ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מי צריך מבקרים 

מי צריך מבקרים

 
 
ניר נתן, לוס אנג`לס, גלובס

הסרט "נחשים על המטוס" בוחן את יעילות ההייפ ברשת ביחס לביקורות הקולנוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
נחשים על המטוס
 נחשים על המטוס   
אחרי חודשים ארוכים של הייפ מקוון חסר תקדים, הסרט המדובר של השנה, "נחשים על המטוס", עלה סוף סוף על המרקעים בצפון אמריקה, וגרף 7.5 מיליון דולר בלבד ב-24 השעות הראשונות. הוא צפוי לגרוף כ-20 מיליון דולר בסוף השבוע (כולל היום) - אכזבה מסוימת בהתחשב בחשיפה לה זכה.

מותחן האימה בכיכובו של סמואל ל. ג'קסון עוסק בסוכן פדרלי הנלחם בנחשים ארסיים המשוטטים במטוס בטיסה טראנס-אטלנטית. הסרט הופק בעלות של כ-35 מיליון דולר, וצולם ע"י הישראלי אדם גרינברג.

הסרט שימש וישמש כעדות לכוחו האמיתי של ההייפ בעידן האינטרנט, כתחליף לשיווק המסורתי ואפילו למבקרי קולנוע. עוד בטרם עלה על המסכים, הוא זכה לעשרות אתרי מעריצים ואוזכר ע"י אינספור בלוגרים ובעלי טורים.

אפילו שמו של הסרט שונה ל'נחשים על המטוס', כשהתברר שהוא מועדף על מיליוני הסקרנים המקוונים. המפיקים, אולפני ניו ליין, גם הוסיפו מספר סצינות שהתבססו על הצעות (ופארודיות) של המעריצים.

ניו ליין אף הגדילו לעשות וסרבו להקרין את הסרט בפני הביקורת, מתוך הנחה שהוא לא יתקבל באהדה ע"י המבקרים ומתוך ידיעה שהוא מתועל בברור לגילאי 30 ומטה, שאינם נמנים על קוראי ביקורת הסרטים. המבקרים הגדירו את הסרט כ-B movie (סרט פעולה זול) אך התייחסו אליו באהדה לא מבוטלת.

הטרנד הזה של ויתור על הקרנה מוקדמת הולך ומתרחב בשנה האחרונה ומכרסם משמעותית במעמדם של מבקרי הסרטים בעיתונות הכתובה, בעיקר בשל העובדה שחלק מהסרטים הללו זכו להצלחה קופתית למרות העדר הביקורת המקדימה.

אם לא די בזאת, מסקר שערך ל.א. טיימס בשיתוף עם בלומברג עלה כי רק 3% מקרב גילאי 18-24 מושפעים מהביקורת בכל מה שנוגע להחלטותיהם באיזה סרט לצפות.

לרוב, הדילוג על חשיפה מוקדמת לביקורת יוצר באז שלילי שמתפרש כהודאה של האולפן בחולשת הסרט וניסיון למנוע מהמבקרים להעביר את המסר לצופים התמימים שאינם מודעים לבאז השלילי - לפחות עד ליום ההקרנה הראשון.

כעת, האולפנים ובמרבית המקרים גם הדמוגרפיות של גילאי עד 25, כלל אינם זקוקים למבקרים המסורתיים. את מקומם תופסים בלוגרים צעירים בני גילם של הצופים, שעוינים את מבקרי העיתונות ומעדיפים מסר מקוון מיידי, קצר וענייני על פני ניתוח מעמיק של מבקרים בני גילם של הוריהם.

קולם של המבקרים המסורתיים נבלע גם על רקע קמפיינים שיווקיים בשווי של עשרות מיליוני דולרים לסרטי אירוע גדולים ויקרים. כמובן שאותם אולפנים מחזרים אחרי אותם מבקרים כשמדובר בסרטים למבוגרים, סרטים שנויים במחלוקת ומועמדים פוטנציאליים לאוסקר.

האולפנים אינם מהססים להשתמש בציטוטים מביקורות לפרסום סרטיהם, אלא שגם הנוהג הזה איבד מיעילותו לנוכח הריבוי בשימוש במבקרים אנונימיים ששמחים לשתף פעולה עם מחלקות השיווק ובלבד שיזכו בחשיפה.

לפני שנה נאלצו אולפני סוני לשלם 1.5 מיליון דולר בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדם בגין שימוש בציטטות של מבקר סרטים פיקטיבי במודעות למספר מסרטיהם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by