ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת: שקרים 

השבוע ברשת: שקרים

 
 
רוני שני

קמפיין האינטרנט של קדימה חושף את ערוותו, הקשר בין שמפו לבלוגים, גוגל קונה את YouTube, אינטל מציעה מיליון דולר למעצבים עם ראש סקסי, הסטארט אפ של החומוס, הגיימריות משתלטות על הרשת, והלינוקסאי הבכיר שרצח את אשתו. רוני שני מסכמת שבוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מייסדי YouTube. להם יש כסף...
 מייסדי YouTube. להם יש כסף...   
פרסומאים הם אנשים שבחרו במקצוע שנוי במחלוקת. יש מי שטוען שמדובר בפרנסה שאולי מביאה כבוד ויקר לבעליה, אבל במקביל, מסייעת להחרבת האנושות. מאידך, יש הרואים בפרסום ושיווק את חזות הכל ומכריזים כי אין בילתם.

• הפרסומאי ערן ארדן למשל וכמותו גם יועצי השיווק של אלון מוליאן, מנכ"ל חברת Twisted, שההצעה המגונה שלה (פרסום סמוי בבלוג תמורת מתנה) יצרה כמה אדוות בבלוגספירה העברית - הם מאלה שמוציאים שם רע לסוחרים מודל 2006.

ארדן, מנכ"ל חברת גריי אינטראקטיב ומנהל קמפיין האינטרנט של מפלגת "קדימה", נחשף השבוע בקלקלתו, ועוד בספר פרי עטו. האיש הודה כי הוא וצוותו שיקרו לעיתונות, לציבור ולמשטרה כחלק מספין תקשורתי שנועד ליצור "מראית עין של פעילות שוקקת מתחת לפני השטח. תכונה של רחשים ומזימות. דימוי של קדוש מעונה אף פעם לא הזיק", כתב וטעה בגדול.

דרור גלוברמן ממעריב למשל, כבר קורא לעמיתיו להחרים את ארדן. גל מור לא חוסך שבטו ומסביר לקוראים שלא רק העיתונות נפלה בפח, אלא גם הם עצמם - המצביעים. איך אמר הקומיקאי האמריקני ג'ון א. לאונרד, "אין לך שום חסרונות שגלגול נשמות לא יוכל לפתור".

• ואיך זה קשור למוליאן? בקשר בלתי ניתן להתרה, שמורכב משני שרוכים שהסתבכו: מוליאן - כמו רבים אחרים - משוכנע שבלוגרים רוצים להרוויח מהבלוגים שלהם. חלק מהבלוגרים מצידם, נהנים להתייחס אל עצמם כעיתונאים, רק סובייקטיביים יותר ומחויבים פחות מעמיתיהם הממוסדים. השילוב הזה יוצר תסבוכת שנדמה שרק קביעת המחיר יכולה להתירה.

כרמל וייסמן, שחשפה את הסיפור, מוצאת בהצעה צדדים חיוביים, רק שמבחינתה אלו הן בדיוק מלכודות הדבש מהן צריך להיזהר. אריאלה רביב עדיין חוככת בדעתה, רן רימון מזהיר שאין מתנות חינם ונטע יוסף בכלל מבהירה: "אנחנו לא עיתונאים".
 

האתר השווה מיליונים

קפסולת הזמן של יאהו. לא מדביקה את הקצב
 קפסולת הזמן של יאהו. לא מדביקה את הקצב   
• אבל עזבו אתכם ממתנות בשווי 20 ₪, מה שהסעיר את הרשת השבוע כרוך במיליארדי דולרים. אחרי ששיגעה את כולם עם שמועות ושמועות נגד, אישרה גוגל כי ההערכות אכן היו נכונות: היא רוכשת את YouTube תמורת 1.65 מיליארד דולרים במניות. מעתה יקרא שמם GoogLube (הומור של בריטים נו). העיסקה עוררה גל נוסף של דיווחים, הפעם פרשניים, לרבות כאלו המכים על חטא: טעינו כשלא האמנו שראשי גוגל כאלה טמבלים.

מי שבכל זאת אומר לעצמו שלו היו לו מיליארד וחצי דולר הוא לא היה מבזבז אותם על אתר וידאו, יזדהה בוודאי עם ההסברים המלומדים שמספק ValleyWag לעיסקה: גוגל לא שפויה אבל מלאה בכסף וחוץ מזה, מישהו היה חייב לקנות את YouTube. אם זה לא מספיק רציני לטעמכם, לאום מאליק יש הסבר אחר.

ב-PaidContent מנתחים את השפעת הרכישה על היריבות הגדולות: יאהו ומיקרוסופט. בניו יורק טיימס יורדים על יאהו שלא עומדת בקצב (ועסוקה בהכנת קפסולות זמן) וב-Register סבורים שמדובר במלכוד 22.

אתר שיתוף הווידאו הפופולרי ימשיך לפעול כמותג עצמאי ועובדיו לא יפוטרו. עכשיו רק נשאר לראות האם גוגל ביצעה השקעה נבונה שתניב עבורה רווחים דמיוניים או שמדובר ברכישה שתרוקן את כיסיה העמוקים לאחר גל של תביעות הפרת זכויות יוצרים. במשטרת בריטניה, בכל מקרה, מאמינים בכוחו של האתר.

• 1.65 מיליארד דולר, אפילו כשמדובר במניות ולא במזומן, הוא עדיין סכום מכובד לכל הדעות. כמעט פי שלושה ממה ששילם תאגיד ניוז קורפ בבעלות רופרט מרדוק, תמורת MySpace, הרשת החברתית המובילה בעולם.

כעת יש מי שטוען שהאתר נמכר בזול, וכמעט שנה לאחר הרכישה, שוויו עומד על 1.5 מיליארד דולר. בעלי המניות בחברת Intermix Media, שעומדת מאחורי האתר, מגישים תביעה נגד הנהלת החברה, בטענה שזו הונתה אותם וגרמה להם להאמין שהאתר שווה רק 580 מיליון דולר.

מצד אחד, הנתונים הסטטיסטיים משחקים לטובת בעלי המניות: התעבורה באתר הכפילה עצמה וכיום MySpace הוא האתר השישי בפופולריות בעולם. מחקר של חברת ComScore מרחיק לכת אף יותר וקובע שהאתר מאכלס יותר ויותר "קשישים" (מחצית מהמנויים בני 35 ומעלה), מצביע על כך שהוא הופך ליותר ויותר מיינסטרימי. מצד שני, העולם כידוע, שייך לצעירים, ואלו, על פי עדויות שונות, נוטשים את האתר ודומיו.
 
 
 

זה פיצ'ר בכיס שלך או שאתה שמח לראות אותי?

• אבל בואו נעזוב לרגע את המיליונרים החדשים ונחזור למיליארדרים: אחרי שבשבועות האחרונים הם התחבאו בשקט בפינה שלהם, חזרו ברין ופייג', מנכ"לי ענקית החיפוש לכותרות עם יוזמה חדשה שכבר רוקמת עור וגידים.

Features, not products הוא המוטו החדש של אלה שהבטיחו לא להזיק לאיש, ועל פיו המיקוד של החברה יעבור מהשקת עוד ועוד מוצרים חדשים שאיש לא יודע מה לעשות איתם, לשיפור של מוצרים קיימים, שיזכו לליטוש נוסף ויכולות חדשות.

• הדוגמה הראשונה היא Google Docs & Spreadsheets. במסגרת התחרות מול מיקרוסופט, השיקה החברה חבילת מיני אופיס מקוונת, שכוללת את מעבד התמלילים Writely והגליון האלקטרוני Spreadsheets. לא מדובר על שירותים חדשים, אלא רק על אריזה משולבת שמשפרת את השימושיות בשניהם.

מרבית הפרשנים מברכים, למרות שרובם לא ממש משוכנעים שזו אכן עילה לשינוי מצד ענקית התוכנה המולכת על מסמכי העולם עם האופיס שלה. סטיב גילמור בכל זאת חושב אחרת ואסתר דייסון, בראיון ל-ZDNet, בטוחה שהגיע עידן ה-Work 2.0.

• בנוסף, בשבוע שעבר היא השיקה את Google Code Search, מנוע חיפוש קטעי קוד, שמיועד בעיקר למתכנתים וסטודנטים, שכבר מהווה יעד מועדף לשעשועי גיקים. ותוך כדי ביצעה כמה שדרוגים לקורא ה-RSS שלה ול-Google Notebook הנהדר.

• חוץ מכל אלו, גוגל מנסה לקדם גם יוזמה להקמת ספריה עולמית וירטואלית. לרוע המזל, היא אינה זוכה לתמיכה רבה מצד היוצרים, שהגישו נגדה תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים. אבל הם לא מספיק מאוחדים - כמה מו"לים בעצם מודים לחברה על פועלה, שמביא לגידול במכירות, והיא בכלל שולחת זימונים לבית משפט למיקרוסופט ויאהו, על מנת להוכיח ש"כולם עושים את זה". לא על זה נאמר "צרת רבים נחמת טפשים"?

לסיום, וינט סרף, האבא של האינטרנט, מסביר למה בחר דווקא בגוגל כמקום העבודה המועדף עליו.
 
 

קטנות

• Zoho, שמציעה שירותי אופיס מקוונים מוערכים בהרבה מאלו של גוגל, הודיעה על השקת Zoho Virtual Office (או Zohox), חבילת יישומים משולבת שתכלול את כל השירותים שלה במקום אחד. לזה קוראים חרא טיימינג.

• אינטל משיקה בלוג ארגוני חדש ומעוצב, ומציעה פרסים בשווי מיליון דולר למעצבים שיציגו בפניה את ה-PC הסקסי ביותר בעולם.

• ואם כבר בלוגים, ועדת פרס נובל הודיעה כי גם ארגוני תקשורת עשויים להיות מועמדים לקבלת פרס נובל. ג'ף ג'ארוויס מציע את Blogger של גוגל. ואתם?

• אתר האבטחה HNS מפרסם רשימה של עשרת סיכוני האבטחה החמורים ביותר שכרוכים באתרי Web 2.0.

• משרדי ממשלה בשוויץ שוקלים להכניס לשימוש תוכנת מעקב שתאפשר להם לצותת לשיחות VoIP.

על פי המחקר השנתי של Nielsen, 64% מתוך 117 מיליון הגולשים האמריקנים שמשחקים אונליין הן בעצם נשים. עוד מגלה המחקר, כי כ-15 מיליון גיימרים, המהווים כ-8%, הם מבוגרים בגיל 45 ומעלה. מה קורה, כל הצעירים הלכו לשתות קווינס?

• 2007 תהיה שנת ה-RSS. ויפה שעה אחת קודם. יכול להיות שהיא גם תהיה השנה הראשונה בה מישהו - שוקי גלילי במקרה הזה - יוכיח שבלוג על חומוס זה ה-YouTube הבא.

• בפינת הפלילים: בריטי בן 30 נשלח לשלוש שנות מאסר בפועל לאחר שפירסם הודעה גזענית בפוסט. יוחזר המנדט.

• ותהיה פילוסופית לסיום: האם האנס רייזר, מפתח מערכת קבצים לינוקסאית, רצח את אשתו בגלל שהתקינה Windows על המחשב הביתי?
 
________________________________________________________________

עזרו לנו לעזור לכם

שמעתם על אירוע חשוב במיוחד ששינה לכם את החיים (ברשת כמובן)? שלחו לנו רעיונות לכתובת: thisweek@nana.co.il
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by