ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
דפי זהב - תפסת מרובה לא תפסת 
 
 ההצלחה האינטרנטית עדיין רחוקה. דפי זהב   
 
גילי סופר

סרבול, תוצאות חיפוש בעייתיות והמון מידע לא רלוונטי (טיפים לקניה נבונה, למשל) הם מהמאפיינים של אתר שאמור להיות קודם כל ספר טלפונים וכתובות. בנוסף, מנוע חיפוש מהיר שמוצא לקוחות משלמים בלבד הוא בעייתי, כאשר מדובר בגוף שאמור להציג את כלל המנויים. אתר דפי זהב מצליח לענות על צרכי גולשים, אבל היה יכול להיות טוב בהרבה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פעם הם היו מדריך טלפון. שלא כמו מדריך הטלפון הרגיל, המדריך המסווג לעסקים הציע לבעלי העסקים הרשומים בו להגדיל את הפרסום בו בעבור סכום כזה או אחר, ועוד היום מי שפותח את הספר הצהוב יכול לראות את ההבדל בין מי ששילם תוספת בעבור פרסום נוסף לבין מי שלא. מי שפותח את אתר דפי זהב לא יכול לראות את ההבדל. את מי שלא שילם הוא יתקשה למצוא.

אתר דפי זהב הוא אחד ממאגרי המידע המקוונים הגדולים ביותר ברשת העברית. "בזירת בתי העסק תוכל למצוא מידע מפורט על כל בתי העסק בישראל על פי תחום פעילות או שם עסק" נאמר בשער האתר, אבל זה שהמידע שם זה עוד לא אומר שבאמת נוכל למצוא אותו. מי שנכנס לאתר - שלא מכבר עבר לכתובת המקוצרת d.co.il, ללמדנו שאכן מדובר במגה-אתר - ימצא בעמוד הראשון את פונקציית החיפוש המהיר. אולי אנחנו קרובים אצל עצמנו ורק נדמה לנו שככה גולשים כולם, אבל כגולשים אין לנו זמן או כוח, ובמיוחד לא סבלנות, לערוך את החיפוש בדרך הארוכה. הרי בשביל מה המציאו את החיפוש המהיר. בדפי זהב חושבים, כנראה, שהמציאו אותו על מנת לקדם את מי שמוכן לשלם על כך.
 

אם אתה לא שם - כנראה לא שילמת

 
אין רע בפרסום, אין רע בלגבות בעבורו תשלום ואפילו אין רע בכך שאתרי אינטרנט גובים תשלום בעבור קידום שמן או אתריהן של חברות שונות. יש רע בכך שזה נעשה תוך שימוש בתדמית עתיקת היומין של דפי זהב המודפס, לפיה אכן כל בתי העסק מופיעים במדריך. יתירה מכך, לא פעם המערכת מחזירה תוצאות מוזרות ממש.

נתבונן בבית עסק שכמעט כולם מכירים, ולא רק עקב הקשיים אליהם נקלע לאחרונה - "המשביר לצרכן". מי שנכנס לאתר דפי זהב ומבצע חיפוש מהיר "המשביר לצרכן" יקבל תשובה מרתקת: 'דור חדש בפתח'. המדובר הוא בחברה לייצור שערים, שעם לקוחותיה נמנה המשביר לצרכן. מאחר שהחברה היא מאלו שבחרו להוסיף (בתשלום כבר אמרנו?) מידע אודותיה באתר, ובתיאור מופיעה העובדה המרתקת כי מדובר בספקית של המשביר, זו החברה שעלתה בחיפוש.

אם כבר מצאתם את בית העסק שחיפשתם, האתר יספק לכם מידע רב אודותיו: מהו עיסוקו, כתובתו וכן מפה של האיזור, תיאור של תחומי עיסוקו, קישור לאתר של העסק אם יש לו כזה, ומידע רב כיד הדמיון הטובה (בתשלום כבר אמרנו?).

ייאמר לזכות דפי זהב שהם הצליחו להרים אתר שיש בו הרבה מאוד מפרסמים בתשלום. אולי בזכות תמחור נבון ואולי בזכות מערך המכירות היעיל שלהם. כך או אחרת, כמעט בכל סיווג אליו אתם נקלעים, יהיו בתי עסק רבים שיש עליהם מידע רב יותר מהמידע הבסיסי בלבד. עשרות חברות גם בחרו, בהחלטה תמוהה למדי, לבנות מיני אתר בתוך אתר דפי זהב, אתר שיפתיע לשמוע שמישהו מגיע אליו בכלל. במקרים לא מעטים, מדובר בחברות שאין להן אפילו אתר, וכך נוצר הרושם כי ההחלטה לבנותו דווקא בעומק אתר "דפי זהב" נובעת מחוסר היכרות עם האינטרנט, או , שוב, מערך מכירות משומן היטב. שכן, עמוד אינטרנט אי שם בעומק אתר דפי זהב, הוא לא 'אתר אינטרנט'.
 

החל מפורום צרכנות וכלה ברשימת דוכני הפלאפל

אם עד כניסת האינטרנט לחיינו, היו דפי זהב אמצעי יעיל למציאת בתי עסק, אחרי כניסתו הורחבה הקונספציה עד כדי כך שאי אפשר למצוא בו את הידיים והרגליים. באתר דפי זהב קיימות שתי 'זירות' נוספות: זירת הקניות וזירת הטיפים. באתר אפשר למצוא טיפים לקניות שעולים בלי קשר לכלום, פורום בענייני צרכנות, עמוד המבטיח אתרים רלוונטיים ברשת, המעלה קישורים לאתרים לא רלוונטיים, ומנוע השוואת מחירים שממש לא ברור איך הוא משווה את המחירים. קחו מוצר כמו סוני פלייסטיישן, במנוע השוואת המחירים של דפי זהב יש ספק אחד למוצר.

האתר מאפשר רישום לשירות המאתר בתי עסק בסביבת המגורים של הגולש, ובקרוב מבטיח אתר דפי זהב גם 'מכרז הפוך', שיש מי שמאמינים שזה הדבר הבא ברכישות באינטרנט.

אתר דפי זהב מציע הכל מכל וכל: החל מפורום צרכנות, וכלה ברשימת דוכני הפלאפל בבת-ים. חבל שהניווט באתר הוא כל כך מסורבל שעם כל מה שיש בו, אי אפשר להגיע למידע. מה שלא רק מרגיז את הגולש, אלא גם מזיק לבעלי העסקים המפרסמים בו.

בעקבות פרסום הכתבה, נתקבלה מ"דפי זהב" התגובה הבאה:

בכתבה הועלתה שורה של טענות אשר אין להן כל אחיזה במציאות, ואנו מצרים על כך שכתבה המופיעה בפורטל כוללת שגיאות כה רבות, ללא כל צורך בבדיקה של אמיתות המידע.

1. באתר דפי זהב מופיעים כל בתי העסק, מבלי לשלם על כך, ממש כמו במדריכים המודפסים. הפרסום כאילו מופיעים באתר רק בתי עסק ששילמו עבור כך הוא חסר בסיס.
2. פונקציית החיפוש המהיר, אותה מבקר הכותב, נועדה לאפשר לצרכני המידע קבלת מידע מקיף בצורה מהירה ונוחה.
3. חיפוש פרטי בתי עסק מתבצע באתר בזירת "בתי עסק" אשר מעלה את פרטי בית העסק. בהקלדת "המשביר לצרכן" בזירת "בתי עסק" יעלו 24 סניפי "המשביר לצרכן" ולא שום בתי עסק אחרים.
4. דפי זהב מציעה לבתי עסק להרחיב את פרטי המידע אודותיהם ב"כרטיס מידע" אשר מעניק מידע צרכני חשוב כגון: שעות פתיחה, סגירה, אמצעי תשלום ואפילו תמונה . המיני אתר כפי שמכנה הכותב את כרטיסי המידע הללו, מעניק מידע נחוץ ויתפלא הכותב לשמוע עד כמה משמש אמצעי זה את הצרכנים. לא לחינם בוחרים אלפי מפרסמים להציג כרטיס מידע וקישור לאתר האינטרנט שלהם באתר דפי זהב.
5. הייעוד של דפי זהב הינו ליצור ולקדם קשרים בין מוכרים וקונים, לאור זאת, מספק האתר מגוון תכנים רלוונטיים לתהליך הרכישה. בהם מאמרים, עצות והמלצות של גורמים מוסמכים: מכון התקנים, חברת חשמל, מרכז הבניה הישראלי ועוד במכלול תחומי צרכנות וכן פורום לצרכנות נבונה. המידע והטיפים מוצעים, ללא תשלום, לטובת הצרכנים אשר דווקא היום, בתקופת מיתון, מעוניינים יותר מכל, בתמיכה וסיוע לצריכה חסכונית ונבונה.
האם ביקורת "לוחמנית" למען צרכנים, כפי שמתיימרת הכתבה להיות, יוצאת נגד שירותי חינם המאפשרים מידע חשוב למשתמש?
6. מן הראוי לציין כי במהלך חודש אוגוסט נרשמו 2,300,000 כניסות לאתר דפי זהב.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by