ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב: Half Life 2: Episode 2 

בקרוב: Half Life 2: Episode 2

 
 
עידן זיירמן, גיימר

פרק ההרחבה השני של HL2 מציע יותר: עוד שלבים, עוד כלי נשק ועוד אקשן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אריק איינשטיין אמר פעם: "הגוזלים שלי עזבו את הקן, פרשו כנפיים ועפו". ללא ספק, מדובר בשורה נוגה ומרגשת. אבל כשהגוזלים הם גורדון פרימן ואלקס וואנס, והקן הוא "עיר 17", מעוזם שורץ-החיילים של ה- Combine, כובשי האנושות – התחושה הנוגה והמרגשת מתחלפת בתחושה אחרת. תחושה של, נו, אתם יודעים, הקלה. אבל קצת אחרי שההקלה מתפוגגת, מגיעה הפאניקה, מתודלקת ע'י ההבנה המבעיתה שעוד לא ראינו כלום.
 

מעבר ליער

חגיגה ביער
 חגיגה ביער   
כן, גורדון פרימן חוזר. לא, "עיר 17" לא מעורבת בסיפור הזה יותר. הרחובות המרוצפים פינו את מקומם לדשא, עצים, שמש, ואינספור חיילים ורובוטים רצחניים שמשחררים את כל הגיהנום אל תוך היער השקט.

נשמע כמו דרמטיות יתר? הייתם רוצים. מפתחי Episode Two דואגים היטב להבהיר לנו את המצב החדש. העולם של Half Life 2 היה מוזר, אבל הגיוני. הוא היה מעוגן במציאות, עם עיצוב מזרח אירופאי שנתן מובהקת של מקום בעל אישיות (גם אם המיקום המדויק של "עיר 17" לעולם לא צוין מפורשות). אם ב-Episode One המציאות הזו החלה להתפרק, נראה שב-Episode Two אין לה כלל זכר. העולם שוקע לכאוס: המורדים ברחו אל מחוץ ל"עיר 17" ומנסים למצוא מחסה ביערות, בשעה שכוחות ה-Combine שנותרו מרכזים את כל מאמציהם על מנת לחסל את קבוצות ההתנגדות שנותרו.

ובתוך הבלגן הזה, כמה שאלות מהמשחק הראשון עדיין מרחפות באוויר (זהירות, ספוילרים ל- Episode One עד סוף הפסקה): מה היה בהודעה שה-Combine שלחו לעולם הבית שלהם? מה הסיפור עם הפודים המוזרים שהיו במצודה? מה ג'ודית מוסמן עושה בבסיס מושלג? ומה, לכל הרוחות, נסגר עם ה-G-man? אף על פי ש- Episode One היה רזה במיוחד בתחום העלילתי, נראה ש-Episode Two עומד לספק קצת יותר סחורה.
 

מי צריך לום?

רכב לא שמיש
 רכב לא שמיש   
על פריטי המידע הללו כבר דיברו בכל מקום, אבל לא יזיק להזכיר אותם פעם נוספת: ל-Episode Two הולכים להיות כמה דברים שבלטו בהעדרם ב-Episode One. יהיו שם כלי נשק חדשים, אויבים חדשים וכלי רכב.

האויבים החדשים נרמזו כבר במהלך Episode One: ה-Hunters. הם בעצם סטריידרס, אבל בגודל של אדם בודד, מהירים יותר ומסוגלים להיכנס לבניינים מבלי להשמיד אותם לחלוטין. הסרטונים ששוחררו עד כה מהמשחק חושפים יריבים מעצבנים במיוחד, שמסוגלים להילחם גם מטווח קרוב וגם באמצעות ירי. גם האחים הגדולים שלהם, ה-Striders הגדולים, הולכים לחזור במספרים גדולים יותר מאלה שראינו ב-Episode One.

יריבים חדשים דורשים כלי נשק חדשים, וכאן מפתחי המשחק הסכימו לספר שכלי הנשק החדש (או לפחות אחד מתוך מספר כלי נשק חדשים) יהיה מיועד במיוחד למלחמה נגד Striders, אבל עדיין לא העזו להראות לנו אותו בפעולה. מה שהם כן הראו לנו בפעולה בכל הסרטונים ששוחררו עד כה לרשת הוא את ה-Gravity Gun. הנשק שזכה לתואר חביב הקהל ב-Half Life 2 חוזר, ובסביבה פתוחה הוא מצליח למצוא לעצמו לא מעט שימושים, אפילו בעזרת אבנים הזרוקות בצד הדרך.

אבל הסביבות הפתוחות האלה הן שיהוו את החידוש המעניין ביותר ב-Episode Two. אחרי סדרה של משחקים מאוד ליניאריים וכמעט-קלאוסטרופוביים באופיים, יהיה מעניין לראות איך מפתחי המשחק ישכילו לנצל את הסביבה הפתוחה שבה עומד להתרחש חלקו הגדול של Episode Two. אנחנו כבר יודעים שהסביבות הפתוחות הללו יאפשרו לגורדון פרימן להשחיז את כישורי הנהיגה שלו פעם נוספת. בהתחשב בכך שגם השלבים בהם הופיעו כלי רכב במשחק המקורי היו ליניאריים למדי, מעניין יהיה לגלות מה המפתחים יעשו ביער שליד "עיר 17".
 
 

עם חברים כאלה...

שוחים בביצה
 שוחים בביצה   
חוץ מכלי הנשק החדשים וכלי הרכב שחוזרים לסיבוב נוסף, גורדון ימשיך ויקבל תגבורת מצד דמויות נוספות. כאן, ניכר מהסרטונים כי המפתחים למדו רבות מהשילוב הכבד של אלקס בתוך Episode One, והם מתכוונים ליישם את מה שלמדו ככל האפשר במשחק החדש.

מלבד בני אדם, בכמה וכמה סרטונים ניתן לראות את גורדון נלחם לצידם של וורטיגונים – החייזרים הירוקים שמסוגלים לירות חשמל. בסרטונים אפשר לראות את "האינטליגנציה הממוחשבת האופורטוניסטית" שהניעה את דמותה של אלקס ב- Episode One, מאפשרת לדמויות לנקוט ב"מהלכים מיוחדים" שהופכים את הקרבות בהם היא משתתפת למעניינים הרבה יותר.

מה עם אלקס עצמה? עדיין לא ברור. הטיזר ל-Episode Two, בצירוף עם כל מיני חצאי-הצהרות של מפתחי המשחק, גורם לגיימרים רבים ברחבי הרשת לתהות האם הבחורה החיננית עומדת לסיים את חייה בפרק החדש. דבר אחד בטוח – בין אם אלקס תכנס לסטטיסטיקה או לא, כמה דמויות ראשיות אכן לא יזכו ללוות אותנו ב-Episode Three.

והאורך? לא ברור אם מדובר בתוצאה של הביקורות על Episode One או שמא בהחלטה פנימית של מפתחי המשחק, אבל המפתחים אכן מבטיחים כי Episode Two יהיה מעט ארוך יותר. עד כמה ארוך יותר? נחיה ונראה.
 

אבל חכו... יש עוד!

Team Fortress המיוחל
 Team Fortress המיוחל   
בניסיון להפוך את החבילה למעט מושכת יותר, החליטו החבר'ה הטובים ב-Valve לדחוס לחבילה של Episode Two עוד כמה בונוסים. הראשון שבהם הוא משחק קצר (קצת יותר קצר מ- Episode One, למעשה), בשם Portal.

ההיסטוריה של Portal קצרה כמעט כמו המשחק עצמו, אך מעניינת. היא מתחילה רק בשנת 2005, עם קבוצה של סטודנטים שהפיצו בחינם משחק ברשת בשם Narbacular Drop. המשחק, שבו השחקנים פותרים חידות באמצעות טכנולוגיית "פורטלים" (מעין מעברים בין ממדיים שמאפשרים לנו לצוץ במקומות שונים במפה), תפס את תשומת הלב של Valve, והחברה החליטה להעסיק אצלה את כל הסטודנטים, על מנת ליצור את Portal.

Portal מתרחש, לטענת המפתחים, ביקום של Half Life 2, אבל באמת שלא תשימו לזה לב. היריות והעימותים הבלתי פוסקים של גורדון פרימן מתחלפים בסביבה קטנה, סגורה ומבוקרת היטב, בה השחקן צריך לפתור שורה של פאזלים עם "רובה פורטלים": רובה שכשמו כן הוא – מסוגל לפתוח פורטל בין שתי נקודות.

זה נשמע פשוט, אבל מגוון הפעולות שאפשר לעשות עם הרובה הזה, והדרכים בהן השחקנים יצטרכו לנצל אותו על מנת להגיע ל"יציאה" בכל שלב, הן רבות ומגוונות. זה מתחיל מאתגרים קלים: הפעלת הפורטל על מנת לעבור תהום שהשחקן אינו יכול לקפוץ מעליה. ההמשך מסתבך קמעה, כשהשחקן צריך לנצל את המנוע הפיסיקלי של המשחק. למשל, על מנת לגרום לתיבה להופיע מעל תותח, ליפול עליו, ולנטרל אותו.

אלה עוד אפשרויות קלות. הסרטונים שהתפרסמו עד כה ברשת מראים שלב אחד, בו השחקן צריך להשתמש בפורטלים על מנת להזיז תיבה לעבר כפתורים שפותחים דלתות, ולאחר מכן לשגר את התיבה אל תוך החלל שמאחורי הדלת, על מנת לנטרל את הצריח שייחשף מולו שם. השחקן יכול לשחק עם הפורטלים בדרכים מופרעות יותר, על מנת לראות את עצמו, למשל, או לנצל את כוח המשיכה על מנת לגרום לתותח "ליפול לנצח".
 

המתים מהלכים שנית

עשן מעל העיר
 עשן מעל העיר   
מלבד Portal, יצורף ל-Episode Two כותר שהוא ההפך המוחלט ממנו בכל מובן אפשרי. הוא מתמקד במשחק מרובה משתתפים, וחשוב מכך - בהשוואה לשנה וקצת שבמהלכם פיתחו את Portal, המשחק השני פותח במשך כל כך הרבה זמן, עד שחשבנו שהוא כבר מת: Team Fortress 2.

יותר מחצי-עשור אנחנו שומעים את השם הזה, בדרך כלל תוך כדי גיחוך ובסמיכות רבה ל- "Duke Nukem Forever". כבר היינו בטוחים כי לא נראה אותו לעולם. אבל בכל זאת, Team Fortress 2 כאן, כאילו לא היה Counter-Strike מעולם.

אז מה זה Team Fortress 2? מדובר במשחק מרובה-משתתפים מבוסס קבוצות ומקצועות. כל שחקן בוחר לעצמו מקצוע, כמו רופא, חייל או מהנדס, והקבוצה עובדת ביחד על מנת להשלים שלל משימות. אופיו של המשחק עבר שינויים מהותיים למדי בשנים שבהן נעלם מעיניו של הציבור. כעת, נראה כי Valve התקבעו בסגנון המתבדח על חשבונם של סרטי-מרגלים, כמו Evil Genius או No One Lives Forever. עדיין נצטרך לחכות ולראות האם Team Fortress 2 יחזיק מים בעידן שכבר ראה את Battlefield.

כל החבילה הזו לא תהיה זולה כמו Episode One. מפתחי המשחק מדברים על "מחיר גבוה יותר מ-Episode One, וזול יותר מ- Half Life 2". כלומר, אנחנו יכולים לצפות לכל סכום שבין 100 ל- 200 ש'ח. בהתחשב בעובדה שהחבילה הזו כוללת, בחישוב בלתי-מדויק בעליל, בערך פי 2 יותר תוכן מ-Episode One, נראה כי המחיר יהיה מוצדק למדי.

השאלה היחידה שנותר לענות עליה היא "מתי?". ובכן, רק בשבוע האחרון קיבלנו לכך תשובה -"פברואר 2007". מצד שני, אנחנו יודעים עד כמה Valve מקפידה לעמוד בתאריכי ההפצה שהיא קובעת לעצמה (רמז – היא לא). אני מהמר על משהו באזור "הרבע הראשון של 2007". ולמרות הזמן הרב שעוד נותר לי להמתין עד שאזכה לשחק ב-Episode Two, אני כבר מחכה בקוצר-רוח.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by