ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לכבוש את אמריקה 

לכבוש את אמריקה

 
 
צחי הופמן, ניו יורק

נוקיה האירופית השיקה השבוע סדרת טלפונים חדשה, בצד שירות מוזיקה מתקדם, ובחרה לעשות זאת דווקא בניו-יורק. צחי הופמן חזר מהתפוח הגדול עם הרבה רשמים אבל מעט קליטה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
N95
 N95   
ניו-יורק אולי נחשבת למרכז העולם בכל הקשור לאופנה, בידור ואוכל, אבל סלולר זה ממש לא התחום שלה. בכדי להבין כמה ניו-יורק לא מפותחת סלולרית, מספיק רק להרים את הראש למעלה, לשלטי החוצות הענקיים שמעטרים את גורדי השחקים ולקרוא את הסלוגנים של המפעילות האמריקאיות: "החברה הסלולרית האמינה ביותר" או "הכי מעט ניתוקים ברשת", הם רק חלק מהמשפטים. אם אתם חושבים שמדובר במקרה חריג, הרשו לנו להסביר: הקליטה הסלולרית במהנטן היא פשוט גרועה, אך בניו-יורק לא נראים מבואסים יותר מדי מהמצב.

אזרחי מנהטן מעדיפים ללכת עם אוזניות המחוברות לאייפוד, מאשר לטלפון סלולרי. ואם כבר סלולרי, נראה שהניו-יורקים מבכרים את מכשירי מוטורולה על פני אלה של נוקיה. דווקא בגלל זה, החליטה נוקיה לערוך את כנס ההכרזות שלה בניו-יורק.

נוקיה הכריזה באירוע על סדרת מכשירים חדשה, הסדרה כוללת טלפון 5 מגה פיקסל, תמיכה בשירותי דור 3.5 ושירות מוזיקה בכיכובו של דיוויד בואי. הבשורות של נוקיה לא היו מפתיעות. הבלוגים דיברו כבר מספר שבועות על טלפון מצלמה חדש עם איכות צילום שעדיין לא הכרנו, והיה זה רק עניין של זמן עד שנוקיה תחליט להוציא טלפון המיועד לשוק האמריקני. מצד שני, כל הטלפונים היו טלפונים עבור רשת ה-GSM, בזמן שהרשת הנפוצה בארה"ב היא דווקא מסוג CDMA (רשת פלאפון בישראל).
 

הבשורה על פי נוקיה

 
הבשורה הבאה של נוקיה הוא טלפון דור 3.5 חדש, הכולל בתוכו מצלמת סטילס באיכות 5 מגה פיקסל. דגם N95 הוא הטלפון הראשון של נוקיה העובד בטכנולוגיית HSDPA (הטכנולוגיה בה עובד דור 3.5), והוא כנראה גם אחד הסלולריים הראשונים שיצאו לשוק האירופאי והאמריקאי עם מצלמת 5 מגה פיקסל, איכות שאמורה להפוך את המצלמה הדיגיטלית הבסיסית לפריט מיותר.

N95 גם ישלב עדשה של קרל זייס עם זום דיגיטלי כפול 20. למרות השמועות, הדגם הזה לא יכלול עדשה אופטית. בשורה נוספת שהדגם המדובר יביא עימו היא טכנולוגיית ניווט GPS. היום, קשה למצוא טלפון GSM (בניגוד למכשירי כף יד), המאפשר ניווט בכבישים בצורה מובנית. הפתרון הזה קיים היום בצורה גורפת בעולם רק ברשתות ה-CDMA (בארץ בפלאפון). עד עכשיו ברשתות ה-GSM החליטו דווקא להזניח את הקטגוריה הזו. נוקיה תנסה לספק לרוכשים, חוויית ניווט על גבי מסך בגודל 2.6 אינץ'. מעניין יהיה לראות, אם גם שאר היצרניות יחליטו לאמץ את האופציה הזו.

N95 צפוי לצאת ברבעון הראשון של 2007. ומחירו יעמוד על 550 אירו.
 

הצדפה המרובעת

N75
 N75   
הדגם השני עליו דיברה נוקיה הוא ה-N75, מכשיר המיועד קודם כל לשוק האמריקני ורק לאחר מכן לשאר העולם. ייחודו של ה-N75 הוא עיצוב הצדפה המרובע, המזכיר בשנייה הראשונה את מכשירי ה-V3 של מוטורולה.

אולם, לאחר שמסתכלים על המכשיר, מבחינים בהבדלים בין הדגם של נוקיה למוטורולה. דבר ראשון, N75 עבה יותר ממתחרו האמריקני. דבר שני, מדובר במכשיר עם מסך בגודל 2.4 אינץ', באיכות של 16 מיליון צבעים. הפתיחה של הטלפון מאוד נוחה והגימור מספק תחושת יוקרה.
ההשערה שלנו - נוקיה תצליח לנגוס עם הטלפון הזה במכירות של דגמי ה-V3 לדורותיהם.

הבחירה לשווק את הטלפון הזה בשוק האמריקני היא לא מקרית. האהדה של האמריקנים ל-V3 כל כך גדולה, עד שקשה לדעת מה יותר נפוץ היום בארה"ב: סניף של מקדונלדס או ניו-יורקי שהולך עם הטלפון המזוהה כל כך עם מוטורולה. בנוסף לעיצוב, N75 מגיע עם מצלמת 2 מגה פיקסל, תמיכה בשירותי דור שלישי ורמקולים סטריאופוניים. הדגם הזה צפוי לצאת עד סוף השנה בארה"ב, וניתן יהיה להשיגו תמורת 399 דולר.

מלבד שני המכשירים המדוברים, נוקיה הציגה גרסה משודרגת לשלושה טלפוני המולטימדיה שלה (סדרה N). הסדרה החדשה מתמקדת בעולם המוזיקה, כאשר כל הטלפונים הכלולים בה מגיעים בצבע שחור. הדגם הראשון שזכה לשדרוג המוזיקלי הוא N91 שמגיע עם כונן קשיח של שמונה ג'יגהבייט ותמיכה בתקן הבלוטות' הסטריאופוני.

שני הדגמים האחרים N73 ו-N70 ייהנו עכשיו אף הם מכפתור קיצור מיוחד לנגן המוזיקה, ומתאם מיוחד לאוזניות סטריאופוניות באמצעות חיבור 3.5 מ"מ. הטלפונים צפויים לצאת עד סוף השנה. כאשר ה-N91 יעלה 550 אירו, ה-N73 יעלה 450 אירו, וה-N70 יעלה 350 אירו.
 
 

דיוויד בואי ממליץ

מלבד מכשירי מוזיקה, נוקיה שואפת להיות שחקן מרכזי בעולם ההורדות. לצורך כך, החליטה החברה להשיק שירות מוזיקה חדש בניהולו של הזמר דיוויד בואי. יחודו של השירות לא קשור דווקא לסלב שמנהל אותו, אלא לצורה שבה הוא יפעל.

נוקיה הגיעה למסקנה, שהצרכן שהולך היום לקנות מוזיקה בחנות מוזיקה וירטואלית או רגילה, מגיע בדרך כלל עם רשימת קניות מהבית. את המוצרים ברשימה, הצרכן גיבש מהאזנה לרדיו, צפייה בערוצי טלוויזיה או בהתייעצות עם חברים. הבעיה הגדולה בצורת הרכישה הזו, שהצרכן רוצה להיחשף לדברים חדשים, אותם הוא לא מצליח לקבל באופני הקנייה המסורתיים הללו.
 
 
נוקיה החליטה להקים שירות המלצות מוזיקלי. אתר אינטרנט עליו אחראים 40 מביני עניין מכל העולם. אותם ארבעים יודעי דבר, יעלו המלצות לאלבומים חדשים והקהל יוכל להיחשף אליהם ולרכוש אותם. קהילת הממליצים תגיע כמעט מכל מקום בעולם, אפילו מדובאי. מישראל אגב אין נציג. קוטנר, לטיפולך.

מדי חודש, מומחים מכל אחת מהחנויות יציגו מוזיקה מהז'אנר בו הם מתמחים, בשילוב חופשי של הידע שלהם. דיויד בואי לקח על עצמו את תפקיד "הסנדק". הוא יתרום לשרות בכל חודש, באמצעות קטעי פודקסט וכן יופיע בסרטון קצר של וים וונדרס (מועדון בואנה ויסטה), אשר יקדם את המוזיקה החדשה ואת תרבות חנויות התקליטים בכל רחבי העולם.

המשתמשים יוכלו לעיין במוזיקה באופן חופשי, לחפש שירים על פי ממליץ, סוג או סגנון, להקשיב לקטעים ולקרוא עדכונים שבועיים, ראיונות עם אמנים, מדריכי מוזיקה ומופעים לפי ערים וגם מידע אודות החנויות והממליצים עצמם.

במעמד הרישום יוכלו המנויים לקבל רשימת השמעה מיידית של קטעים באורך 30 שניות המותאמת באופן אישי על פי טעמם, ואף לרכוש את השירים שימצאו חן בעיניהם. אחת לחודש יקבלו המשתמשים את ההמלצות העדכניות ואת מאמרי המערכת ישירות לתיבת הדואר הנכנס.

כתובת האתר: musicrecommenders.com.
 

סיכום

כפי שזה נראה בכנס בניו-יורק, נוקיה החליטה להתמקד בשוק ה-GSM האמריקני. החברה הפינית מתאמצת לכבוש את אמריקה עם טלפון שעוצב במיוחד עבורם וחנות נוצצת בשדרה החמישית, אבל היא משיקה סדרה חדשה, שאין בה אפילו מכשיר אחד לרפואה ברשת ה-CDMA. הבעיה היחידה היא שהאמריקנים מעדיפים דווקא את הטכנולוגיה הזו. ואילו לגבי הבשורה החשובה השנייה, נראה כי נוקיה שמה פניה אל עבר שוק הורדות המוזיקה הכה רווחי. אפל ומיקרוסופט הזהרו: הפינים באים.

הכותב היה אורח חברת יורוקום-נוקיה בכנס בניו-יורק
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by