ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יש לך לאפ-טופ? רד מהמטוס 
 
 טוס לי מהעיניים   
 
מערכת חיים ברשת

מחשבי לאפ-טופ עלולים להיות אסורים להעלאה למטוסים, עקב חששות כי טכנולוגיית האלחוט המוטמעת בדור החדש של המחשבים משבשת את מערכות הבטיחות של כלי טיס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ניסויים שערכו נאס"א וחברת יונייטד אירליינס במטוסי בואינג מדגמי 737 ו-747 גילו כי מכשירי לאפ-טופ הנשענים על טכנולוגיית UWB - Ultra-Wideband, הפילו לקרשים את מערכות מניעת ההתנגשות, ופגמו במערכות הנחיתה של כלי הטיס, כך דיווח אמש הטיימס. עוד עלה כי מכשירי ה-UWB יוצרים הפרעות, ככל הנראה, למערכת התקשורת מבוססת הלווין בין כלי טיס.

רשות התעופה האזרחית באנגליה ה-CAA, מסרה בתגובה, כי צריכים להיערך ניסויים נוספים על מנת לקבוע באורח חד משמעי את רמת הפגיעה האפשרית במערכות הבטיחות וההטסה. אך אם יימצא במבחנים אלו, כי מכשירי הדור החדש מהווים סיכון, ייאסרו לנשיאה במטוס כל מכשירי הלאפ-טופ והפאלם, ישנים כחדשים. איסור גורף זה יהיה הכרחי, כיוון שלא ניתן לצפות מצוותי האוויר במטוסים, לזהות את ההבדלים בין מכשירים קיימים לבין אלו שיאובזרו בציוד רדיו רחב פס, כך מסר דובר ה-CAA לטיימס.

"אם נשיג הוכחות כי מכשירים אלו מהווים סיכון, נוכל למנוע את נשיאתם והעלאתם לכלי טיס". הדובר הצדיק את האיסור הגורף על נשיאת לאפ-טופים, "לאיש סיפון האוויר הממוצע אין דיפלומה ב-IT ואין לו כל דרך לשפוט באם מכשיר מסוים מצויד ב-UWB או לאו".

טכנולוגיית ה-UWB פותחה ע"י צבא ארה"ב, והיא בעלת יישומים להעברת תקשורת רחבת פס במהירות גבוהה ובטווח קצר. המכשירים עובדים על שידור נתונים בפולסים קצרים מאוד, דבר המוביל לשידור נתונים נרחב רוחב פס גבוהות.

שימוש ב-UWB הותר לשימוש מוגבל וזהיר ע"י הרשויות בארה"ב. אינטל, כמו גם חברות נוספות, מעונינת בפיתוח טכנולוגיית ה-UWB כדי לאפשר תקשורת מחשבים בפס רחב, ללא צורך בחיבור של כבלים. מכשירים בטכנולוגיה זו, לא צפויים לצאת לשוק הרחב עד שנת 2004, עד אז יש להניח כי יימצאו הפתרונות כדי להשביע את רצונן של רשויות התעופה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by