ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
דה מרקר: תוכן בתשלום כבר בתחילת אוקטובר 
 
 
עידו קינן

מגזין הכלכלה האינטרנטי דה מרקר יעבור למודל אספקת תכנים בתשלום כבר מראשית אוקטובר. השירותים הראשונים הצפויים להיסגר בפני גולשי החינם - הניוזלטרים, הארכיון ומדור המט"ח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חלקים מאתר חדשות הכלכלה דה מרקר, שהושק בסוף 99', יסגרו בקרוב בפני הגולשים, ויהפכו לתכני פרימיום, שיהיו נגישים רק ללקוחות משלמים. מנהל השיווק של דה מרקר, מיקי גינסברג, סיפר לחיים ברשת כי הדבר יקרה בתחילת אוקטובר.

הדברים נאמרו בתגובה להודעת העיתון הכלכלי גלובס היום, לפיה יוכלו הגולשים לגלוש לגירסה נטולת פרסומות של אתר גלובס תמורת תשלום חודשי (הידיעה על שירות הפרימיום של גלובס, כאן). "התאריך של האחד באוקטובר נקבע כבר לפני ארבעה חודשים", אמר גינסברג והוסיף, שההודעה של גלובס לא תשפיע על לוח הזמנים של שירות הפרימיום של דה מרקר.

נכון לעכשיו, השירותים המתוכננים לעבור לצפיה בתשלום הם הניוזלטרים, הארכיון ומדור המט"ח של דה מרקר, אם כי המחירים לא ברורים עדיין. "יש היבטים טכניים שעובדים עליהם, אבל יש היבטים של איך להציג את זה לקוראים. צריך להרגיל את הגולש. הרגלי הגלישה באינטרנט משתנים, ומאחר שזה לא נושא טריוויאלי, צריך לעשות את זה בזהירות", הסביר גינסברג.

לגבי מדור המט"ח, אמר גינסברג כי "אין ספק שזה שירות פרימיום שמספק ערך מוסף ממשי למי שזה הביזנס שלו, אנשים שעוסקים במט"ח. זה הרציונל לאיזה שירותים סוגרים ואיזה לא. שירותים שהם כלי עזר -- ראוי שיתומחרו". כבר היום, מספק האתר נתוני בורסה בזמן אמיתי בתשלום. הגירסה החינמית מספקת נתונים בהשהיה של 20 דקות.

דה סטריט, אתר חדשות כלכלה אמריקאי ומבעלי דה מרקר, החליט במרץ אשתקד לגבות תשלום עבור תכני פרימיום, ביניהם כתבות של מקים האתר, ג'יימס ג'יי. קריימר. סמנכ"ל שיווק ומכירות בדה מרקר דאז, אורי נצר, העריך אז כי לא תהיה גבייה עבור תכנים בטווח הקצר.


מודל תכנים בתשלום. ורק בתשלום

תכני הפרימיום של דה מרקר לא יפורסמו באתר החינמי, גם לא אחרי שכבר לא יהיו אקטואליות. גינסברג: "אנחנו לא הולכים על מודל של 'קנה עכשיו, ומה שלא תקנה תקבל חינם בעוד יומיים'". בנוסף, אמר שתכני המט"ח, למשל, הופכים לא-רלוונטיים שעות ספורות אחרי פרסומם, כך שאין טעם בפרסום מושהה שלהם.

אתר דה מרקר מוצף כיום מודעות. לעיתים מופיעות מול לא פחות משתי מודעות קופצות (pop-ups) במקביל, שלא לדבר על המודעות המשתלטות על המסך, על מודעות הפלאש ועל הבאנרים. האם האתר עשוי ללכת בעקבות גלובס, ולספק גירסה נטולת פרסומות שלו תמורת תשלום? גינסברג: "אנחנו עושים סקרים כל הזמן בקרב הלקוחות והגולשים, ולא קיבלנו פידבקים לא טובים בנושא. אני ומחלקת המכירות פה תמיד עם היד על הדופק לגבי המינון. אנחנו לא נעבוד במודל של גלובס. התוכן יהיה הדבר שמשלמים עליו. המסחור של האתר לא קשור למודל, כרגע".
 
 
---
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by