ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משחק סלולרי: פקמן 

משחק סלולרי: פקמן

 
 
אודי יוגב

איך נולד פקמן מקצת בצק וגבינה צהובה, למה שינו לו את השם, ואיך עומדת הגרסה הסלולרית במבחן השנים והמעבר למסך הקטן. התשובות שבמרכז המבוך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מכירים את הסיפור על איך נולד פקמן? זה הולך ככה: הטילו על מתכנת יפני ליצור משחק חדש, אבל אחרי כמה ימים של חימום כסאות ושתיית כמויות לא בריאות של סאקי, עדיין לא עלה במוחו רעיון מעניין. על סף יאוש הוא יצא לתנות את צרותיו באוזני חבר לעבודה, והם ישבו במסעדה של מתכנתים, זאת אומרת בפיצה הקרובה.

גיבור הסיפור קיטר, והחבר התכבד בפלח הראשון מהפיצה. לפתע נפלו עיניו של המתכנת על עיגול הפיצה החסר, ושילוב הלחץ-רעב בו היה שרוי העלה את הרגע למדרגת הארה: "זה גיבור המשחק שלי, והוא אוהב לאכול ולאכול!" קרא האיש לתדהמת הסועדים, וההמשך כתוב בספרי ההיסטוריה של תעשיית משחקי המחשב.

הסיפור הביזארי הזה הוא אמיתי רק למחצה, כמו רוב המיתוסים. מה שבטוח הוא שהמשחק נקרא במקור Puck Man, על שם הצליל Paku-Paku, שביפנית מייצג זלילה. היפנים פחדו שבאמריקה יחליפו קונדסים את ה- P ב-F , עם תוצאות ברורות לעין, ושינו את השם ל-Pac Man המוכר.

26 שנים לאחר שיצא מרחם הפיצה, פק-מן ממשיך לזלול את דרכו לכיבושים חדשים, כמו ראש טבלת הורדות המשחקים הסלולריים בבריטניה. ביחס למשחקים נוסטלגיים רבים אחרים, העיגול הצהבהב מזדקן יפה. הגרפיקה שלו עדיין אלגנטית, פשוטה ככל שתהיה. המשחקיות משלבת שני רעיונות יסוד: איסוף/אכילה הוא אחד, ומרדף, ולא סתם מרדף אלא מרדף דו-כיווני, הוא השני. למשחק דקויות שמשליכות על ההנאה ממנו, גם אם השחקן לא מודע להן. לכל אחת מרוחות הרפאים שרודפות אחרי הגיבור – בלינקי, פינקי, אינקי וקלייד – יש אופי משלה. בלינקי, לדוגמא, מתחקה ישירות אחר נתיב התנועה של השחקן, בעוד פינקי מנסה לאגף את פקמן ולתפוס אותו מהכיוון הנגדי.
 
 
הגרסה הסלולרית שיצרה Namco נאמנה למקור בכל דרך אפשרית, מלבד היעדרם המצער של כמה אפקטים קוליים, ומן הסתם גם לא מופיע הבאג המפורסם בשלב 256 שלא מאפשר להמשיך את המשחק מעבר לנקודה זו – בכל מקרה, אני לא מתיימר לשחק עד לשם ולבדוק את העניין. האותנטיות הזו משחקת בו זמנית לטובתו ולרעתו של המשחק. פקמן לא הגיע למעמד של אושיה ציבורית רק בזכות יכולת האכילה שלו: הוא פשוט ועם זאת מאוזן – קל לשחק בו אבל קשה להיות שחקן טוב, מאחר והמשחק דורש גם תגובות מהירות וגם הבנת הדינמיקה של המבוך. יתרון נוסף של היצמדות למקור הוא הערך הנוסטלגי שיש למשחק בעבור בני גיל הזהב שבינינו.

מצד שני, היום אנחנו רגילים שמשחקים מתגמלים אותנו בעבור המאמץ – אם זה במסכים חדשים, אויבים מסוכנים יותר, סיפור, בונוסים וכו'. למעשה, סוג המשחקים הפופולרי ביותר בימינו הוא זה שבו השחקן מתוגמל בנדיבות על לא יותר מלחיצות חצי-אקראיות על בלוקים או כדורים בשלל צבעים. זה מה שהשחקן המזדמן רוצה: להירגע, לא להתאמץ או לחשוב יותר מדי, ושהמשחק יתלהב מהביצועים שלו כאילו הוא שחקן בקליבר על. פקמן, מצד שני, יכול רק להציע לנו שוב ושוב את אותו מבוך ואותן רוחות, עם עליה קלה במהירות. לכן הוא טוב למי שאוהב להעמיד לעצמו אתגרים ולשבור שוב ושוב את ניקוד השיא שלו, אבל עלול לתסכל את מי שהתרגל למשחקים מרובי שלבים ועתירי תוכן.
 
 
ציון: 7
מפתחת: Namco
היכן ניתן לרכוש:
לקוחות סלקום
לקוחות אורנג'

אודי יוגב הוא עורך אתר Vgames לשעבר ומשמש יועץ לפיתוח משחקים
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by