ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת: וולווט נחשפת 

השבוע ברשת: וולווט נחשפת

 
 
רוני שני

הבלוגרית המסתורית וולווט אנדרגראונד נחשפת, גוגל פותחת חזית מול eBay, מתקפת ההאקרים הגדול, ומהי הדרך הכי טובה לסחוט את החברים שלכם. רוני שני מסכמת שבוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 

וולווט נחשפת

דבורית שרגל
 דבורית שרגל   
הבלוגיה העברית שוב רועשת, הפעם לא עקב נסיבות טרגיות. מוקד הרעידות השבוע הוא חשיפתה של וולווט אנדרגראונד, הלא היא דבורית שרגל, מבקרת הקולנוע של מגזין רייטינג, שגרמה לכמה כתבי רכילות נדודי שינה לא מבוטלים בנסיון להבין מי עומד מאחורי בלוג התקשורת החם ביותר בארץ.

וולווט-שרגל שימשה כמוקד עליה לרגל וירטואלית עבור עיתונאים ובלוגרים כאחד, שחלקם חיככו ידיים בהנאה למקרא ביקורתה, אחרים נהנו ליידות באמצעותה חיצים במתחרים ואחרים סתם תהו מי זו שמסתתרת ביעילות כה רבה בביצה כה קטנה.

הבלוג שלה, שזכה אפילו לערך בוויקיפדיה, ריכז לא רק ביקורות ורכילות מעולם התקשורת, אלא גם הפך לסוג של נקודת מפגש כמעט מחייבת עבור כל מי שהוא משהו בתחום, ויעידו על כך כמויות התגובות והכניסות להם זכה הבלוג הפופולרי.

שרגל, שהסבירה את הירידה למחתרת בכך ש"עיתונאית לא יכולה לכתוב בלוג ביקורת עיתונות בשמה", החליטה להיחשף מסיבה מאוד לא הירואית; פשוט נמאס לה: "מחר, 30 ביוני 2006 חוגגת Velvet חצי שנה לקיומה, מה שאומר שהגיע הזמן מבחינתי, גם אם אתם מתנגדים לכך נמרצות, לצאת מהמחתרת. לא מצליחה להבין את ותיקי המלחמות שהסתתרו בג'ונגלים 40 שנה. אני לא בנויה לזה, כלומר לא עוד".

לדעתי, היציאה מן המחתרת, עד כמה שאינה מרגשת או מפתיעה במיוחד (קיוויתי שנגלה פתאום שזה עמוס שוקן או חדווה פיטוסי המנקה. אבל ניחא), מספקת כמה תובנות מעניינות בכל הנוגע לשינויים שעוברים על האינטרנט ועל שוק התקשורת. קחו למשל את האנונימיות. פעם לכל אחד מאיתנו היו 20 זהויות, רובן בדויות, ששירתו אותנו נאמנה בפלטפורמות שונות. היום, עם פריחתם של הבלוגים וההשפעה הגוברת והולכת שזוכים לה בלוגרים לא מעטים בארץ ובעולם, מתקיים תהליך הפוך - כולם יוצאים מן הארון.

חוץ מזה, יש לנו גם עוד הוכחה לכוח של האינטרנט על גבי הדפוס. לא רק כאמצעי ביטוי בלתי אמצעי, זול, זמין ומהיר. אלא גם ככלי המאפשר לכותבים מוכרים להיות פתאום מישהו אחר, לקיים דו שיח שונה, כן יותר, עם הקוראים, ולחשוף את עצמם בלי באמת לשלם את המחיר. במקרה של שרגל, אולי אפילו להרוויח מזה משהו בהקשר המקצועי-כספי של הסיפור.

ואת מידת השפעתם של הבלוגרים אפשר להבין גם מהסיפור הבא: אנשי אתר בקבוק שלחו לכמה בלוגרים משפיעים הצעה לקבל שני בקבוקי יין "חביב מאוד" תמורת ביקורת יין בבלוג (מה קשור בקבוק לפקק?). בעקבות הסערה שעוררה הצעת השוחד הווירטואלית, מסביר שגיא קופר, עורך האתר, למה זה לא "תעלול פרסומי זול במיוחד", כפי שהגדיר זאת אחד הבלוגרים.
 

הכסף של גוגל

מהמשפיעים ביותר, ברין ופייג'
 מהמשפיעים ביותר, ברין ופייג'   
• בניגוד לרוב המוצרים שלה, החידוש השבועי מבית גוגל כל כך לא סקסי שבא לבכות. Google Checkout הוא שירות תשלומים מקוון סטייל PayPal, שירות התשלומים הוותיק של eBay שכבר מחזיק בכמאה מיליון מנויים. למרות ש-Checkout יאפשר לעשות בדיוק מה ש-PayPal עושה, היינו לקנות ולמכור ברשת מבלי למסור לכל פלוני את פרטי האשראי שלכם, בגוגל מכחישים בתוקף את כוונתם להתחרות בידידתם משכבר. כך או כך, לנו כישראלים אין מה להתרגש, גם ה"צ'קאאוט" לא תומך עדיין בביצוע עסקאות בארץ.

האם יש לגוגל סיכוי להצליח ומהן בכלל הסיבות שבגללן היא נכנסת להרפתקה הזו? סטיב בריאנט מ-eWeek מציע ניתוח מאיר עיניים, שמזכיר גם את הנסיון הכושל של יאהו בשוק זה - PayDirect של יאהו.

• עוד שירות מעניין שהשיקו השבוע בגוגל - וידאו חינם. השירות, Free Today, כולל תכנים שהוצעו עד עתה בתשלום שרובם ככולם דלילים עד תמוהים. מרבית התוכניות הן סדרות נוסטלגיה ותיקות, סרטונים מצויירים, ראיונות עם מוזיקאים, האבקות ותחרויות ספורט.
 
 
עכשיו זה רשמי: גוגל משתפת פעולה עם אדובי. אחרי שענקית המולטימדיה והגרפיקה לא הגיעה להסכמה עם מיקרוסופט לגבי השימוש בפורמט PDF באופיס, היא החליטה לשלב את נגן Shockwave, המשמש להצגת קבצי פלאש, דווקא בתוכנה של המתחרים - Google Toolbar.

• מגזין Business 2.0 בחר את 50 האנשים המשפיעים ביותר לדעתו באינטרנט, ופייג' וברין (מייסדי גוגל) נבחרו למקום השני. ב-VallyWag מבקרים את עצם פרסום הרשימה ויותר מכך, את נבחריה. וכשעוקבים אחר צעדיה האחרונים של ענקית החיפוש ומעיינים שוב בשורת הנימוקים הבנאליים שנותן המגזין נראה שיש משהו בביקורת. אגב, את המקום הראשון ברשימה הנגדית, של 10 האנשים הבלתי חשובים, תפס סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט.
 
 

מתקפת ההאקרים

opinion, מנוע חיפוש לספרים
 opinion, מנוע חיפוש לספרים   
• בעקבות המתקפה של ההאקרים הפרו פלשתינים על שורה ארוכה של אתרים ישראליים, אולי אפשר להמליץ גם לצוות המרוקני שעומד מאחורי הפריצות, וגם לקורבנות, על קורס חדש שמציעה אוניברסיטה בסקוטלנד, תחת הכותרת: "האקינג מוסרי ואמצעי נגד". בשביל זה יש קרן השתלמות.

• ומי שמעוניין ללמוד מיהם ההאקרים (יותר בכיוון של שפצורי תוכנה, ופחות בעניין של פריצות) הגדולים והמקוריים ביותר בהיסטוריה, מוזמן לגלוש ל-SystemHack, פרויקט קרואטי, שאפילו מזמין אתכם לתרום המלצות.
 

ספרים וספרות

• לכבוד שבוע הספר שהתחולל מחוץ לרשת (ויש מי שמלין על כך), השיק מנוע החיפוש Opinion שירות חיפוש ספרים עבריים. באתר יש כ-20,000 תקצירי ספרים מ-15 הוצאות ספרים שונות, והגולשים מוזמנים לדרג את הספרים מ-1 עד 5 ולהוסיף ביקורות.

• אם אתם בעניין של ספרות ואינטרנט, הכירו את Listenomics, בלוג של בוב גרפילד, שמעוניין לחבר עם הגולשים ספר אודות השפעות הקוד הפתוח על הכלכלה והתרבות. מרתק.
 

חדשים

extortr, סחטנות 2.0
 extortr, סחטנות 2.0   
למרבה השמחה (או הצער, תלוי בנקודת המבט שלכם) בעולם ה-Web 2.0 אין עונת מלפפונים. כולם שם - בבועה החדשה - כל כך קולים, שאין צורך להתחבא בקיץ מתחת למזגן ולייחל לנובמבר. השבוע נחתו ברשת יבול אתרים חדשים שמנסים לגנוב את הבכורה מאופיס מחד ולהוכיח ש-AJAX זה לא סתם חומר ניקוי.

• הראשון הוא Zoho show, שירות דמוי PowerPoint מבית Zoho, ספקית חבילת אופיס מקוונת. ארינגטון מ-TechCrunch משבח.

• עוד "קילר" הוא Gllify, מחליף לתוכנת Visio הארגונית לעילא, שב-Cnet מסבירים מה יתרונותיו על פני הדבר האמיתי.

• ועוד אורח יוצא דופן במדורי המחשבים: מכון ראות, מן מקום שמציע לממשלה ניתוחים מדיניים תמציתיים חינם אין כסף, השיק אתר Web 2.0 מעניין, שכולל תיוג, מיפוי וקישור בין מאמרים. מייסד ומנכ"ל המכון מסביר ל"הארץ" למה זה טוב.
 

קטנות

חולצה עם לינק שבור
 חולצה עם לינק שבור   
• ביל גייטס מודה בראיון לוול סטריט ג'ורנל, שיצא לו להפר זכויות יוצרים באופן מודע. איך בדיוק? על ידי צפייה בתוכניות וסרטונים באתר YouTube. על זה נאמר: הרצחת וגם ירשת. בכל אופן, רגע אחרי שהוא הסיר אחריות ממיקרוסופט, התעשת שם מישהו והחליט לאפשר לפיראטים המסכנים לבטל את נדנודיו הבלתי נסבלים של מנגון ה-WGA של Windows, שמפציץ בחלונות אזהרה כל מי שעותק ה-XP שלו לא נרכש כחוק.

extortr הוא אתר שמלמד אתכם מהי הדרך היעילה ביותר לסחוט את מכריכם: צלמו תמונות מרשיעות, שלחו איום מקדים ובו תביעה לתשלום. אם לא קיבלתם את שלכם - התמונות יהפכו לנחלת הכלל. באתר מצורפים מכתבי איום והוראות. סחיטה 2.0.

• ואפרופו מוצרי צריכה, הנה כמה הצעות קוסמות לרכושנים שביניכם:
סווטשירט למכורים למחשבים
חולצה עם לינק שבור
סבתא משומשת במצב טוב

• ואל תשכחו שהכי חשוב בחיים זה אהבה, גם אם היא מופנית לרובוטית IRC. קליפ לגיקים רומנטיקנים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by