חיפוש מידע עם 66% מהגולשים המציינים אותו כפעילות העיקרית שלהם. במקום השני שליחת אימיילים עם 58% (עליה של 9% לעומת ספטמבר 2005), במקום השלישי – גלישה לאתרי חדשות, עם עליה מ-22% ל-28%. במקום הרביעי – גלישה לאתרי קניות ובנקים (14%), צ'אטים ומסרים מידיים במקום החמישי (11%), ולאחר מכן תוכנות ומשחקים (6%).

בתחתית הטבלה ניתן למצוא פעילויות כמו הורדת סרטים ומוזיקה (4%), האזנה לתחנות רדיו/צפייה בתוכניות טלוויזיה (0.5%), וכן קריאת בלוגים (0.5%). יודגש כי אין בשיעורים הנמוכים כדי להעיד על אי הפופולריות של השימושים הללו, אלא רק על המידה בהם הם מהווים השימוש הכי מרכזי של הגולשים שהשתתפו בסקר. דהיינו, יתכן שגולשים רבים עוסקים בפעילות זו ברשת אך אינם מגדיר אותה כמרכזית.

מאחר שסקר זה הוא הפעם הראשונה בה נשאלו הגולשים לגבי קריאת בלוגים והורדת קבצים, מעניין יהיה לעקוב אחר השינויים בתשובות לשאלות הללו בסקרים הבאים.

כחמישית מהגולשים קוראים בלוגים

בסקר הנוכחי נבדקו בהרחבה הרגלי צריכת הבלוגים של הגולשים הישראלים. נמצא כי 21% מהגולשים קוראים בלוגים בתדירות זו או אחרת, רובם באופן מזדמן. נמצא כי 5% קוראים בלוגים באופן קבוע או לעיתים קרובות, 10% קוראים "מדי פעם", ואילו 6% קוראים בלוגים לעיתים רחוקות.

עוד נבדק כמה מן הגולשים כותבים בלוג בעצמם. על פי המימצאים, אחוז אחד מן הגולשים כותבים בבלוג משלהם באופן קבוע או לעיתים קרובות, ואילו 3% עושים זאת "מדי פעם".

לבסוף נבדק שיעור הגולשים הישראלים שנוהגים לקיים שיחות קוליות באמצעות הרשת. נמצא כי על אף שמדובר בשיחות חינם או בשיחות זולות משמעותית מאלו שמתבצעות ברשתות הטלפון הרגילות או בסלולר – רק 12% מהגולשים עושים שימוש ברשת לצורך שיחות קוליות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by