ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סוני יורה מטח ראשון במלחמת המשחקים המקוונים 
 
 
מערכת חיים ברשת

סוני משחררת הבוקר בארה"ב את מתאם הרשת לפלייסטיישן2 ובכך פותחת רשמית את המלחמה הצפויה בשוק משחקי הרשת לקונסולות המשחקים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זה יכול להיות חלום הבלהות של ההורה המודרני. משחקי וידאו והאינטרנט, שניים מצרכני הזמן הגדולים של בני העשרה, מאוחדים לרשת גלובלית אחת. תעשיית המשחקים נחושה בדעתה, ליצור בדיוק את המפלצת הזאת.

היום (יום שלישי), עומדת חטיבת משחקי הווידאו האמריקאית של תאגיד סוני היפני, להוציא לשוק את מתאם הרשת לפלייסטיישן 2, ובכך בעצם, לירות את מטח הפתיחה במלחמת משחקי הרשת הצפויה בינה לבין Xbox של מיקרוסופט ו-GameCube של נינטנדו.

מתאם הרשת שמחירו בארה"ב $39.99 יאפשר לחבר את מכשיר ה-PS2 לרשת, דרך חייגן דיאל-אפ או חיבור רחב פס. בעת השקת המוצר ישנם 13 משחקים זמינים, התומכים במשחקי רשת.

השקת המוצר של סוני, מקדימה את השקתו המתוכננת של שירות ה-Xbox Live של מיקרוסופט, הצפויה בחודש נובמבר, ומגיעה בזמן בו ארגון יצרני משחקי הוידאו מצא כי שליש מקרב השחקנים הקבועים של משחקי וידאו, משחקים בצורה מקוונת. התעשייה רואה בפלח שוק זה מחולל רווחים נחשק.

"סוני בידור ממוחשב ארה"ב" (SCEA) זרוע המשחקים של החברה, מקווה למכור עד סוף השנה 400,000 מתאמי רשת. מספר נאה אך בטל בשישים לעומת 11 מיליון יחידות PS2 שמכרה החברה עד כה בארה"ב. אך לדברי החברה, התחלה איטית, היא בדיוק מה שהיא מחפשת. "הדבר החשוב ביותר, דבר ראשון, הוא לתת לשחקני הליבה שלנו להבין, כי אנו לוקחים את חווית הפלייסטיישן2 לתוך סביבת און-ליין" כך אמר נשיא SCEA, קאז היראי לרשת רויטרס.

שחקני הליבה (Core players), בדרכים רבות, הם הקהל החשוב ביותר לחברות המשחקים. מסקר שערכה חברת זיף דיוויס, עולה כי שחקנים אלו מוציאים כ-$97 בחודש, בממוצע, על משחקים בלבד. לפי הסקר, שחקני ליבה, מדברים על משחקי וידאו פי שלוש בממוצע משחקנים רגילים, ומתכננים לקנות פי חמישה משחקים מהשחקן הממוצע, במשך תקופה של חודשיים.


המתחרות הגדולות במשחק
המתחרה הפוטנציאלי הגדול ביותר של סוני, הוא ענק המחשבים מיקרוסופט, העומד לפתוח את שירות ה-Xbox Live ב-15 לנובמבר, אולם שתי החברות מציעות מוצרים שונים קמעה זה מזה.

כל משחק רשת שנבנה עבור קונסולת ה-Xbox, ירוץ על רשת ייחודית שבונה חברת מיקרוסופט, והיא עומדת לגבות על השירות $49.95 עבור שנה של שימוש. סוני, לעומת זאת, סומכת על חברות ההפצה הבונות משחקי רשת ל-PS2, כי אלו יספקו שירותי רשתות משחק משלהם עבור השחקנים. "אני חושב שאנו נאמנים למודל העסקים המאוד פתוח, שתמיד נקטנו בו עם פלייסטיישן ו-PS2" אמר היראי.

בעוד רבים מיצרני המשחקים הודיעו כי יתמכו בשתי פלטפורמות המשחק, בדרך זו או אחרת, הודיעה יצרנית המשחקים העצמאית המובילה בשוק, Electronic Arts Inc, כי היא לא תתמוך תחילה ב-Xbox כיוון שהיא מעדיפה את המודל העסקי הפתוח של סוני.

עוד הבדל משמעותי בין החברות הוא קישור האינטרנט עצמו. קונסולת ה-Xbox תומכת במהירות פס רחב בלבד, בעוד המתאם החדש של סוני, תומך הן בחיבור במהירות נמוכה והן בפס רחב.

חוסר בהירות מלווה עדיין את תוכניות האון-ליין של חברת נינטנדו, אשר מסרה כי גם היא תוציא מתאם רשת עבור קונסולת הGameCube שלה, עד סוף השנה, אך לא סיפקה פרטים נוספים או לוחות זמנים או שמות משחקים שירוצו תחת שירות זה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by