ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המלחמה טובה לחדשות 

המלחמה טובה לחדשות

 
 
אילנה תמיר ואורי ברקוביץ`

סקר TIM הבודק את מידת החשיפה של הישראלים לאתרי האינטרנט ביוני-יולי 2006 מצביע על עלייה בחשיפה לפורטלי התוכן הגדולים. במדד החשיפה החודשי עברה נענע את MSN

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת TNS טלסקר פרסמה היום את סקר TIM, הבודק את הרגלי הגלישה בארץ ומשפיע משמעותית על חלוקת תקציבי הפרסום בין האתרים. בהשוואה לסקרים שבוצעו בתקופות קודמות, עולה כי בעוד שסדר האתרים הנמצאים בראש הטבלה נשאר דומה, מורגש ערעור מסויים במאזן הכוחות בין האתרים הישראלים. בראש מצעד האתרים מככבת גוגל עם חשיפה חודשית של 90.5%. אחריה וואלה עם 78.8% ו-ynet עם 70%. החשיפה החודשית של נענע עלתה ב-6% והיא ניצבת עתה במקום הרביעי, במקומו של אתר MSN שניצב במקום זה בסקר הקודם, שנערך בסוף 2005. למעשה מציב הסקר את נענע במקום השלישי ברשימת פורטלי התוכן הישראלים.
 

אותות המלחמה

ynet - מצמצם פערים מול וואלה
 ynet - מצמצם פערים מול וואלה   
הסקר שפורסם היום נערך במשך 20 ימים, בין ה-30 ביוני ל-19 ביולי 2006. תקופה זו מכסה את ימי השגרה האחרונים מן התקופה הרגועה יחסית של טרם המלחמה, וכמה ימים סוערים בתוך המלחמה, בה גולשים נצמדו לרשת כדי להתעדכן בחדשות. הארועים שפקדו את ישראל ניכרים היטב גם בטבלה והאתר שנהנה מכך יותר מכל הוא אתר החדשות ynet.

נוסף לחשיפה החודשית, בדק הסקר גם את החשיפה השבועית לאתרים. בעוד שבדצמבר 2005 החשיפה השבועית של ynet עמדה על 44.3%, הסקר הנוכחי מצביע על חשיפה של 56.2%. אומנם ynet עדיין לא הצליח לעקוף את וואלה, הממקום בראש הטבלה, מיד אחרי גוגל, אך הפער בין שני האתרים הצטמצם באופן משמעותי.

עוד אתר שזכה לקפיצה משמעותית במדד השבועי הוא אתר השוואות המחירים זאפ, שטיפס מ-10.0% ל-16.4%.
 

צניחה ל-MSN ולאתרים מקבוצת דהמרקר

 
אולם יש גם מפסידים בסקר הזה. את הצניחה הכואבת ביותר במדד השבועי חווה אתר MSN, הנספר יחד עם הוטמייל העולמי והוטמייל ישראל. אחוז החשיפה ל-MSN ירד מ-37.4% בשבוע ל-34.5%.

גם האתרים שמוצאם ברחוב שוקן בתל אביב סבלו ירידה קלה. האתר של עיתון הארץ ירד מ- 11.5% ל-11.0% בשבוע והאתר הכלכלי דה מרקר ירד מ-10.9% ל-10.1% בשבוע.

בראש הטבלה נמצא כמובן גוגל עם 79.1% אחוזי חשיפה שבועיים. עלייה של 5.8% לעומת הסקר הקודם. המתחרה הבינלאומי הגדול יאהו שכבר שנים לא מצליח ממש להתרומם בישראל, ירד קלות מ- 16.7% ל- 15.6% והוא ממוקם במקום העשירי.
 
 

יותר מסרים מידיים

 
לעומת הסקר האחרון, שנערך בסוף 2005, חלה עלייה בדיווח הגולשים על שימוש בשתי תוכנות המסרים המידיים הפופולריות ICQ, ו-MSN מסנג'ר.

שיעור החשיפה החודשי של MSN מסנג'ר עלה מ-43.6% ל-51.3% ואילו ICQ עלה מ-35.2% ל-37.6. שיעור החשיפה לתוכנת המסרים יאהו מסנג'ר דווקא ירד, מ-5.3% ל-4% בלבד.

בפעם הראשונה - סקר מקוון

סקר TIM נערך על ידי חברת TNS/טלסקר אינטראקטיב בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1,100 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה בקרב האוכלוסיה היהודית בישראל.

הסקר מבוצע בשיטה המכונה Recall בה מתבקש כל נשאל מתבקש לציין, האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שצוינו בפניו. נתוני הסקר אינם מבטאים את כמות ההקלקות או הכניסות לאתר כלשהו, אלא הם מבטאים את שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר בשבוע שקדם לסקר.

הסקר הנוכחי היה הפעם הראשונה שבה הפניה לנשאלים לא היתה באמצעות סקר טלפוני. הסקר כולו בוצע ברשת, בקרב קבוצת גולשים מיצגת המשמשת כמעין פאנל.
 

שיעורי חשיפה חודשיים

שיעורי חשיפה חודשיים
דירוג
האתר
יוני-יולי 2006
דצמבר 2005
1
גוגל
90.5
84
2
וואלה
78.8
74.7
3
ynet
70
59.1
4
נענע
48.3
45.5
5
MSN והוטמייל
43.9
48.6
6
תפוז
37.4
31.9
7
nrg מעריב
37.3
32
8
זאפ
33.4
18.5
9
דפי זהב
31.5
24.4
10
yahoo
26.1
23.9
11
yad 2
24.1
16.2
12
One
21.4
18.9
13
הארץ
18
19.2
14
גלובס
16.8
13.6
15
דה מרקר
16.5
15.5
16
start
16.4
15.8
17
ספורט 5
14.3
-
 

שיעורי חשיפה שבועיים

שיעורי חשיפה שבועיים
דירוג
האתר
יוני-יולי 2006
דצמבר 2005
1
גוגל
79.1
73.3
2
וואלה
67.6
61.2
3
ynet
56.2
44.3
4
MSN והוטמייל
34.5
37.4
5
נענע
30.2
29.6
6
nrg מעריב
23.0
22.5
7
תפוז
22.2
19.7
8
זאפ
16.4
10
9
One
16.3
15.5
10
Yahoo
15.6
16.7
11
דפי זהב
12.1
11.7
12
Start
12.0
9.6
13
הארץ
11.0
11.5
14
גלובס
10.5
9.8
15
yad 2
10.3
8.9
16
דה מרקר
10.1
10.9
17
ספורט 5
10.1
-
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by