ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אלכסנדר בא ל-Rome 

אלכסנדר בא ל-Rome

 
 
אלעד קפלן, גיימר

אלעד קפלן גילם את השליט הכריזמטי אלכסנדר מוקדון ב-Rome: Total war והשלים את מסע הכיבוש המרשים ביותר שנראה על פני התבל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
אלכסנדר מצעיד את משחק האסטרטגיה המשובח Rome: Total War אל עבר המזרח, שם ממתינים לכם כמה מהקרבות המאתגרים ביותר שחוויתם בסדרה עד עתה. בכל זאת, מהכובש המוכשר ביותר בהיסטוריה אפשר היה לצפות ליותר.

אני הוא אלכסנדר השלישי, מלך מקדוניה, בנו של פיליפ השני, ואחד הכובשים המוצלחים ביותר בהיסטוריה. הנני אחראי על איחוד הממלכות היווניות והפסקת הסכסוכים הבלתי פוסקים ביניהן, ולאחר מכן על כיבוש האימפריה הפרסית העצומה שהשתרעה אל תוך המזרח. עם נפילתה של האימפריה הפרסית, שלא יכלה לעמוד מול כישורי הלוחמה היווניים, המשכתי לכיוון הודו שנכבשה גם היא, ויסדתי את האימפריה היוונית. את כל זאת עשיתי עוד בטרם מלאו לי 30.

בזה הרגע השלמתי את מסע הכיבוש המרשים ביותר שנראה על פני התבל, קל וחומר בסדרת Total War. אל תחשבו שזה היה פשוט - לא כל אחד יכול להיות אלכסנדר. לכבוש את המזרח זו משימה לגנרלים מיומנים, כאלה שכבר כבשו, נניח, את האימפריה הרומאית מספר פעמים. תחת פיקודי האימפריה הפרסית, השבטים הברברים וכל הודו נכבשו תוך מעט יותר מ-10 שנים, שזה בערך 80 תורות אם מודדים בזמן משחק.

אם צפיתם באפוס ההוליוודי הארוך והמייגע של אוליבר סטון על מסעות אלכסנדר, תשכחו מזה. הפעם לא יהיה שום זמן לבחורות, מפני שהמשימה אותה חבילת ההרחבה השנייה של "רומא" מעמידה בפניכם איננה קלה כלל וכלל.
 

מפרס ועד הודו

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
אם עד עתה שיחקנו בכותרי סדרת Total War משהו שדומה לכיבוש דגלים מחושב, אלכסנדר משנה את הכללים ל-Deathmatch. קרב עד המוות. כמי שחי מעט יותר מ-30 שנה, אין לאלכסנדר זמן לבזבז. את כל הכיבושים צריך להשלים תוך מאה תורות, ומהר מאוד תגלו שזה לא הרבה בכלל. במהלך הזמן הזה צריך לכבוש 30 ערים (פחות או יותר כל המפה), חלקן הכרחיות לסיום המשחק. תשכחו מכל השטויות שהיו מעסיקות אותנו ב"רומא" – דיפלומטיה, מצור מתמשך ומשחקי כוח על הגבול. אין זמן לזה. בפעם הראשונה במשחק Total War תצטרכו לעשות דברים מהר. ממש מהר.

לא במקרה מדובר בחבילת ההרחבה הראשונה בסדרה שאינה נקראת "הפלישה ל-". ראשית כל, אם עוד לא שמתם לב, אלכסנדר אינו קשור היסטורית לאימפריה הרומאית, שכן הגיבור הנערץ חי כמה מאות שנים קודם. זה כמובן לא משנה את העובדה שהוא מהווה תוספת מבורכת לכותר.

שנית כל, אם במשחקים הקודמים בסדרה הייתי משחק בתור השליט הגדול אלעד קפלן ומשנה את פני ההיסטוריה, כאן אני אלכסנדר ולא אחר, שבוי לרחשי הגורל. זהו משחק הרבה יותר לינארי ממה שהתרגלנו בסדרה. הקמפיין מתחיל בצידה המערבי של המפה, כשאתם כובשים את האומות היווניות הנותרות, וממשיך במגמתיות לכיוון המזרח. אין הרבה כיוונים שונים להגיע לערי האויב, והמסלול חוזר על עצמו פחות או יותר בכל משחק. כמובן שתוכלו לשלוט רק באלכסנדר ולא ביריביו, ורק עמו יזדמן לכם לשחזר את ההיסטוריה צעד אחר צעד.

המשחק מתמקד כולו בכיבוש הערים בזו אחר זו. הגישה הכמעט-ליניארית יוצרת קמפיין מאוד מסודר: בשלבים הראשונים הקרבות הם מול היוונים המורדים, שאינם מהווים אתגר גדול, עד שתתקלו בצבאות הענק של האימפריה הפרסית המצוידת באין-ספור חיילים ומשאבים בלתי נדלים. לקראת סוף המשחק, בדיוק כשימאס לכם לרמוס את צבאות הפרסים, תגיעו להודים שיחכו עם צבא עצום שמורכב בחלקו מפילי קרב אימתניים.

זוהי גישה שונה לחלוטין מזו של "רומא". מצד אחד "אלכסנדר" מהיר, מעניין ולא משעמם לרגע, אך מצד שני לא תמצאו הרבה סיבות לחזור לסיבוב נוסף. המפה האסטרטגית מאבדת הרבה מהמשמעות שלה, משום שכל יעודה הוא להוות קישור בין עיר אחת לשנייה ולחבר בין הקרבות. אבל חכו לקרבות. שם אלכסנדר מתעלה על עצמו.
 

קרב עד המוות

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
הקרבות באלכסנדר הם הטובים ביותר שנראו עד עתה בסדרה. זה לא משום שהמשחק עבר שינויים טקטיים כאלה או אחרים - למעשה אין שום שינוי ממשי למשחקיות מאז המשחק המקורי. אלכסנדר פשוט מכריח אותנו באמת להלחם.

כאמור, הכיבוש צריך להיות מהיר ויעיל. לצורך כך תאלצו לבנות צבאות גדולים בזריזות, ולכבוש איתם שטח נרחב. הצבאות יתבססו בעיקר על כוחות שכירים, שזה אולי לא ממש מדויק היסטורית, אך תמצאו שאין זמן ליצר צבאות בעצמכם ולטייל איתם לערי האויב. ההתקפות על הערים צריכות להיות כאן ועכשיו.

מחכים לתגבורת? חבל על הזמן, תאצלו לכבוש את העיר הפרסית הגדולה עם מה שעומד לרשותכם. מעדיפים לחכות עד שהעיר תיפול תחת מצור? אין זמן, חייבים לפלוש דרך החומות. פעם אחר פעם תמצאו את עצמכם צוללים לקרבות בחיסרון מספרי בולט, רק על מנת להספיק לכבוש את הערים לפני שההיסטוריה תכניע אתכם. כשתגיעו לשלבים מתקדמים במסע הכיבוש, מצוידים בחיילים שכירים מכל רחבי העולם, לא תמצאו זמן לחדש את שורותיכם או להביא לוחמים מאומנים יותר. תאלצו להתמודד נגד הצבאות של פרס והודו עם מה שיש לכם, ולגבור עליהם בעזרת טקטיקה מחוכמת בשדה הקרב.

במהלך הקמפיין כולו תשחקו עם המקדונים, אך הצבאות האחרים שנוספו מעניינים לא פחות. האיזון בין המקדונים לפרסים מוצלח במיוחד, כשהסוסים הכבדים של המקדונים מחפים על החניתות המשובחות של אלכסנדר בזמן הם מנסים לסגור על האויב כמה שיותר מהר. הפרסים מעדיפים דווקא לשמור מרחק, עם צבא הבנוי בעיקר מסוסים קלים וקשתים. כשמגיעים להודו, לקראת סוף המשחק, הפילים האימתניים מחממים את העניינים עוד יותר.

משום שהדגש הוא על הקרבות הטקטיים ולא על המפה האסטרטגית, הקרבות ההיסטוריים שמצורפים לחבילה בנוסף לקמפיין המרכזי הופכים לתוספת מרכזית. על הדיסק תמצאו שישה כאלה, המסקרים את מסעות אלכסנדר ממות אביו ועד כיבושיו האחרונים. מדובר בחלק מהקרבות הקשים והמתוחכמים ביותר ששיחקתם, וגם שחקנים מיומנים ידרשו לכמה ניסיונות כדי לעבור כל אחד מהם. הקרבות הללו מהווים גם את עיקר התוספת למשחק מרובה-המשתתפים, ותוכלו לשחק בכל אחד מהם כנגד יריבים אנושיים, או אפילו במסגרת טורניר בזה אחר זה.

הבעיה העיקרית של אלכסנדר היא שעל אף השינוי בגישה, מנגנון המשחק של "רומא" לא ממש מתאים לתקופה המדוברת. ההתעסקות עם העמים היריבים פשטנית, ולא תמצאו בה פוליטיקה פנימית מהסוג שעמה אלכסנדר נאלץ להתמודד במציאות. חוץ מזה, על מנת למנוע מרידות ולהרוויח מספיק כסף לשכירת יחידות, תאלצו בסופו של דבר להוציא להורג את תושבי כל הערים אם אתם יודעים מה טוב לכם – וזה לא עניין סימפטי או ריאליסטי במיוחד. אלכסנדר אמנם היה קשוח בהשקטת מרידות, אך היסטורית הוא לא רצח את כל תושבי פרס. כנראה שלאלכסנדר מגיע יותר מחבילת הרחבה מוזלת, אך זה מה שקיבלנו, ובמסגרת המגבלות הוא עושה את המיטב מבלי להוסיף או לשנות יותר מדי.
 
 

מסעותיו של אלכס

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
כל מי שמכיר את אלכסנדר, גנרל קשוח, אכזר וחרמן, יודע שהוא לא טיפוס המתאים לילדים. לכן מומלץ שגם צעירי Total War יתרחקו מחבילת ההרחבה הזו. החוויה מיועדת לשועלי קרבות ותיקים בלבד. למעשה, "אלכסנדר" איננו מהווה תוספת הכרחית לסדרה. בניגוד לחבילת "הפלישה הברברית" שהוסיפה שיפורים רבים כגון קרבות ליליים ויכולות מיוחדות של יחידות, "'אלכסנדר" אינו מוסיף שום פרט טכני למשחק.

אבל נעזוב לרגע את הפרטים הטכניים. אנחנו לא משחקים בשביל שיפורים גראפיים ותוספת יכולות. אנחנו משחקים בשביל החוויה, וכמו ב"רומא", את זה תמצאו כאן בשפע. חבילת ההרחבה אינה מוסיפה הרבה, אך מה שכן תמצאו בהחלט שווה את המחיר המוזל.

מדובר בחבילת הרחבה שונה מקודמותיה, וכזאת שתספק אתגר גם לשחקנים ותיקים בזמן שכולם מחכים לנפלאות אותן מבטיח המשחק הבא בסדרה, Medieval 2. אם הקרבות הטקטיים של סדרת Total War הם החלק האהוב עליכם, קנו את "אלכסנדר" מבלי להסס, אך אל תגידו שלא הזהרתי אתכם – לא תמצאו כאן הרבה חדש.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by