ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סליחה שגלשתם 
 
 בברכת שלא תדעו עוד 404 לעולם   
 
עידו קינן

האינטרנט, כמו הקומוניזם, הוא רעיון טוב, רק חבל שבני אדם צריכים לקיים אותו. לרגל חג הסליחות, אספנו רשימה של תופעות אינטרנט שצריכות להתנצל בפני הגולשים. אם הכללנו משהו שלא היה צריך להיות כאן, או השמטנו משהו שממש התאים לרשימה - סליחה מראש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סליחה שניצחנו: חבר'ה

כמעט שנתיים אחרי שהסטארט-אפ הפסיק להראות סימני חיים, בא האתר הזה, עם רעיון פשוט אך פופולרי (יצירת קשרים שהתנתקו במהלך השנים עם מכרים ממקומות שונים, כמו התיכון, העבודה והצבא), ופתח מחדש את הפצעים של בעלי המיזמים שנכשלו. קהילות, סטיקינס, חינם, eyeballs, פרסום מפולח - כל המושגים שלא חשבנו שעוד ירכיבו מודל עסקי, חזרו ובגדול.


תגובה ל-57 סליחה שאני שולת!!!!!!!1: הטוקבקים

פרויקט SETI מאגד את כוח החישוב של מחשבים המחוברים לאינטרנט לשם מציאת חייזרים תבוניים. משתתף בפורום תרבות דיגיטלית הציע לא מזמן להסב את הפרויקט למציאת תגובות אינטליגנטיות בטוקבקים של ynet. מעבר להסתה, לגזענות ולאלימות, מכילים הטוקבקים (ולא רק ב-ynet) כמות נכבדה של עילגות, טיפשות, חוסר יכולת להבין טקסטים, חוסר יכולת לאיית, ואי שליטה עצמית בשימוש בסימני קריאה. המראה שהם מציבים בפני אוכלוסיית הרשת הישראלית אינה מחמיאה בכלל.


סליחה שמיחזרנו: MSN

עם תכנים קנויים וחסויות על תכנים של גופים אחרים (כמו גל"צ ו"רשת", זכיינית ערוץ 2), מנצל פורטל המיחזור הזה את הפופולריות של המותג MSN (ושל העובדה שהוא מככב כברירת מחדל בדפדפן השולט בשוק, אקספלורר), ומוביל בנתוני הגלישה. בערך כמו שאת טבלת הרייטינג בטלוויזיה יוביל המסך המפוצל של הכבלים.
 
 
סליחה שהתבדלנו: אפעס

ניוזלטר חרדי שמופץ באימייל רק לעיתונאים נבחרים. במקום לקחת את הכישרון הזה ולדבר איתו אל הקהל הרחב (למשל, באתר תוכן, או בניוזלטר פתוח לכל), פונים הכותבים אל "מעצבי דעת הקהל". הבנה עמוקה יותר של המדיום היתה מובילה אותם למסקנה, שהאינטרנט גרע מכוחם של מעצבי דעת הקהל, והגדיל אותו בקרב הקהל עצמו - אימייל מוצלח יכול לזכות לתפוצה גדולה יותר מזו של עיתון יומי. בינתיים, מתנהג אפעס לציבור כמו שחלק מהחרדים מתנהגים כלפי מי שאינו חרדי: בהתנשאות ובהתבדלות. בואו, החברים מאפעס, תעשה אצלנו שבת. אנחנו לא נושכים.

גילוי נאות: כותב שורות אלה ניסה לא פעם להיכנס לרשימת התפוצה האליטיסטית והנחשקת, אך ללא הצלחה. והוא בכלל לא נוטר טינה.


סליחה שידנו היתה קלה על המקלדת: forward

"ממי קיבלת את זה?", שאל א' את עמיתתו לעבודה, שהעבירה לו בדיחה באימייל. "אני לא זוכרת, האמת שלא ממש קראתי את זה, פשוט עשיתי forward". יש אנשים שחושבים, משום מה, שההתמודדות הראויה עם בדיחות-זבל שמגיעות באימייל היא העברתן לכל מי שאי פעם עבר באינבוקס שלהם. הפתרון האמיתי הוא, כמובן, מחיקת הבדיחה ושליחת התראה לפני ניתוק למי ששלח אותה. רק כך נהרוג אותן כשהן עוד קטנות.


סליחה שדעכנו: רוטר.נט

פעם הוא היה אלטרנטיבה בועטת: סקופים, מידע אסור בפרסום, דיונים פוליטיים רחוקים שנות אור מהמרכז המשעמם של הפוליטיקה הישראלית, התכסחויות וירטואליות עם עיתונאים. הימים האלה עברו: מנהלי הפורומים נטשו, יואב יצחק תבע, נעם רוטר פרש מהניהול השוטף והעביר את השרביט לידי אביו, והאתר איבד מחשיבותו. לאחרונה החל האתר בגביית תשלום ("אגרת תחזוקה בסכום פעוט של 10 ש"ח בחודש") ממשתתפים חדשים בפורומים, והתקנון מודיע שאין להשתמש בשפה הנושאת "אופי גס, מעליב, מאיים, בוטה, מטריד, מבזה, מסית, מתגרה, משתלח וכיוצא בזה", ושאסור לעשות "כל שימוש או פרסום בלתי חוקי (לרבות פרסום המפר צו איסור פרסום)". אנחנו מבינים שהכללים הללו מיועדים להגן משפטית על מפעילי האתר, אבל אם היינו רוצים להיות תרבותיים ומנומסים ועוד לשלם על זה, היינו הולכים לערב שירה בציבור עם שרהל'ה שרון.


סליחה שאנחנו מושלמים: גוגל

כולנו מכירים אותו, כולנו משתמשים בו, וכולנו זנחנו לאנחות את אתרי החיפוש המתחרים (שחלק לא מבוטל מהם סגר את הבסטה). תוצאות החיפוש הן הטובות ביותר, ממשק המשתמש פשוט ונקי, העסקים מצוינים, סקציית הדרושים היא אחת היחידות בכל האינטרנט שבאמת מכילה משרות פתוחות, ולבסוף - שעשועי הלוגואים שהם עושים "סתם בשביל הכיף והסבבה" הם כל כך מגניבים שזה כבר מבחיל. קיבינימאט - הם פשוט מושלמים. גוגל מתבקש להתנצל ולפתח תכונות אנושיות שליליות, או שיגמור כמו מלכת הכיתה: שוכב על המיטה וממרר בבכי, בזמן שהחנונית המגושמת זוכה בתואר "נסיכת נשף הסיום 2002".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by