ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מקדימים תרופה למכה? וואלה טוענת להטייה אפשרית בסקר TIM 

מקדימים תרופה למכה? וואלה טוענת להטייה אפשרית בסקר TIM

 
 
שירות גלובס

מנכ"ל וואלה, אילן ישראלי, ביקש ממנכ"ל TNS את דחיית פרסום התוצאות; לפני כשבוע טענו ב"הארץ" כי נתוני TGI היו שגויים לגבי מכירות המנויים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לאחר שלפני כשבוע, לא קיבלו בקבוצת "הארץ" את נתוני סקר TGI על פיהם ישנה ירידה חדה במכירת המנויים, גם בתחום האינטרנט לא מקבלים ברשת שוקן את תוצאות הסקרים.

מנכ"ל חברת וואלה, אילן ישראלי, שלח הבוקר מכתב לדורי שדמון, מנכ"ל TNS המבצעת את סקר TIM - הבודק חשיפה לאתרי אינטרנט, ובו הוא מבקש את דחיית התוצאות מחשש להטייה.

"לאחר שיחות שערכתי עם שלי בכור, מנהלת המחקר והתיכנון, ושי גולדן, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בוואלה! בהמשך לשיחות שאלה ערכו איתך - עליי לשתף אותך בחשש שעלה אצלי בימים האחרונים והוא האפשרות להטייה בתוצאות סקר TIM הקרוב", כותב ישראלי לשדמון.

"לפי מיטב הבנתי", מוסיף ישראלי, "חלק מסויים (לא ברור מה שיעורו ובכל מקרה לא פחות מעשרה אחוזים, לפי דבריך באוזני אנשיי) של הנשאלים בסקר נדגמו על ידי אנשיך בתקופה שבין ה-12 ל-27 ביולי. ומדוע נתון זה מטריד אותי? מכיוון שתקופה זו היא תקופת התחוללות המלחמה בצפון הארץ. יודע כל בר דעת כי תקופת המלחמה מגבירה באופן ניכר את השימוש בכלי מדיה חדשותיים. עובדה זו, קל לשער אם כן, מובילה במישרין לגידול יחסי בכוחם של גופי החדשות בתקופת המלחמה, מעבר לכוחם האמיתי בימים כתיקונם".

"לפיכך אני מבין", גורס מנכ"ל וואלה, "נדגם שנשאל לגבי העדפותיו והרגלי הגלישה שלו, יתייחס לבטח להתנהגותו בימים הסמוכים להיסקרותו ימי המלחמה, כאמור - ובכך יביא להטייה בתוצאות הסקר אילו היה נדגם באותו סקר בתקופה שאינה תקופת מלחמה. מכיוון שכך עלה אצלי החשש כי תוצאות הסקר שעתידות להתפרסם ביום שני הקרוב עלולות להציג תמונה מוטה ומטעה, בצורה משמעותית, של שיעורי החשיפה לאתרי האינטרנט בישראל. מכיוון שמדובר בסקר המבוסס על קבוצת דגימה קטנה באופן יחסי, של 1100 נשאלים, החשש להטייה בקבוצה כה קטנה גדול מאוד, כפי שתסכים בוודאי".
 

השלכות שליליות על כל התעשייה

 
"מכיוון שלתוצאות סקר TIM, עמו הקפדנו לשתף פעולה לאורך השנים, השלכות על שוק הפרסום באינטרנט ועל כוחם של האתרים מבחינה ציבורית ותקשורתית, אני קורא לך להתחשב בנתון הבעייתי שהעליתי ולשקול הימנעות מפרסום תוצאות סקר זה ובהמשך לכך עריכת סקר נוסף או משלים, בתקופה שאינה תקופת מלחמה או סמוכה לה, על מנת לייצר תמונת מציאות ותוצאות סקר מהימנות ככל הניתן. מכיוון שכמנכ"ל וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, אני מחוייב לא רק לוואלה! ולגולשיה, אלא חש אחריות גם לגבי שוק האינטרנט בישראל כולו, אני מוצא כי פניה זו אליך נכונה ואפילו הכרחית", רושם ישראלי.

ישראלי מוסיף במכתבו: "אני מודאג מהטיית תוצאות הסקר הקרוב לא רק בשם אתרי ופורטלי האינטרנט, אלא גם בשם המפרסמים ומשרדי הפרסום והאינטראקטיב בישראל, שנסמכים על הסקר הזה לצורך ניהול תקציבים ואסטרטגיית קמפיינים. לתוצאות מוטעות ומוטות של הסקר הקרוב עלולות להיות השלכות שליליות, שהיקפן הכלכלי אינו ברור, על כל התעשייה. תעשיית האינטרנט בישראל, המצויה בתקופת צמיחה, שגשוג וגידול ניכר בתקציבי הפרסום המופנים אליה, ראויה וזקוקה לכלי מדידה ולתוצאות מדגם אמינים ומדויקים ככל האפשר. וזה, לחששי ולצערי, אינו המצב במקרה הזה. נקל לראות, רק לצורך השוואה, כיצד מושפעים תעשיית הטלוויזיה ושוק הפרסום בטלוויזיה מהמלחמה והשלכותיה על הרגלי הצפייה של הישראלים".

"תקציבי פרסום מוטים ומקוצצים, קמפיינים מוקפאים ואחרים נדחים או מבוטלים. לצד זה, כל לוחות השידורים משתנים לבלי הכר ותוצאות הרייטינג המתפרסמות אינן מייצגות מגמות ארוכות טווח, אלא נקודתיות. אני פונה אליך, עוד בטרם פורסמו תוצאות הסקר שאני משוכנע, אגב, שייטיב בכל מקרה עם וואלה! וישמר את כוחו כמוביל מבין הפורטלים והאתרים בישראל בכדי להעלות בפניך את הבעיה העקרונית שמעוררת פרסום תוצאות הסקר, לצד עריכתו, דווקא בתקופה זו ושב ומציע לך להימנע מפרסומו".

ישראלי מסכם את מכתבו :"אני מאמין כי סקירה מאוחרת, לאחר שוך הקרבות והאפקטים השיוריים שלהם על כלי התקשורת וגולשי האינטרנט בישראל, תיטיב עם כל תעשיית האינטרנט וענף הפרסום, כמו גם תחזק את מעמדו של סקר TIM, ואת זה של חברת TNS/טלסקר כגוף מחקר מהימן, אמין ואחראי.

בשבוע שעבר כאמור, לאחר פרסום סקר TGI, הסוקר את החשיפה לעיתונים, שהראה על ירידה של 15% בחשיפה לעיתון "הארץ", הוציאה הקבוצה הודעה לא שגרתית לפיה, בבדיקה שערכו ביחד עם משרד רו"ח KPMG סומך חייק, נמצא כי דווקא חלה עלייה במכירות המנויים של העיתון.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by