ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המומחה: מצילים את המחשב 

המומחה: מצילים את המחשב

 
 
המומחה

וירוס רשע עשה לכם שמות במערכת ההפעלה? רגע לפני שאתם מפרמטים יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות. וגם: מפסיקים לתת לנורטון אנטיוירוס להציק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
למומחה שלום,

ה- Windows XP שלי די נהרס מוירוסים, וניסיתי כל מה שאני יודע (אנטי וירוס, SpyBot, Ad-Aware ועוד ועוד) כדי לנקות ולשקם אותו, אבל העסק לא רוצה לעבוד. האם יש לך עוד רעיון פשוט בשבילי שיוכל להציל לי את המחשב לפני שאני נאלץ לפרמט ולהתקין הכל מחדש ?

בתודה,
עודד
 
 
עודד היקר, ישנה עוד אפשרות מעניינת ופשוטה יחסית שתוכל לנסות – והיא יצירת משתמש חדש.

1. גש להתחל (Start), הגדרות (Settings) ומשם ללוח הבקרה (Control Panel).
 
 
2. בחר בחשבונות משתמשים (User Accounts).
 
 
 
3. בחלון שנפתח בחר בצור חשבון חדש (Create a new account).
 
 
4. הקלד את שם החשבון החדש – לדוגמא: Oded2 ולחץ הבא (Next)
 
 
5. החלט איזה סוג חשבון אתה רוצה (ברוב המקרים עדיף לבחור ב-Administrator) ולחץ הבא (Next)
 
 
6. וזהו - החשבון החדש שלך מוכן.
 
 
ניכנס אליו:

7. סגור את כל התוכניות הרצות אצלך בממשתמש הישן.
8. גש להתחל (Start) ומשם להתנתק (Log off) #### - כאשר ### הינו שם המשתמש הנוכחי שלך.
 
 
9. בחר בהחלף משתמש (Switch users).
 
 
10. במסך הבחירה, בחר בשם המשתמש החדש (הפעם לא תעבור מיידית למשתמש שבחרת כיוון שיקח למחשב כמה רגעים להכין לך את סביבת העבודה החדשה).
 
 
11. בדוק אם הסביבה החדשה יציבה ועובדת לטעמך.

12. במקרה הצורך, התקן מחדש כל תוכנה שגילית שאיבדת את הגישה אליה, או שאינה מתפקדת כהלכה.

13. קבצי נתונים רבים, כמו למשל הקובץ שמכיל את כל האימיילים שלך בתוכנות כמו Outlook, כמו גם תוכנות מסרים למיניהם, נמצאים בתיקיות המשתמש הישן, כך שאין לך מה לדאוג לגבי אובדן מידע שחשוב לך – הכל שם, ורק צריך להעתיק את הקבצים הנכונים אל סביבת המשתמש החדש. (לגבי כל תוכנה יש לבדוק היכן היא ממקמת את קובץ הנתונים שלה, ללכת לחשבון הישן ולהעתיק אותם למיקום המקביל בחשבון החדש).

להלן שלוש דוגמאות קלאסיות:

א. לגבי תיקיית המסמכים שלי (My Documents), נניח ששם המשתמש הישן שלך הוא Oded, והחדש הוא Oded2, ומערכת ההפעלה שלך מותקנת על כונן C. אזי נצטרך להעתיק את כל תוכן התיקייה:
C:\Documents and Settings\Oded\My Documents
לתיקייה המקבילה תחת המשתמש החדש:
C:\Documents and Settings\Oded2\My Documents

ב. לגבי כל הקבצים שעל שולחן העבודה (Desktop) נצטרך להעתיק מהישן:
C:\Documents and Settings\Oded\Desktop
לתיקייה המקבילה אצל המשתמש החדש:
C:\Documents and Settings\Oded2\Desktop

ג. לגבי קובץ הנתונים של ה-Outlook, נעתיק את כל תוכן התיקייה: (ובמיוחד הקובץ Outlook.pst):
C:\Documents and Settings\Oded\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
לתיקיה המקבילה אצל המשתמש החדש:
C:\Documents and Settings\Oded2\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

מטעמי זהירות, אני ממליץ להעתיק, למרות שניתן להעביר (אחרי הכל עדיף שיהיו לך שני עותקים מאשר כלום – לא ?)

כמובן שישנם עוד הרבה תוכנות וקבצי מידע שונים ומגוונים, אך לא נוכל להתייחס כאן לכולם.
באיזשהו שלב בעתיד תרצה למחוק את המשתמש הישן (למרות שאין שום צורך לעשות כן למעט לשם חיסכון במקום). מומלץ לעשות זאת רק כעבור זמן מה, לאחר כשאתה כבר סמוך ובטוח שאינך צריך עוד דבר מהחשבון הישן וכי העתקת כבר הכל לחדש.
 
למומחה היקר שלום,

הרבה פעמים (ובמיוחד כאשר אני off-line) קורה שכשאני פותח מסמך וורד או אקסל, התוכנה נתקעת הרבה זמן על " מבקש סריקת וירוסים" (Requesting Virus Scan). עברתי על כל וורד ואקסל ולא מצאתי שום דרך לבטל את זה. רציתי גם לציין שאני משתמש באנטי וירוס של נורטון 2005.

לעזרתך אודה,
קובי
 
 
שלום קובי, אתה צודק, זה לא הוורד, אלא דבר שנקרא Office-plug-in – ואותו אתה חייב לנטרל מהנורטון עצמו:

1. פתח את תוכנת הנורטון שלך ולחץ על Options.
 
 
2. בחר ב- Miscellaneous.
 
 
3. הורד את הסימון מ- Enable Office Plug-in
 
4. אם יש לך מסמכי אופיס פתוחים (Word, Excel, PowerPoint, Outlook או אחרים) סגור את כולם ופתח אותם מחדש.
 

הכו את המומחה

המחשב עושה לכם צרות? מחפשים קיצורי דרך? שלחו מייל למומחה של חיים ברשת:
info@netsupport.co.il

בין השואלים נגריל תשובות.

יש לכם טיפים שהופכים את החיים לקלים יותר? ספרו לנו, ותחסכו לי עבודה
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by