ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אל המלחמה 

אל המלחמה

 
 
רותם לצטר, גיימר

קריטוס, גיבור הפעולה של סוני, חוזר לשדה הקרב. האם למשחק השני יש סיכוי לעמוד בציפיות?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
במרץ 2005 הגיע לחנויות משחק הפעולה God of War, שפותח ושווק על ידי סוני, והצליח לסחוף אחריו מיליוני גיימרים מופתעים. הוא היה אלים בצורה גרוטסקית, אפל מאוד וכלל עלילה מעניינת. כמו כן, הצליח God of War להחדיר לתודעת עולם משחקי הוידיאו את הגיבור הכי מגניב מאז דנטה של Devil May Cry, הלא הוא קריטוס, הלוחם המעונה וחסר הרחמים.

הכותר הייחודי הזה הצליח לשלב באופן נהדר בין חידות לפעולה, ובין סיפור אפי לשלבים ענקיים ויפהפיים, עם קרבות בוס בלתי נשכחים. כעת עובד במרץ אותו צוות פיתוח ממש על שני משחקי המשך. האחד מיועד לקונסולת הדור-הבא של סוני, הפלייסטיישן 3, ועליו עוד אין לנו פרטים רבים. המשחק השני הוא God of War 2, אשר עתיד להגיע בחודש פברואר הקרוב לקונסולת הפלייסטיישן 2.

השליטה בכותר החדש תהיה דומה מאוד לקודמו. קריטוס מנצל את סביבתו בעזרת כפתורים המופיעים על המסך בזמנים מסויימים. לדוגמא, בחידה אחת שהופיעה בגרסת ההדגמה, תתבקשו להזיז שני בלוקים כבדים מאבן בכדי לשנות את שיווי המשקל של מבנה רעוע הניצב מעל מים חומציים. אם תזיזו את הבלוקים יותר מדי, תיפלו לנהר וזה יהיה סופכם המר. אם תצליחו להשיג שיווי משקל תוכלו לרדת מהמבנה, ואז תשימו לב כי מופיע מעליכם סמל של לחצן ה-R1. לחיצה עליו תגרום להרמת המבנה כולו והפלתו לתוך החומצה. זוהי רק חידה אחת מיני רבות, המשדרגות את God of War 2 מרמת "עוד משחק פעולה", לחוויה חד-פעמית.
 

פאזלים מאתגרים

העיר בעננים
 העיר בעננים   
הפאזלים יהיו חלק בלתי נפרד מעיצוב השלבים הכולל. חידות אחדות יתפרסו על פני כל שלב, וכמה מהן יכללו מספר צעדים שידרשו לפתרונן. לפעולה שתבצעו בחלק מוקדם יותר בעלילה, תהיה השפעה בחלקים מתקדמים יותר של המשחק. לעיתים לא תוכלו להבחין בתוצאות הפאזלים שפתרתם עד שתתקדמו במשחק, כך שמדי פעם תצטרכו לחזור אל חלק שכבר סיימתם, רק בכדי להשלים אתגרים שקודם לא היו נגישים. עיצוב השלבים המרשים אמור להעניק לשחקן תחושה אפית ומיוחדת. חלק נרחב מהמשחק מתרחש בערים שמיימיות, מהן העולם הארצי נראה קטן וחסר משמעות.

אותו ממשק לחצנים המבוסס על זריזות ידיים, חיוני גם בקרבות הבוס. לדוגמא, כאשר תילחמו נגד יצור בעל שלושה ראשים, יופיע מעליו סימן של לחצן העיגול לאחר שתפגעו בו מספר פעמים. ברגע זה, אם תלחצו על הלחצן בתזמון הנכון, יתפוס קריטוס את אחד מראשיו של היצור ויעקור אותו ממקומו בהפגנת אלימות שלוחת רסן, אך מחממת לב.

בדיוק באותה דרך תזכו לראות את קריטוס עוקר עיניים ממקומן, שולף איברים פנימיים, ומשסף גרונות בחן קטלני. אולי זהו מקום טוב לציין שבדיוק כמו קודמו, גם משחק ההמשך מיועד לקהל בגילאי 18 ומעלה. לאור ההצהרה כי האפקטים הויזואליים יהיו ריאליסטיים אף יותר, אם מצאתם את כל ההרג והאלימות מהמשחק הראשון כמטרידים, אולי כדאי לכם לוותר מראש על השני.
 

יכולות קרב חדשות

כלי נשק עוצמתיים
 כלי נשק עוצמתיים   
העלילה ב-God of War 2 היא למעשה המשך ישיר לסיומו של המשחק הראשון (שימו לב: ספויילר עד סוף הפסקה), בו קריטוס הרג את אל המלחמה, ובעקבות המעשה ההרואי הפך לאל בעצמו וזכה להגיע לאולימפוס, שם נתקבל בקבלת פנים צוננת למדי משאר האלים.

קריטוס המעונה יאלץ לנוע ברחבי הממלכה ולחסל כמויות אדירות של יצורים מיתולוגיים, כדוגמת המינוטאור והגריפין. הקרבות עצמם עתידים להיות מרגשים ואינטנסיביים יותר מבעבר, והמפתחים מבטיחים לנו שדרוג משמעותי גם בכמות הבוסים אותה נזכה לראות, ובעיקר מספר רב של מיני-בוסים, יריבים קשוחים שיוסיפו עוד עניין להרפתקה.

כמות המהלכים אותם תוכלו לבצע במהלך קרבות תגדל אף היא. קריטוס יצטייד במשחק החדש בחץ וקשת, וכך יוכל לירות באויבים ממרחק. הגיבור האהוב יזכה ליירט את המפלצות המיתולוגיות גם עם כדורי אש, וקרני מדוזה המסוגלות להפוך את האוייב לאבן. יכולת נוספת בה יזכה קריטוס היא קרס האחיזה החדש, שנראה כהעתקה בוטה למדי ממשחקי "הנסיך הפרסי" המודרניים.

בכל פעם שתראו על התקרה חלק זוהר ומנצנץ, תוכלו להיתלות עליו בעזרת לחיצה על מקש ה-R1. בצורה זו תוכלו גם להיתפס בחרכים בקיר בעזרת החרבות שלכם, וגם ליירט את עצמכם מעל לתהום רחבה. לעיתים תזכו להשתמש אף ב"מעוף הפגסוס", יכולת חדשה המאפשרת לקריטוס לרחף באוויר לזמן קצר.
 
 

אוייבים חכמים יותר

האלים החדשים
 האלים החדשים   
גם האינטליגנציה המלאכותית עומדת בפני שיפור נרחב, עם אויבים שיהיו מודעים לא רק לנוכחותכם, אלא גם לסביבה ולחבריהם. לדוגמא, בקרב מסויים מול ציקלופ אימתני, יכולים האויבים הקטנים יותר, לטפס על גבו ולשלוט בו.

לעיתים קרובות מסוגלים האוייבים לחבור יחדיו להתקפות חזקות יותר, לאגף אתכם, או לשלב התקפה של מפלצות שילחמו בכם בקרב ישיר, עם כוחות נוספים שינסו לפגוע בכם מרחוק. בכל הנוגע למנוע הגרפי, ההבדל בין הכותרים לא צפוי להיות גדול. מאחר שהמשחק הראשון נראה טוב כל-כך, לא מדובר בחדשות מצערות במיוחד. המפתחים מבטיחים שמערכת האנימציה דווקא תזכה לשיפורים, ותציג תנועה חלקה ומרשימה יותר.

God of War 2 הוא אחד ממשחקי המשמעותיים האחרונים שעוד נותרו לפלייסטיישן 2. נדמה כי רוב האלמנטים שהפכו את הכותר הראשון בסדרה ללהיט כה גדול יחזרו גם הפעם, בתוספת חידושים לא מעטים. בזכות ממשק השליטה המצוין, הלחימה האלימה והאינטנסיבית, החידות המקוריות וקרבות הבוס האפיים, לא יהיה זה הימור פרוע לומר כי מצפה לנו תענוג אמיתי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by