ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ככה לא מתנהגים 

ככה לא מתנהגים

 
 
אדר שלו ורן יניב הרטשטיין

תאמרו יפה שלום למקום הראשון בגוגל: רן יניב הרטשטיין ואדר שלו עם כל השיטות להתרשל ולהיכשל בקידום האתר או הבלוג שלכם, ולהכיר מקרוב את עמוד האחרון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לחלק הראשון: מה זה בכלל קידום אתרים ומה גוגל חושבת על התעשייה סביבה?

לחלק השני: מהו פייג'ראנק - מנגנון דירוג האתרים של גוגל

לחלק השלישי: מה מותר לעשות בקידום אתרים במנועי חיפוש

הרשימה השחורה של האתרים שגוגל כבר לא חפצה ביקרם לא מכילה רק אתרי ספאם וחוות לינקים. במקרים רבים, אתרים תמימים לחלוטין זוכים לדירוג אפסי עקב כשלים תכנוניים בסיסים – בזבוז משווע. אתר הבית של הזמר אביתר בנאי, למשל, זכה לפייג'ראנק נמוך במיוחד מכיוון שהיו בו רק קישורים לאתרים אחרים, ולמשך תקופה ארוכה הוא לא היה מופיע בעמוד התוצאות הראשון עבור החיפוש "אביתר בנאי".

כמובן, לא כל הטעויות נובעות מבורות או רשלנות. ישנו גם הזבל. מקדמי האתרים המהוגנים יחסית מצהירים על הספאם כתופעה שולית שלא מייצגת את אופי התעשיה, אבל עבור מנועי החיפוש והמשתמשים בהם מדובר בבעיה ממשית. בין אם מדובר בהקמת רשתות שלמות של אתרי זבל לריכוז לינקים מזויפים לאתרי המקודמים, בהונאת מנועי החיפוש באמצעות תכנים מוסווים, או בהעתקת תכנים מאתרים שזכו לדירוג גבוה, שיטות קידום אתרים רבות גורמות להרבה יותר נזק מאשר תועלת.

לפניכם המדריך השלם של כל הדברים שלא מומלץ ואפילו אסור לעשות בקידום אתרים.
 

אל תעשו SEO

אביתר בנאי נענש (צילום: לירז עמיר)
 אביתר בנאי נענש (צילום: לירז עמיר)   
בעת עבודה על SEO עבור אתר קיים או בעת פיתוח אתר חדש, זכרו את הכלל הבסיס הבא: פשוט אל תעשו SEO.

כל השינויים והתהליכים הנחוצים לשיפור דירוג האתר שלם במנועי החיפוש הם תמיד חלק ממשהו גדול יותר. קוד תקני וסמנטי, הפרדה בין עיצוב לתוכן, עדכונים תכופים, אלו הקווים המנחים שאמורים לעמוד בבסיסו של כל אתר, בלי קשר לשאיפות של בעליו למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. אם תתחייבו מלכתחילה ליצור את האתר הטוב ביותר שאתם יכולים, ה-SEO כבר יבוא מאליו, בלי שתצטרכו בכלל לחשוב עליו. ואף חשוב יותר, כשתחליטו לעשות את כל זה מהסיבות הנכונות, לעולם לא תאלצות להתמודד עם דילמות סביב הלגיטימיות של הצעדים שלכם, ולעולם לא תכשלו בשיטות קידום פסולות.
 

אל תעשו לחברכם

ספאם קזינו - לא בבית סיפרכם (צילום: SXC)
 ספאם קזינו - לא בבית סיפרכם (צילום: SXC)   
שיטות קידום לא מוסריות ולא אתיות עלולות להדיר שינה מעיני מי שנוקטים בהן, אבל החסרונות לא מסתכמים רק בתחושת אשמה רודפת. מהר מאוד, מנגנוני ההגנה העצמית של מנועי החיפוש דואגים להעלים מעל פני הרשת אתרים שקודמו בשיטות כאלו. הרלבנטיות של התוצאות שמציגים המנועים למשתמשיהם היא הנכס היקר ביותר שלהם, והם לא מתנכלים סתם ככה לאותם מקדמים בלתי נלאים. הם פשוט כבר לא יכולים לסמוך על אמינות הדירוג של האתר המדובר, ולכן חייבים להתעלם ממנו.

אם אתם לא בטוחים לגבי הלגיטימיות של טכניקת קידום כזו או אחרת, העזרו בשני כללי אצבע פשוטים:

• אם התועלת היחידה שתצמח משינוי כלשהו באתר שלכם היא שיפור הדירוג שלו, ייתכן מאוד שכדאי לשקול את השינוי מחדש.

• אם אתם נדרשים לעשות שינוי כלשהוא מחוץ לתחומי האתר שלכם, סביר להניח שאתם חורגים גם מגבולות האתיקה.
 
 

אל תשתמשו בפלאש או בתמונות

 
לא רק הגולשים סולדים מאתרי פלאש. מלבד כל החוליים הרגילים שלהם, הם גם בלתי נראים לחלוטין עבור מנועי חיפוש. גם את התמונות שבאתר שלכם לא יודעים מנועי החיפוש לקרוא, אסטתיות וברורות ככל שתהיינה. אין פירוש הדבר שעליכם למחוק מיד את כל התמונות והפלאש מהאתר שלכם ולעבור לעיצוב טקסטואלי לחלוטין, אבל עליכם בהחלט לשאוף לכך.

בתמונות אפשר להשתמש כרקעים וכאלמנטים עיצוביים או כתוספת לתוכן האתר, אבל לעולם לא כתחליף לתוכן, ולעולם לא בפני עצמן – השתמשו במאפיינים alt‏, longdesc ו-title כדי להסביר למנועי החיפוש מה בדיוק יש בתמונות שלכם. לשימוש בפלאש, לעומת זאת, סביר שתתקשו למצוא צידוקים משכנעים במיוחד. פשוט המנעו מהשימוש בו.
 

אל תשתמשו בג'אווהסקריפט

בדיוק כמו סרטוני פלאש, קישורי ג'אווהסקריפט לא יטרידו רק את הגולשים שלכם – הם יעצבנו גם את מנועי החיפוש. אם קישורים הם סם החיים של הדירוג במנועי החיפוש, קישורי ג'אווהסקריפט הם סם המוות. אין שום פונקציונאליות שמחייבת שימוש בקישורי ג'אוהסקריפט, לכן אין להשתמש בהם בשום מקרה שהוא.
 

אל תחלקו את הדירוג בין כתובות שונות

באתרים רבים, לכל עמוד אפשר להגיע דרך כמה כתובות שונות. שתי דוגמות קלאסיות לכך הן כתובת האתר עם או בלי הקידומת www בתחילתה, ועם או בלי שם הקובץ index.html או index.php בסופה. במקרים חמורים יותר מדובר בעשרות ומאות וריאציות שונות. מנועי החיפוש עושים כמיטב יכולתם לבחור כתובת אחת ויחידה מבין כל האפשרויות, אבל כשקישורים נכנסים מפנים לכתובות שונות עלולים מנועי החיפוש לחשוב שמדובר בעמודים שונים ולחלק את הדירוג בין הכתובות השונות. כך, אתר קטן בו כל עמוד זכה לקישורים נכנסים רבים יכול להדמות למנוע החיפוש כאתר גדול בו כל עמוד זכה לקישורים נכנסים מעטים.

כדי לפתור את המצב הזה, החליטו על מבנה קאנוני לכתובות העמוד שלכם, ואכפו אותו באתר כולו. הקפידו להשתמש בעצמכם במבנה כתובת אחיד בכל מקום אפשרי, וצרו בשרת הפניות מיוחדות שתאחדנה את כל הכתובות השונות לכדי כתובת אחת באופן אוטומטי. בבחירת הכתובת הקאנונית, נצלו את ההזדמנות והכניסו לכתובת מידע נוסף אודות העמוד – כמו הכותרת שלו, או מילות מפתח המתארות את הנושאים בהם הוא עוסק.
 

אל תפריזו במילות המפתח

בלי יותר מדי מילות מפתח (צילום: SXC)
 בלי יותר מדי מילות מפתח (צילום: SXC)   
פיזור נדיב מדי של מילות מפתח באתר שלכם יביא לתוצאה הפוכה מהרצוי. מנועי חיפוש מתייחסים לצפיפות מילות המפתח בכל עמוד, ומורידים את הדירוג עבור עמודים עם צפיפות גבוהה מדי. לדוגמה, באתר למכירת כרטיסים, אל תשתמשו במילה "כרטיסים" בכל פריט בתפריט (כרטיסים לסרטים, כרטיסים להצגות, כרטיסים לכדורסל, וכו'). באותה מידה, אל תשתמשו במילות מפתח לא רלבנטיות. לדוגמה, באתר למכירת כרטיסים, אל תשתמשו במילים "רולקס במבצע".
 

אל תזניחו את העדכונים

אל תעשו מהאתר שלכם אבן שאין לה הופכין. עדכנו אותו והעשירו את תוכנו באופן קבוע, אפילו אם אתם מוכרים בו רק מוצר אחד ויחיד. קשרו לחדשות או מאמרים מקצועיים בתחום העיסוק של האתר, צרו פינת "כתבו עלינו" וקשרו לאזכורים והפניות אליכם באתרים אחרים, הקימו פורום לגולשי האתר שיעדכן את האתר באופן קבוע ללא מאמץ רב מצדכם, ועוד. בכל ביקור חוזר של הגולשים ושל הרובוטים של מנועי החיפוש, חייב להיות באתר שלכם משהו חדש.

לכל הכתבות בפרויקט SEO - קידום אתרים
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by