ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בינה מלאכותית תחליף את השחקן שהלך לשירותים 
 
 Ballerium - אחד מהגזעים המשתתפים   
 
מערכת חיים ברשת

מערכת בינה מלאכותית תלמד את אופן המשחק של השחקן, כך שתוכל לתפוס את מקומו. בזמן הפסקת פיפי, למשל. פיתוח של חברת Majorem הישראלית, שכבר מוטמע במשחקה - Ballerium

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל שחקן מחשב יודע כי לחיים האמיתיים יש את הנטייה להפריע בדיוק ברגע הכי לא מתאים במשחק. בדיוק באמצע תמרון התחמקות מחוכם, בלבו של המבוך האפל ביותר, מצלצל הטלפון, החברה רוצה לדבר או האוכל מוכן ומחכה על השולחן.

חברת המשחקים הישראלית Majorem, עשויה לספק מענה בדיוק לבעיה זו, לפחות לשחקני האון-ליין של המשחק Ballerium, אותו עומדת החברה להוציא. החברה פיתחה מערכת בינה מלאכותית (AI), אשר לומדת את צורת וסגנון המשחק של השחקן, ולוקחת פירוד על המשחק עבור השחקן, במידה וזה נאלץ להיפרד לזמן מה ממסך המחשב.

Ballerium הוא משחק אסטרטגיה און-ליין בזמן אמת, בו מקימים השחקנים אימפריות ע"י ייצור ושליטה של קבוצות יצורים שונים, בניית ערים וטירות ואיסוף כסף ופריטים קסומים. מימד של בהילות נוסף למשחק בשל העובדה כי עולם המשחק מרקיב ומתנוון בצורה הדרגתית, והדרך היחידה החוצה היא בניית שער כוכבי המאפשר לקהל חסידיו הוירטואלים של השחקן לברוח מהאבדון הוודאי.

עדי געש, אחד ממייסדי ומנכ"ל Majorem, אמר בראיון ל-BBC כי רק בהשלמת מספר מסעות, יוכל השחקן לאבטח את יכולתו לאסוף את החלקים הדרושים להשלמתו של השער המיוחל.

לדבריו של געש, שחקני און-ליין רבים, נעשים מתוסכלים בשל סגנונות החיים שלהם, המגבילים את האינטראקציה שלהם עם עולם המשחקים. מערכת ה-AI "מבוססת על אלגוריתם גנטי שמסוגל ללמוד את סגנון המשחק של השחקן" שפיתחה החברה למשחק, תוכל לעזור לשחקנים לקחת חלק במשחק, גם אם הם לא נוכחים פיזית אל מול המחשב.

מערכת ה-AI מציצה מעבר לכתפו של השחקן בעודו משחק בצורה אקטיבית, ולומדת את גישת הקרב שלו, את האסטרטגיה בה הוא נוקט. האם הוא מרחיב את גבולות האימפריה במהירות או צועד עקב בצד אגודל. האלגוריתם הגנטי עובד על העתקת טכניקות ביולוגיות, כדי לטפח את הפתרון האולטימטיבי לבעיה מסוימת.

בדרך כלל מדובר ביצירת מספר גדול של פתרונות שונים קמעה לאותה הבעיה. בחינה של פתרונות אלו, במטרה לבדוק איזה מהם עובד הכי טוב, ושינוי רנדומאלי של פתרונות אלו. מקבץ הפתרונות החדש שנוצר, עובר גם הוא מוטציה, וחוזר חלילה.

המשחק נמצא עתה, לדברי געש, בשלבי בדיקה והרצה ע"י אלפי שחקנים, והגרסה הסופית אמורה לצאת לשוק בפברואר 2003.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by