ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב: Command & Conquer 3: Tiberium Wars  

בקרוב: Command & Conquer 3: Tiberium Wars

 
 
עומר פאר, גיימר

האם מנוע גרפי חדש ושיפורי משחקיות יספיקו כדי להחזיר את C&C לימי הזוהר?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שובם של הטנקים
 שובם של הטנקים   
לפני קצת יותר מעשר שנים, בשלהי 1995, שיחררה לאוויר העולם חברת Westwood Studios ז"ל את Command & Conquer, משחק אסטרטגיה בזמן-אמת שהצליח לשלב בין קצב משחק מהיר ומלא אקשן, ובין ממשק פשוט ונוח.

המשחק זכה לביקורות נלהבות וצבר פופולאריות רבה בקרב שחקנים ותיקים וצעירים כאחד. מאז 95' הספיקה Westwood לפתח אין ספור כותרי המשך וחבילות הרחבה, אך בסופו של דבר נעלמה החברה בין משרדי ענקית המשחקים "אלקטרוניק ארטס", שלא הקדישה למותג תשומת לב מרובה בשנים האחרונות.

כעת, בשעה טובה, נזכרו בכירי EA בסדרת האסטרטגיה הקלאסית, וציוו על פיתוחו של הכותר הבא בסדרת Command & Conquer: "מלחמות הטיבריום" שמו. מפתחי המשחק מבטיחים לנו כי מדובר בלהיט בטוח. להיט שיחזיר לחיים את כל התכונות אשר הפכו את משחקי הסדרה הקודמים לאהובים כל-כך ואף יתעלה על הכותרים הנוסטלגיים בזכות גרפיקה מרשימה במיוחד, עלילה מרתקת ויותר אקשן מאי-פעם.
 

שיעור היסטוריה

שדות הטיבריום
 שדות הטיבריום   
היות שחלפו כבר שנים רבות מאז הזדמן לנו לשחק בכותר חדש בסדרת C&C, נזכר כעת יחדיו בעלילה שהובילה עד כה את הסדרה: הכל התחיל כאשר בסוף שנות התשעים התרסק מטאוריט ליד העיירה טיבר שבאיטליה, ושחרר מתוכו חומר גבישי מוזר שכמותו העולם עוד לא ראה. אותו חומר, הקרוי "טיבריום" על שם האזור בו התרסק המטאוריט, שואב מינרלים מהאדמה ומרכז אותם בצורת גבישים נוחים לאיסוף.

בצד היתרון שתכונה זו הקנתה לו, הרי שלטיבריום היו גם חסרונות משמעותיים. קצב ההתפשטות של הגבישים היה מהיר וקשה לפיקוח ושליטה. במקומות בהם גדל, היה משאיר אחריו הגביש הקטלני אדמה עקרה ונטולת כל ערך לחקלאות או עיבוד. בנוסף, היו לו השפעות מזיקות ולא לחלוטין מובנות על המערכות הביולוגיות של חיות וצמחים בסביבתו.

קיין, מנהיגו של ארגון טרור עשיר ומאורגן היטב בשם Brotherhood of Nod, ראה בטיבריום כמשאב יקר ערך, הן כמקור למתכות ומינרלים, והן כדרך קיצור לשלב הבא באבולוציה האנושית. בכדי להיאבק בארגון ולמנוע את התפשטותו הבלתי מבוקרת של הטיבריום ברחבי העולם, הקימו האומות המאוחדות את ה-Global Defense Initiative, או בקיצור - GDI. במהלך השנים התפתח ה-GDI מכוח צבאי גרידא למעצמת על המכילה בתוכה את כל המדינות אשר הקימו אותה.

בחמישים השנים אשר חלפו מאז, הסלימו הקרבות בין שני הצבאות, ופעמיים הגיעו לכדי מלחמת עולם. שני הצדדים סבלו אבדות רבות, אך גם לאחר עשרות שנים ומאות אלפי קורבנות, ארגון ה-NOD הטרוריסטי עדיין פעיל וממשיך בדרכו להגשמת חזונו של קיין. על רקע כל המלחמות, הוסיף הטיבריום להתפשט בעולם, תוך שהוא משנה אט-אט את החיים ואת מזג האוויר על פני כדור הארץ.
 

מצב חירום

מעוף האורקה
 מעוף האורקה   
Tiberium Wars מתרחש בשנת 2047, קרוב לעשרים שנים אחרי תום המשחק הקודם. מצבו האקולוגי של העולם הדרדר באופן משמעותי, וכ-30 אחוזים משטחו מכוסים בטיבריום ומוגדרים כעוינים לכל צורות החיים המוכרות. רוב שטחיו של העולם מוגדר באופן רשמי כ"אזור אסון", הן בשל התפשטות מוגברת של הגביש החייזרי, והן בשל הנזק שנגרם מהלחימה שהתרחשה, ועודנה מתרחשת, בהם. יש רק בעיה אחת קטנה - בשטחים האלה חיים רוב בני-האדם שעוד נותרו.

בסך הכל עשרים אחוזים משטח כדור הארץ עדיין נחשבים לנקיים ובטוחים, אך הם מכילים אחוזים בודדים מהאוכלוסייה. שטחים אלה נשמרים באדיקות ע'י כוחות ה-GDI, שגם עורכים גיחות מפעם לפעם אל עבר אזורי האסון בניסיונות נואשים להדביר את הטיבריום, ולשפר את איכות החיים של התושבים.

לדברי המפתחים, סיפור הרקע הזה חשוב מאוד ל-Tiberium Wars, מאחר ועלילת המשחק תופסת מקום חשוב יותר מבעבר. דגש רב יינתן לטיבריום והשפעותיו על סביבתו, ייתכן שאף מקורו ומטרת קיומו על כדור הארץ יתגלו במהלך המשחק. מלבד כוחות ה-GDI וה-NOD המוכרים לנו, ייתכן שיצטרף ללחימה צד שלישי, הקשור ישירות לטיבריום והשפעותיו על בני אדם. הסיפור עצמו יועבר, כמקובל בסדרת C&C, באמצעות קטעי מעבר קולנועיים. סביר להניח כי לצורך צילומים אלו שכרה EA את שירותם של שחקנים הוליוודיים מוכרים, אך מידע נוסף על כך עדיין לא התפרסם.

לצד העלילה המורחבת, מבטיחים מפתחי המשחק גם רמת קושי גבוהה מבעבר. לדבריהם, האינטליגנציה המלאכותית תהיה נבונה יותר, ותדע להסתגל במהירות לסגנון המשחק שלכם. במקום לפעול לפי תסריטים קבועים מראש, המחשב יתאים את עצמו לפעולות השחקן, ותצטרכו לפעול בעורמה על מנת לגבור עליו.
 
 

בין הרים ובין סלעים

תותחים בדרכים
 תותחים בדרכים   
עלילת המשחק תיקח אותנו לכל סוגי האזורים השונים שנוצרו בכדור הארץ: אזורים מוגנים מטיבריום (המסומנים בכחול), אזורים בעייתיים למחיה (צהובים), ואזורים עוינים ומוכי הרס (המסומנים באדום). לכל אזור מאפיינים הייחודיים לו, החל מסביבה עירונית מטופחת, ועד שדות גבישיים, העטופים בערפילים ירוקים ורעילים.

גם מזג האוויר עשוי להיות צחיח ומדברי במקום אחד, אך במקום אחר עשויות סערות ברקים מוזרות לפגוע במבנים ויחידות. כדי להשיג את האפקטים הללו, משקיעים המפתחים במנוע גראפי רב עוצמה, שלדבריהם ידמה במדויק את השפעות הסביבה על היחידות ותנועתן: רכבי קרקע ומסוקים ממריאים יפריחו לאוויר ענני אבק גדולים, פיצוצים ובניינים קורסים יגרמו נזק ניכר לסביבה. שדה הקרב יתמלא חיש מהר ברסיסים ועשן שיפריעו לשדה הראייה של הכוחות, ויאטו את מהירות תנועתם.

בנוסף, אמור המנוע הגרפי לתמוך באפקטים מציאותיים של אור וצל, עם תאורה דינאמית שתשתנה בהתאם לסוג האזור בו אתם לוחמים. עד כה, הסרטים והתמונות שהתפרסמו מגרסת הפיתוח של המשחק מעלים רשמים מעורבים. אין ספק כי הגרפיקה נראית כבר עתה מושקעת ומפורטת בכל הנוגע ליחידות ולסביבה, אך המבנים עדיין נראים ריבועיים וסטנדרטיים למדי, והפיצוצים אינם משכנעים. נקווה שעוד נזכה לראות שיפורים טכנולוגיים משמעותיים טרם יגיע המשחק לחנויות.
 

נוסחה מנצחת

הערפל הקטלני
 הערפל הקטלני   
מאפיין חדש שהמפתחים עובדים עליו ועושה רושם טוב כבר עכשיו, הוא שילוב מערכת VoIP (שיחות קוליות) בקרבות מרובי-משתתפים. המערכת, שעד כה הייתה נחלתם הכמעט בלעדית של משחקי הפעולה, תאפשר לשחקנים לדבר ישירות אחד עם השני בזמן המשחק, ותחסוך את הזמן היקר שעד כה היה מתבזבז בהעברת הודעות ותכנון אסטרטגיות בכתב. בנוסף, שחקנים שאינם משתתפים בקרב עצמו יוכלו בכל זאת להיכנס למשחק במצב מיוחד בשם "צופה", לחזות בלחימה ואף לספק קריינות רקע.

רובם המכריע של כותרי סדרת Command & Conquer זכו להפוך ללהיטים, ומובטח לנו כי Tiberium Wars יפעל בדיוק לפי אותה נוסחה. השילוב בין משחקיות פשוטה ומהירה, גרפיקה מתקדמת, פס קול קצבי וממשק נוח ויעיל, יוצרים חוויה זורמת ומהנה שקשה להרפות ממנה.

היות שהם אינם מבטיחים ניסים ומהפכות, אלא רק משחק אסטרטגיה מושקע, מהיר ואיכותי, קשה לראות כיצד יכול צוות הפיתוח של Tiberium Wars להיכשל. המשחק עצמו צפוי לצאת במהלך השנה הבאה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by