ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יפן: ארץ הגיימינג העולה 

יפן: ארץ הגיימינג העולה

 
 
רותם לצטר

סוני השתלטה על תערוכת המשחקים בטוקיו: עם שורה של פיתוחים מסקרנים ומחיר ה-PS3 שצנח למטה, ענקית הבידור האלקטרוני כבשה מחדש את קהל הבית שלה. רותם לצטר מסכם את התערוכה שהחזירה לגיימרים את החיוך לפנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טוקיו 2006 (צילום: kazamatsuri, רשיון CC)
 טוקיו 2006 (צילום: kazamatsuri, רשיון CC)   
תערוכת המשחקים המרכזית של יפן נערכה השנה במהדורה גדולה ומרשימה במיוחד (אולי בעקבות ביטול התערוכה המדוברת E3), ושירתה בעיקר את אנשי סוני, שהצליחו להחזיר לרבים את האמון בקונסולת הפלייסטיישן 3 העתידית.

התערוכה, שנערכת בטוקיו מדי שנה, נחשבה מאז ומתמיד לאחותה הקטנה ומלוכסנת העיניים של E3 האמריקאית, שהייתה האירוע המרכזי בתעשיית הבידור האלקטרוני. אלא שכעת, מאחר ו-E3 צומצמה לדרגת כנס מוגבל וחשיבותה הגדולה לתעשייה ירדה, לא נותר לנו אלא לשאת את עינינו לטוקיו ולקוות שמשם תגיע הבשורה.

תערוכת טוקיו האחרונה, שננעלה בתחילת השבוע, הייתה הגדולה ביותר בהיקפה מאז התארגנה לראשונה לפני כעשר שנים. היא כללה 148 חברות שונות שהציגו למעלה מ-650 משחקים. כמו כן, מקימי התערוכה טוענים שהשתתפו בה קרוב ל-60 חברות שונות ממדינות כמו ארצות הברית, צרפת, אוסטרליה ואפילו ישראל, מה שמעניק לתערוכה נופך בינלאומי של ממש.

למרות הכול, ישנה תחושה של אכזבה קלה. בשנה שעברה סיפקה נינטנדו את גולת הכותרת של התערוכה - השלט של קונסולת ה-Wii. השנה, נעדרה נינטנדו נעדרת לחלוטין מטוקיו, כיוון שבאופן מסורתי היא מעדיפה להציג את מרכולתה באירועים פרטיים. סוני, בתצוגת משחקים הססנית, מנסה לצאת בשן ועין מההרפתקה הקרויה פלייסטיישן 3, אליה נכנסה בביטחון יתר ושגתה בכל שלב בדרך אל החנויות.

נדמה כי עבור סוני הייתה המטרה העיקרית של התערוכה להחזיר את אמון הגיימרים היפנים. האם היא הצליחה בכך? כנראה, אך את תוצאות האמת נגלה רק עם ההשקה הרשמית של הקונסולה בסוף חודש נובמבר. את התצוגה המפתיעה ביותר בתערוכה זכינו לראות דווקא ממיקרוסופט, במסיבת עיתונאים מוצלחת שלאחריה הוצג קו משחקים מעניין ומגוון, שהעניק לנו את התחושה שהחברה הזו קרובה מתמיד לפיצוח חידת השוק היפני.
 

סוני גילתה את האינטרנט

Gran Turismo (מתוך המשחק)
 Gran Turismo (מתוך המשחק)   
מסיבת העיתונאים של סוני בפתיחת התערוכה לא בישרה על חדשות מרעישות במיוחד, אך בכל זאת למדנו מספר פרטים מעניינים. ראשית, מחיר חבילת הבסיס של הפלייסטיישן 3 הוזל ביפן באופן משמעותי, וכעת יעמוד על בערך 415 דולרים. כמו כן, חבילת הבסיס תכלול חיבור HDMI לתצוגה תמונה איכותית יותר למקרנים ולמסכי הטלוויזיה החדישים. ההבדלים היחידים שעוד נותרו בין חבילת הבסיס לחבילה היקרה יותר הם חיבור Wi-Fi אלחוטי, דיסק קשיח גדול יותר, וכונן הקורא כרטיסי זיכרון מסוג SD.

בתערוכה הוצגו מספר משחקים מעניינים המפותחים על ידי סוני עצמה. Gran Turismo, סדרת המרוצים המצליחה, תגיע אלינו ביום השקת הפלייסטיישן 3 בגרסת ביניים שמציגה את הגרפיקה החדישה של הקונסולה בשיא הדרה. המשחק עתיד לכלול אופציה שנויה במחלוקת - פרט למחיר המשחק המקורי, הגיימרים יאלצו לשלם סכומים נוספים עבור קנייה של רכבים ומסלולי מרוץ. הכותר Genji 2, משחק הפעולה החדש של סוני המתרחש בתקופת סין הפיאודלית (שהייתה, מסתבר, מלאה בשדים ומפלצות), זכה להדגמה מרשימה, והציג משחקיות מהירה ומעניינת.

פרט לשמות הגדולים, לא ויתרה סוני על כמה מותגים מקוריים יותר עבור קונסולת הפלייסטיישן 3: Lair הוא כותר רכיבה ולחימה על גבי דרקונים, שעושה שימוש ביכולות המיוחדות של בקר השליטה הרגיש לתנועה. משחק התפקידים Monster Kingdom מתרחש בעולם פנטזיה קסום, בו שני ילדים מתגייסים למלחמה במפלצות כדי לשרוד בעזרת זימון האויבים המובסים לשדה הקרב, ושימוש ביכולותיהם כנגד אחרים.

גם flOw הוא משחק מיוחד ומעניין שעתיד להיות מופץ אך ורק דרך הרשת, וייתכן שהוא מסמל את החזון אליו שואפים אנשי סוני כאשר הם מדברים על חיבור לאינטרנט לצרכי בידור. בכותר הניסיוני הזה, שהוא למעשה גרסה פסיכדלית ל'סנייק' הישן והאהוב, תשלטו במעין נחש המורכב מצורות גיאומטריות ושוחה לו באוקיינוס הפתוח. כאשר תאכלו את היצורים הקטנטנים שממלאים את המסך, הם יגרמו לכם לגדול. הטוויסט הוא שאותם יצורים הם הדרך היחידה לעלות או לצלול במעמקים, זאת לפי צבעם. השלב יכול להסתיים רק אם תמצאו ותאכלו יצור שמתחבא אי-שם בתחתית האוקיינוס.
 

מיקרוסופט חותכת מחירים

Xbox 360 (מהאתר הרשמי)
 Xbox 360 (מהאתר הרשמי)   
מיקרוסופט, שמרגישה את התחממות הגזרה בשוק היפני, הכריזה גם היא על הורדת מחירים. חבילת הבסיס של ה-Xbox 360 תעלה מעתה ביפן 250 דולרים, ובמחיר זה תכלול שני משחקים. אנשי מיקרוסופט טוענים כי זהו מחיר זול אף יותר מזה של ה-Wii, אך אנו עדיין מתקשים להבין איזה חשבון ערכו כדי להגיע למסקנה המפתיעה הזו.

בכל הנוגע למשחקים, דווקא כותרי הפעולה הבולטים של הקונסולה כדוגמת Gears of War לא עוררו עניין רב, והקהל היפני הצטופף מול גרסאות ההדגמה של משחקי שוליים מוזרים כדוגמת Eternal Sonata, המאפשר לנו להיכנס לנעליו של המלחין הקלאסי שופן, ו-Fuzion Frenzy 2, כותר מסיבות מופרע המיועד בעיקר למשחקים מרובי-משתתפים.

נראה שהתובנה לפיה משחקים שימכרו בשיקאגו לאו דווקא ימכרו גם בטוקיו, מתחילה לחלחל לראשי חטיבת הבידור במיקרוסופט, ואכן הצליחה החברה להציג השנה מספר כותרים מסקרנים ובלעדיים ל-Xbox 360 שעתידים למשוך את תשומת ליבו של הגיימר היפני.

Lost Odyssey ו-Blue Dragon, שני משחקי תפקידים המפותחים על ידי חברת Mistwalker (המורכבת מיוצאי ענקית הז'אנר Square-Enix), היו מהכותרים הבולטים ביותר של התערוכה. בכותר הראשון אנו משחקים כחייל אמיץ שנלחם כדי להגן על ממלכתו מפלישה של רובוטים אכזריים. הקרבות נראו מוכרים מאוד ודומים להפליא לאלו של כותרי סדרת Final Fantasy, בהם המשחק של מיקרוסופט מנסה להתחרות.

ב-Blue Dragon המסקרן יותר אנו מפקדים על חבורת ילדים אמיצים שנאלצים להילחם ב.... נכון, רובוטים קטלניים. גם אם זה לא נשמע לכם מרגש במיוחד, כדאי שתמשיכו לעקוב – המשחק הזה מפותח על ידי אותו הצוות שהביא לעולם את אחד ממשחקי התפקידים הגדולים ביותר של כל הזמנים, Chrono Trigger האגדי.
 
 

Capcom ו-Konami בכותרים עם גרפיקה עוצרת נשימה

Devil May Cry 4 (מהאתר הרשמי)
 Devil May Cry 4 (מהאתר הרשמי)   
חברת המשחקים היפנית Capcom, שכיכבה בדור הקונסולות הנוכחי בשלל כותרים איכותיים ומשובחים, הציגה שלל משחקים מעניינים בתערוכת טוקיו גם לדור הבא. המעניין מכולם הוא ללא ספק Devil May Cry 4, המפותח נכון לרגע זה באופן בלעדי עבור הפלייסטיישן 3, וימשיך את מסורת משחקיות הפעולה המסוגננת שהפכה לסימן ההיכר של הסדרה. במשחק הנוכחי נזכה לשלוט בנרו, המניף חרב אימתנית ומסוגל לחלק אגרופים בעלי עוצמה מדהימה. מערכת הסגנונות המסקרנת של המשחק הקודם בסדרה נעלמה מהגרסה החדשה, אך הרווחנו גרפיקה עוצרת נשימה, לצד מהלכים מרשימים מאי-פעם.

הכותר השני מבית Capcom שעורר התרגשות רבה, הוא Lost Planet, שמצב ריבוי-המשתתפים שלו היה אחד משיאי התערוכה. נזכיר שהמשחק הזה, בו בני-האדם נלחמים לצידם של רובוטים אינטליגנטיים כנגד גזע חייזרי מסוכן, עתיד לצאת באופן בלעדי ל-Xbox 360 בחודש ינואר הקרוב.

גם חברת המשחקים הוותיקה Konami הגיעה לטוקיו בתצוגת תכלית מרשימה, כאשר את המתקפה מובילה כמובן סדרת הדגל Metal Gear Solid, שמשחקה הרביעי הוא כנראה כותר הפלייסטיישן 3 המבוקש מכולם. סרטון הפרסומת החדש שהוצג בתערוכה הכיל רק קטעי משחקיות של פעולה והתגנבות, בהם נראה הגיבור המזדקן סנייק בשלל מצבים ייחודיים המרמזים רבות על החוויה המגוונת אשר צפויה לנו כאשר הכותר יצא לחנויות.

באחד הקטעים נראה סנייק כאשר הוא מתחבא בתוך חבית, ואז מתגלגל ודורס את החיילים שיורים עליו. בקטע אחר שולח סנייק רובוט לחימה קטן כדי להמם חיילי אויב. כמו כן, מסתבר כי מדי ההסוואה אליהם התרגלנו במשחק השלישי בסדרה חוזרים, וניתן יהיה בעזרתם להיטמע לחלוטין בסביבה. הידאו קוג'ימה, אבי סדרת Metal Gear Solid, שמח לספר לבאי התערוכה כי צוותו הצליח להבין את מלוא הפוטנציאל הגלום בקונסולת הפלייסטיישן 3 רק לאחרונה, וכעת הם עובדים במרץ כדי להביא לגיימרים את החוויה הריאליסטית והמעניינת ביותר שניתן.

פרויקטים מעניינים נוספים של Konami שהוצגו בתערוכה היו המשחק החביב Elebits המפותח עבור ה-Wii, בו עלינו לאתר יצורים קטנטנים ובעייתיים שהכריזו על שביתת פועלים יזומה, ו-Castlevania - Portrait of Ruin לקונסולת ה-DS הניידת, אותו רבים מהמבקרים בתערוכה הגדירו כמשחק הטוב ביותר בסדרת הפעולה-אימה הוותיקה הזו.
 

המשחקים שעוד תשמעו עליהם

Ninja Gaiden Sigma (מהאתר הרשמי)
 Ninja Gaiden Sigma (מהאתר הרשמי)   
חברת הפיתוח האיכותית, Level 5 חשפה בטוקיו לראשונה את הפרויקט הבא שלה לפלייסטיישן 3, White Knight (שם זמני), המציב אתכם בסדרת קרבות מדהימים מול מפלצות ענק מאיימות. כדי לא להימחץ, תוכלו להשתמש בשריונות מיוחדים שיעניקו לכם כוחות על-אנושיים, ואף יגדילו אתכם למימדי ענק התואמים את אלו של המפלצות. משחק התפקידים והפעולה הזה עתיד להיות אחד מהלהיטים הגדולים ביותר של סוני בשנה הבאה.

הדובדבן שבקצפת הוא כמובן Ninja Gaiden Sigma, גרסה משופרת לאחר המשחקים הטובים ביותר שיצאו לקונסולת ה-Xbox המקורית של מיקרוסופט, שתגיע לפלייסטיישן 3 חמושה בשיפורים משמעותיים הן בגראפיקה והן במשחקיות.

למעט מספר כותרים יוצאים מן הכלל, נדמה שאת התערוכה הזו כבשו אנשי השיווק של סוני ללא תקלות מיוחדות, עם מספר אדיר של כותרים בלעדיים ומסקרנים. הגיימרים שחששו כי סוני מאבדת את מגע הקסם שלה יכולים להירגע: בעיות הייצור וההפצה עדיין מונעות ממני להיות אופטימי לגמרי לגבי קונסולת הפלייסטיישן 3, אך בכל הקשור למשחקים תיזכר תערוכת טוקיו 2006 כנקודת המהפך בה הצליחה שוב סוני להפוך למלכת הכתה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by