ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
שלמו לגלובס והסירו את הפרסומות 
 
 
עידו קינן

אתר גלובס מאמץ את מודל התשלום עבור אתר נקי מפרסומות, שנוסה כבר באתרי תוכן בעולם. דה מרקר בתגובה: לא נקדים את השקת שירות הפרימיום שלנו, שיושק בתחילת אוקטובר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עיתון חדשות הכלכלה גלובס השיק אתמול (ב') שירות פרימיום בשם "גלובס ללא פרסומות", במסגרתו יקבלו הלקוחות גישה לגירסה נטולת פרסומות של האתר, כך דיווח אתר ICE. השירות, בכתובת my.globes.co.il, יעלה 25 שקלים לחודש למנויי העיתון, ו-45 שקלים לגולשים שאינם מנויים.

הרעיון לשירות עלה מהגולשים הכבדים, שהאתר משמש להם כלי עבודה כלכלי, הסביר לחיים ברשת סמנכ"ל פיתוח עסקים בגלובס, אלון גל. "קח סוחר יום בבורסה, הוא יושב עם מסך גלובס פתוח כל היום. תאר לעצמך שיש את הפרסומות הקופצות או הבאנרים. תחשוב איזה דבר משגע זה. זה מעמיס על המחשב, מוציא מריכוז". תמורת סכום לא גדול, יקבל אותו סוחר גירסה "נקייה" של האתר, שתאפשר לו לעבוד ללא ההפרעות הללו.

אתר העיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל נחשב לדוגמה ייחודית להצלחתו של מודל תשלום עבור תכנים באינטרנט. גל הסביר, שהכניסה של אתר גלובס למודל של תשלום בהחלט נובע מתפקידו: "ההבדל בין אתר העסקים של ישראל [גלובס] ובין אתרי פנאי, למשל, הוא השימוש שעושים באתר, שאצלנו זה שימוש עסקי".

גל הסביר ש"לא סתם התחלנו בשירות הפרימיום הראשון לתת שני תעריפים. אנחנו בפירוש רוצים שמנויי גלובס יקבלו יותר". "בעתיד הקרוב נמשיך ונפתח תכנים מקצועיים, ייחודיים ומפתיעים לגולשי אתר גלובס", מסר מנכ"ל גלובס, עמי אבן. גל אמר כי "זה השירות הראשון במסגרת שירותי הפרימיום שלנו", אולם סירב לחשוף פרטים על השירותים הנוספים, שצפויים להיות מושקים בשבועות הקרובים.


החידוש העולמי של גלובס כבר עובד בסאלון.קום

אף שההודעה לעיתונות של גלובס יצאה תחת הכותרת "חידוש עולמי", המודל של גלובס אינו חדש: במרץ אשתקד הודיע המגזין המקוון סאלון.קום על גירסת פרימיום מורחבת ונטולת פרסומות, ובנובמבר הודיע אתר החדשות הננדו טיימס על גירסה נטולת פרסומות בדולר ליום.

גם אתר הגיקים סלאשדוט עבר למודל תשלום-תמורת-הסרת-פרסומות. בתחילת מרץ הכריז האתר, כי הגולשים יוכלו לשלם חמישה דולרים לצפייה באלף עמודים נטולי פרסומות, או להמשיך לגלוש חינם ולהחשף לבאנרים הקיימים, כמו גם למודעות הענק שיחלו להופיע בו.


"הדבר שצריך לזכור הוא, שאנחנו לא מחשיבים מנויים כתזרים הכנסות ראשי", אמר לחיים ברשת מייסד סלאשדוט ואחד מעורכיו, רוב "קומנדר טאקו" מלדה. "זה מכניס כסף, אבל חלק הארי של ההכנסות שלנו הוא מהבאנרים הרגילים. מערכת המנויים תוכננה לתת לתומכים דרך להתחמק מהבאנרים, כך שנוכל לספק פורמטי מודעות חדשים". הפורמטים הללו, מודעות הענק, היו דרישה של המפרסמים, הסביר ג`ף "המוס" בייטס, ממייסדי ועורכי האתר.

גם גל יודע, ששירות הסרת המודעות לא יאפשר לו לצאת לפנסיה: "השירות הספציפי הזה הוא למקצוענים בלבד. אני לא מצפה שהגולש הממוצע יקנה את זה. לא מזה נתעשר".

הגולש Pyro_peter_911 כתב בתגובה לשירות הפרימיום של סלאשדוט, כי "אמשיך לקרוא כשהתמונות והג`אווה סקריפט כבויים, כמו תמיד". שיטה נוספת להמנעות מפרסומות היא שימוש בתוכנות המיועדות לחסימתן.

גל אינו חושש מכך: "התוכנות חוסמות רק פופ-אפים [פרסומות קופצות - ע.ק.] מסוג מסוים, אבל לא יודעות לחסום את הכל. השירות מיועד למי שבאמת רוצה להיות בטוח שנטרלנו את המערכת של הפרסומות. גם אצלנו אין מאה אחוז - יש disclaimer בתנאי השימוש - אבל אני סוגר את השיבר של הפרסומות". לפי בדיקות וסקרים שנערכו בגלובס, לא מעט משתמשים מקצועיים וכבדים אחרים מוכנים לשלם עבור הסרת הפרסומות.
 

שלב חדש במלחמת התכנים - מלחמת התכנים בתשלום

 
"בסביבות ה-1 באוקטובר נסגור חלקים באתר לתשלום", סיפר לחיים ברשת מנהל השיווק של האתר המתחרה דה מרקר, מיקי גינסברג, "ההודעה של גלובס לא שינתה במאומה את התאריך" (הידיעה על שירות הפרימיום של דה מרקר, כאן).

גינסברג הסביר, שהמודל העסקי של שירות הפרימיום של דה מרקר לא יהיה הורדת הפרסומות, אלא הגבלה של תכנים מסוימים למנויים המשלמים: "אנחנו לא נעבוד במודל של גלובס. התוכן יהיה הדבר שמשלמים עליו. המסחור של האתר לא קשור למודל, כרגע".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by