ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הדיסק המושלם? קטן וחסין העתקות 
 
 הגרסה הדיגיטלית לגוגואים?   
 
מערכת חיים ברשת

פורמט חדש לאחסון דיגיטלי של מוזיקה DataPlay זוכה לתמיכת חברות מוזיקה גדולות, כפתרון אפשרי לבעיית ההעתקות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צרכנים בארה"ב ייתקלו בזמן הקרוב בפורמט מוזיקה דיגיטלי חדש בחנויות המוזיקה המקומיות. המדיה הדיגיטלית החדשה, ששמה DataPlay Digital Media, מייצגת את ניסיונן הנוכחי של חברות ההפצה של תעשיית המוזיקה, לשווק מוזיקה על גבי פורמט חסין הקלטות.

בעוד המדיה החדשה קטנה באופן פיזי מהתקליטור השולט בשוק, היא זוכה לתמיכה מצד חברות גדולות בתעשיית המוזיקה. שלוש מתוך חמש החברות הגדולות בענף, יוניברסל מיוזיק, קבוצת EMI ו-BMG, כבר הצטרפו לתמיכה בפורמט החדש. רשימת המבצעים הצפויים לשחרר כותרים במדיה החדשה כוללים את קארלוס סאנטנה, אן-סינק, בריטני ספירז ושרה מק'לכלן.

הדיסקים בפורמט החדש שמורים בתוך מעטפת פלסטית שקופה, בעיצוב שמזכיר מאוד את פורמט המיני-דיסק. גודלם של הדיסקים החדשים עולה במקצת על גודלו של מטבע בערך חמישה שקלים. צרכנים יוכלו לרכוש דיסקים ריקים להקלטה, כמו גם דיסקים מוקלטים מראש וחסיני העתקה.

להתחרות בפורמט ה-CD הקיים היא משימה מטילת אימה. לפי הערכות שוק, קיימים כיום למעלה מ-1.5 מיליארד נגני תקליטורים כיום בעולם. אך בפורמט ה-DataPlay קיימים מספר מאפיינים שעשויים לאפשר לו דריסת רגל בשוק.

בין מאפיינים אלו ישנם משחקים, אלבומי תמונות, קליפים (עבורם חייב המשתמש להתחבר למחשב) וראיונות עם האמנים. הדור הבא של נגני ה-DataPlay עשוי להיות מאובזר במסך וידאו.

מחירו של הפורמט החדש גורם לסקפטיות בקרב מומחים המשקיפים על תעשיית המוזיקה. מחירה של מדיה ריקה עומד על 5 דולרים, כאשר נמכרת באריזה של 10 יחידות. בניגוד לכך, מחירו של דיסק רגיל לצריבה עולה כיום פחות מ-50 סנט ומכיל 150 מגהבייט מקום אחסון יותר מהפורמט החדש. אלבום שישווק בפורמט זה יישא את המחיר הקמעונאי של $18 עד $22. כמו כן, מחירו של המכשיר היחיד כיום בשוק המאפשר צריבה למדיה זו, העומד על $350, גבוה ממחיר מכשירי ההקלטה הקיימים לתקליטורים.

אנליסט המחקר של חברת יאנקי, רייאן ג'ונס, מסר לאתר NewsFactor כי פורמט ה-DataPlay "עומד להיתקל במאבק קשה לכניסתו לשוק". לדבריו, תעשיית המוזיקה, חושבת כי תמיכתן של חברות תקליטים גדולות בפורמט, תיתן לו יתרון משמעותי, אך בתמיכה זו אין די. זהה בחשיבותה היא התמיכה מצד יצרניות מוצרי הצריכה האלקטרונים הגדולות. "כל מעבר מדיה בעשרים השנים האחרונות, בוצע ע"י סוני או פיליפס", אמר ג'ונס, וציין כי מיזמים כגון DataPlay לא יכולה ליצור מומנטום כמו שני הענקים הללו.

אך כפי שהוסיף וציין ג'ונס, "היצרניות הגדולות יהיו תחת לחץ הולך וגדל לשלב במוצריהם, איזשהו אמצעי להגנה מפני העתקות." והפורמט החדש עשוי להיות פתרון כזה. אלא אם כן יעדיפו סוני או פיליפס לבחור בפתרון הקיים בתחום הקניין שלהם.

בעיה נוספת הצפויה לפורמט החדש, היא התחרות על מקום המדף בשוק המדיה הרווי של ימינו. "DataPlay מגיעה לשוק בזמן בו קמעונאים שוברים את הראש גם כך, באם לאפסן CDs, SACDs, DVD-Audio, VHS DVD ובל נשכח כי קיים גם המיני-דיסק", אמר ג'ונס.

ובעוד חברות המוזיקה ממשיכות בנסיונן לפתח פורמט חסין הקלטות, סביר להניח כי הם ייצרו תנועה המרחיקה לקוחות מפורמט ה-CD. אך עד שיחליטו היצרניות באיזה פורמט לבחור, עתידה של המדיה הדיגיטלית ונגני המדיה הדיגיטלית, לוטה בערפל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by