ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
קיצור תולדות הבאנר 

קיצור תולדות הבאנר

 
 
שוש פורבס

הבאנר, אותו מלבן פרסומת שמתנוסס גם מעל כתבה זו, הוא החזות הנוכחית של הפרסום באינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרבה מאוד כסף נשפך ויישפך אל עבר פרסום אלקטרוני. "זה העתיד!", מצווחים אנאליסטים-נביאים מעורפלי עיניים בוועידות וכנסים של מסחר אלקטרוני. ובינתיים? בינתיים יש לנו את הבאנר, אותו מלבן גרפי לא מרשים במיוחד שמתנוסס בגאון בראשי אתרים בכל רחבי האינטרנט. וחכמי הרשת היו נותנים בהן סימנים:
 

החלוצי

אנו היינו הראשונים. אי.טי & טי
 אנו היינו הראשונים. אי.טי & טי   
זוהי גירסה מוקטנת מעט של הבאנר הראשון שהופיע אי פעם ברשת. הוא הופיע באתר הוט-ווירד (hotwired) כפרסומת לחברת AT&T. כן, תמונה צנועה כזו, ללא אנימציה ללא צליל וללא שאר הפיצ`פקעס שנתווספו עם השנים, התחילה את הכל.
 

המסחרי

מקצועי. הבאנר של קאמרי
 מקצועי. הבאנר של קאמרי   
מעוצב בצורה מקצועית, בדרך כלל עבור חברה ידועה, לרוב על ידי משרד פרסום גדול. מאפשר לאנשי השיווק הטרנדיים של החברה לומר בגאווה את המשפט הנחשק "אינטרנט? כן, בוודאי! הכנסנו אותו לתמהיל הפרסומי שלנו!" נפוץ במיוחד בפורטלים ובמנועי חיפוש. הבאנר המסוים הזה הופיע כשחיפשתי "מכוניות למכירה" באלטה ויסטה.
 
 

החובבני

יד על הדופק. הבאנר של שיפ
 יד על הדופק. הבאנר של שיפ   
איך אפשר להפסיד עם עלות אפס? גולמי, לא מלוטש, אבל עם האמא של היד על הדופק של המהות הלא מסחרית של הרשת. הבאנר הזה, כמו רבים אחרים מסוגו, מפרסם אתר פרטי. הזן הזה נפוץ במיוחד בשירותי החלפות הבאנרים, כגון די באנר הישראלי.

 

המתחכם

פתרון מעניין. באנר של חנות יינות
 פתרון מעניין. באנר של חנות יינות   
עם עומס הבאנרים ברשת, צריך להיות מקורי מאוד בשביל לבלוט. מצד שני, כולם יודעים שהבאנרים הסטנדרטיים ביותר, אלו שהמילה "חינם" מרוחה עליהם באותיות קידוש לבנה מהבהבות ווגאס-סטייל, זוכים ליותר לחיצות, וזה כבר לא כל כך מקורי. איך מתגברים על הניגוד? יוצרי הבאנר הזה, המפרסם חנות יינות, מצאה פתרון מעניין: באנר המורכב משני באנרים צמודים, כשהדמות בבאנר אחד עוברת לבאנר השני כשהיא רואה את ההצעה המפתה שיש שם. אני צחקתי.
 

המודע לעצמו

 
קשה, קשה להיות באנר בימינו. יש תחרות עזה בכל מקום, ואף אחד לא מעריך את העבודה הרבה שמושקעת בעוד איזה ריבוע סטנדרטי, אי שם בראשו של אתר אינטרנט זה או אחר. וכמו שהפסיכולוגים אוהבים להגיד - כשקשה, תדברו על זה. וזה בדיוק מה שהבאנר הזה עושה. הוא מנהל דיאלוג פוסט מודרני ומודע לעצמו עם הצופה, כיאה למי שמפרסם אתר פוסט מודרני, מודע לעצמו ומעוצב למשעי.
 

המבושל

האם אפשר לבשל באנר לחיץ ממתכון של מומחים ותו לא? את זה בדיוק יצאנו לבדוק.

פורום בוני האתרים שם לעצמו מטרה: ליצור באנר שיכנס לדף "עשרת הבאנרים הלחיצים ביותר" של די-באנר. לשם כך הוא צריך את עזרתכם.

כל מה שצריך לעשות זה להכין באנר המכיל בתוכו את המילים "רוצה בחינם? לחץ כאן!" (או וריאציה עליהם) ולהעלות אותו לפורום.

הבאנר יכול להיות JPG או גיף (אפשר אנימציה), בגודל 408 על 60 פיקסלים, ועד 11K במשקל. בכל פעם שנקבל שלושה באנרים חדשים, הם יעמדו להצבעה ע"י חברי הפורום, שיבחרו בבאנר המנצח, כשכל באנר נבחר ירוץ לא פחות משבוע. כל שבוע מנהלת הפורום (החתומה למעלה) תעלה לפורום את מספר הפעמים בהם נחשף הבאנר לקהל הגולשים באותו השבוע.

שימו לב!
בשביל שבאנר יכנס לרשימת עשרת הלחיצים , הוא חייב להשיג לפחות 500 חשיפות ליום. עיזרו לזה לקרות - בקרו באתר התחרות והפיצו את השמועה עליו הלאה. רק עם עזרתכם נוכל להצליח, ולהוכיח שבאינטרנט, לא חייבים תואר שני בשיווק וגישה מתנשאת של קופירייטר בכדי להצליח. מספיק מוח יצירתי ומעט יוזמה.


 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by