ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת משחק: Dungeons & Dragons Online 

ביקורת משחק: Dungeons & Dragons Online

 
 
עידן זיירמן, גיימר

משחק הרשת ההמוני D&D הופך את חוקי הז'אנר ומעניק חווית משחק חדשה לגמרי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המותג המזוהה ביותר עם עולם משחקי התפקידים זוכה לכותר המוני משלו ומצליח לחדש בדרכים בלתי צפויות. "מבוכים ודרקונים און-ליין" הוא משחק שונה, טקטי, מחושב וחברתי יותר. אם עוד לא מצאתם MMORPG שמתאים לכם, זו עשויה להיות ההזדמנות שלכם להתמכר.

לאנשי חברת המשחקים Turbine, יש לא מעט חוצפה. הם בנו משחק תפקידים המוני לפי המשחק המזוהה יותר מכל עם עולם משחקי התפקידים - מבוכים ודרקונים. בנוסף למהלך היומרני הזה, הם גם שינו את חוקי המשחק, מה שעלול היה להכעיס את כל שחקני המשחקים ההמוניים הותיקים.

אז בוא נבדוק דבר ראשון מה אין ב-D&D החדש? אין בו את האפשרות לקרבות בין שחקנים, אין חמישים דרגות שאתם יכולים להשיג במהלך המשחק, אין סיכוי לשחקן לשרוד כשהוא לא משחק כחלק מחבורה, אין מקצועות לא-קרביים לדמויות (כמו בדרן, למשל), אין עולם רחב ופתוח שתצטרכו שעות כדי לטייל מצד אחד למשנהו ואין בו אפשרות להשיג נקודות ניסיון לדמות באמצעות הרג.

באופן מפתיע, כל הדברים שלהם התרגלנו במשחקים אחרים שחסרים כאן, מהווים בדיוק את היתרון הגדול של המשחק, אשר מציע חוויה שונה למדי מזו שסיפקו לנו כל משחקי התפקידים ההמוניים עד כה.
 
 

נכנסים ל-Stormreach

המשחק מתחיל בנחיתה רכה יחסית. הכניסה הראשונית לעולם המשחק תביא אתכם לאיזור מיוחד, עמוס בדמויות ומשימות שכל מטרתן היא להרגיל אתכם אליו. אך לפני שתתחילו עם המשימות הלללו, תצטרכו ליצור את הדמות שלכם, וכאן הנחיתה הרבה פחות רכה.

מצד אחד, הכל נעשה כאן לטובה: העובדה ש-D&D Online מבוסס על חוקי מהדורה 3.5 של משחק התפקידים מבוכים ודרקונים יוצרת את אחת משיטות המשחק המאוזנות והטובות ביותר ממנה נהנה משחק תפקידים המוני כלשהו. מצד שני, אם אין לכם ידע בחוקי המשחק, אתם הולכים למעוד כמה פעמים לפני שתבינו מי נגד מי, ובאיזה הקשר (ובכלל, עדיף שפשוט תתנו למשחק לבחור עבורכם את כל הסטטיסטיקות של הדמות החדשה שלכם).

רוב הסיכויים הם שכמה שעות בלבד לאחר שתיצרו את הדמות הראשונה שלכם, כבר תתחרטו לגמרי על חצי מהבחירות שעשיתם לראשונה כשיצרתם את הדמות. נכון, התהליך הזה עלול לקרות בכל משחק תפקידים המוני, אבל העובדה שהדמות שלכם מתקדמת במעט מאוד דרגות במהלך המשחק, הופכת את הנושא לקצת יותר בעייתי.

בשלב זה תתוודעו לכך שלמרות מגוון הדמויות הרחב, כל המקצועות מהם אתם יכולים לבחור מיועדים לשימוש בעת הקרב. חלק עומדים בשוליים ומטפלים במטרות בעייתיות, חלק מרפאים את חברי החבורה שנמצאים בחזית וחלק נלחמים בשורה הראשונה. בשורה התחתונה, לכל אחד יש תפקיד בעת הקרב, ולא תמצאו כאן בדרנים, נגרים וחופפי ראש שאתה עשוי למצוא במשחקי תפקידים המוניים אחרים. אם הגעתם ל-D&D Online, באתם לפה בשביל להלחם.
 
 

טקטיקה במיטבה

הנקודה המרהיבה ביותר במשחק היא ללא ספק הקרבות. הם מהירים, עמוסי-אקשן, ודורשים לא-מעט מחשבה טקטית. להרבה מהמפלצות, למשל, יש אנימציה שרומזת לכם כי הן עומדת להתקיף. אם תלחצו על מקש ה"חסימה", תוכלו לאפשר לדמות שלכם להתגונן טוב יותר בפני המכה הקרובה, או אולי אפילו לדלג לצד ולהימנע לחלוטין מהמתקפה שהמפלצת עומדת להנחית עליכם. אבל הקרבות הללו הם כאין וכאפס לעומת קרבות שכוללים מספר רב של משתתפים, ובהם כל דמות צריכה לנצל את הנקודות החזקות שאלוהים (כלומר, שליט המבוך) נתן לה בשביל לסייע לניצחון החבורה בקרב.

הקרבות המהירים הללו, שכוללים לא-מעט שחקנים ומפלצות שמשתתפים יחדיו בגרסה אלימה במיוחד של "ערימת ילדים", מתאפשרים בזכות לקסם אחד אותו ביצעו מפתחי D&D Online: מבוכים פרטיים. בכל פעם שתכנסו למבוך מסוים במטרה להשלים קווסט כלשהו, ייווצר עבורכם אזור מיוחד. במבוך בו תסיירו, אתם תפגשו רק במפלצות – ובדמויות מהחבורה שלכם. אף חבורה אחרת לא תפריע לכם בדרך להשלמת המטרה.

זה המקום להזכיר שב-D&D Online, אין כל סיכוי לדמות שמתקדמת לבדה. כשהרפתקה מעידה על עצמה שהיא "מיועדת לדרגה 1", הכוונה היא שההרפתקה מיועדת לארבע דמויות בדרגה 1. לדמות בודדת לא יהיה שום סיכוי.

אם לא המרדף אחר האוצר והדרגות הוא מה שמניע אתכם, D&D Online מספק הרבה יותר מרוב משחקי התפקידים ההמוניים שנמצאים בשוק. העובדה שאתם צריכים את הכישורים של דמויות שונות על מנת לנצח בכל קווסט, בשילוב עם האופי הטקטי של הקרבות (שמעודד את השחקן לפתח יכולות קרב טובות בעצמו, ולא רק לפתח את הסטטיסטיקות של הדמות שלו) ביחד עם העובדה שכמעט ואין לכם הזדמנויות לרפא את הדמויות שלכם במבוך, יוצרים משחק בעל אופי מאוד שונה: טקטי יותר, מחושב יותר, ובמידה מסוימת – חברתי יותר. מפתחי המשחק דאגו שכמעט כל הקווסטים במשחק ידרשו מכם להתאגד בחבורה, והלכו ובנו את כל D&D Online על מנת שיתמוך כראוי בגישה הזו.
 
 
 

מצא לעצמך חבורה

חיפוש קבוצות בעולם של D&D Online הוא פשוט מאוד, ובשעות בהן השרת עמוס בצורה בינונית ומעלה לא הייתי צריך להמתין יותר משלוש דקות לפני שמצאתי חבורה שבילתה איתי בקווסטים למשך שעתיים לפחות. העובדה שכל קווסט נותן לכם נקודות ניסיון גם אם אתם מבצעים אותו יותר מפעם אחת, ואף מאפשר להשלים אותו ברמת קושי גבוהה יותר, מעודדת שחקנים לחזור על קווסטים ישנים פעם נוספת, וכך מאפשרת לשדך בין קבוצות גם אם כל שחקן בקבוצה צריך להשלים קווסט אחר.

היתרון הזה, אגב, יכול להיות גם חסרון. אחד הדברים המעצבנים יותר ב-D&D Online הוא שרוב השחקנים הם בעלי ניסיון בסיסי-פלוס במשחק, ורובם כבר מכירים את הקווסטים ברמה טובה למדי. אם תרצו לחקור את המבוכים לבדכם ולאט-לאט להתוודע לסודותיהם (ויש לא מעט כאלה), תצטרכו להתאמץ קצת יותר בחיפוש חבורה שלא תרוץ מצד אחד של המבוך לצד השני במהירות המקסימאלית. אבל זה שווה את זה – למבוכים יש הרבה מה להציע לכם, מדלתות סודיות המובילות לאוצרות נוספים, דרך פאזלים קלים וכלה במלכודות שדורשות תזמון מוצלח במיוחד (או סתם גנב מוכשר שיכול לפרק את המלכודת).
 
 

Eberron מתעורר לחיים

אפילו העולם שבו D&D Online מתרחש איננו שגרתי לחלוטין. העולם של "ממלכות נשכחות" שייצג את מבוכים ודרקונים בשנים האחרונות הוחלף לאחרונה בעולם השגרתי-פחות של "אברון". העולם של Eberron שונה במקצת מעולם פנטזיה רגיל: הוא מתועש הרבה יותר, וכולל בתוכו רובוטים בתור אזרחים מן-השורה. אבל את מרבית העולם הזה לא תראו. ברוב המשחק תישארו בעיר הנמל Stormreach, שמשמשת בתור נקודת המפגש של כל השחקנים בעולם.

הגרפיקה של המשחק נראית טוב מאוד, במיוחד ביחס למשחקי תפקידים המוניים אחרים, המוסיקה מכניסה את השחקן לאווירה הנכונה, וקולו המהדהד של שליט המבוך שמשלב את המשפטים המתאימים ברגעים הנכונים בהרפתקה הופך את האווירה במשחק למשובחת יותר.

עם זאת, היופי של המשחק מגיע במחיר מסוים: לאגים (קפיצות ועיכובים) שהורסים קצת את חווית המשחק. לאחר שמורידים מעט את הרמה הויזואלית של המשחק, הוא רץ מבלי לשהק, אבל קשה למצוא הצדקה להקרבה שכזו.
 
 

סימן שאלה לסיום

כמו כל משחק המוני, גם גורלו של D&D Online יקבע על פי כמות התוכן שמפתחי המשחק יוסיפו לו לאחר שחרורו. מפתחי המשחק מבטיחים לשחרר למשחק מודולים נוספים עם הזמן.

בשורה התחתונה, D&D Online הוא חיה מוזרה. הוא מעניק חוויה ייחודית ומהנה ביותר. השאלה היחידה היא האם אתם מרגישים שהחוויה הזו שווה את התשלום החודשי שתדרשו לשלם עבורו. מבחינתי התשובה לכך חיובית, אבל לא לכולם זה מתאים.

מי שמעדיף לשחק לבד, או להתמקד סביב השגת נקודות ניסיון ודרגות, עדיף שיחפש את האוצרות שלו במקום אחר. לשחקנים קבוצתיים יש כאן משחק לא-שגרתי, שמומלץ בחום לנסותו.
 
 

ציונים

הנאה: 8
קול: 8
גרפיקה: 8
ממשק: 9
קושי: 7

ציון כללי: 8 (הציון הכללי אינו ממוצע משוקלל)
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by