ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הענק מתעורר 

הענק מתעורר

 
 
אילנה תמיר

מיקרוסופט רק מסמנת טריטוריה. בקרוב היא תתחיל לנקות אותה מכל מיני מטרידים כמו גוגל. אילנה תמיר בילתה עם פרויקט Live והבינה מי עדיין הכי חזק בג'ונגל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סטיב באלמר (צילום: רויטרס)
 סטיב באלמר (צילום: רויטרס)   
31.6 מיליארד דולר נמחקו משוויה מיקרוסופט לאחר שבשבוע שעבר, עם פרסום הנתונים הכספיים של החברה, צנחה המניה של החברה בלא פחות מאשר 11%. המשקיעים ממש לא אהבו את זה שמיקרוסופט מבזבת הרבה יותר מידי כסף על מחקר ופיתוח, כסף שהיה יכול להיות רווח נקי.

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר שלח מייל הרגעה (שכמובן "דלף" לרשת) לעובדיו המודאגים: "מעולם לא הייתי יותר בטוח שאנחנו מבצעים את ההשקעות הנכונות", כתב. לדבריו, המצב בו מיקרוסופט נמצאת כיום, שכמה מתחרות חדשות חזקות נושפות בעורפה, דורש השקעה עצומה בבניית מוצרים חדשים, כמו הוויסטה, אופיס 2007 ומוצרים אחרים. בסופו של דבר, באלמר מאמין, השקעה זו תתברר ככדאית.

אומנם באלמר לא הזכיר זאת ספציפית, אולם אחד מאותם "מוצרים אחרים" הוא כמובן פרויקט Live.com הגראנדיוזי, באמצעותו מנסה מיקרוסופט להכניע את גוגל ולגזול ממנה את ההכנסות מפרסום באינטרנט.

האם באמת מיקרוסופט תצליח למנוע את בריחת המשתמשים שלה לגוגל באמצעות הפורטל החדש? האם גוגל באמת צריכה להתחיל לפחד מאותה חברה, שעד לא מזמן הנוכחות שלה באינטרנט הסתכמה במנוע חיפוש לא ממש מוצלח, באתר הבידור MSN ובתיבת הוטמייל הצולעת? לדעתי התשובה היא כן. מאוד.
 

אמפריה דביקה ומקוונת

במהלך החודש האחרון סקרנו כאן רשימה ארוכה של מוצרים מקוונים חדשים הממותגים כולם תחת מטריית Live. אם להזכיר רק כמה, אז היה לנו ה-Office Live המהפכני, המייל החדש Live Mail שמחליף את ההוטמייל והממשק החדש והיחודי של מנוע החיפוש. רשימת המוצרים החדשים עוד תמשיך ותגדל ומיקרוסופט עתידה להמשיך לשחרר מוצרים חדשים בקצב מהיר לפחות עד לקיץ. בקפדנות ראויה לשבח, תוקפת מיקרוסופט כל תחום ותחום בעולם השירותים המקוונים, גם בכאלו שגוגל ויאהו עדיין לא הספיקו לגעת.

אולם מיקרוסופט מפתיעה לא רק במספר השירותים ובמגוון שלהם, אלא גם בדרך שבה היא מדביקה אותם. קחו למשל שני מוצרים שלכאורה לא קשורים זה לזה בכלל: מסנג'ר וסריקה מקוונת של וירוסים. איזו אינטגרציה כבר יכולה להיות בין שני מוצרים שכאלו?

בפתרון יצירתי (שנראה כאילו נולד בעקבות ערב סיעור מוחות הזוי למדי) נמצאה הדרך שבה אפשר להדביק בינהם: נניח שאבא שלך מתקשה לטפל במחשב שלו ולא יודע כיצד לבצע בו סריקת וירוסים. כדי לעזור לו תוכלי פשוט לעלות מולו במסנג'ר ולבצע דרך המסנג'ר סריקה אצלו במחשב.

מנוע החיפוש יודע לדבר עם המפות, שיכולות להיות מוצגות בסלולר, שיודע להציג גם את המייל, שיכול להתממשק מול דף הבית, שמציג נתונים מהאנטיוירוס, שכאמור פועל עם המסנג'ר, שמשמש ככלי קהילתי בשירות לוחות המודעות, ששולח את הגולשים לאתר הקניות שכמובן פועל גם הוא עם מנוע החיפוש.

סליחה אם קיבלתם סחרחורת, אבל אתם חייבים להעריך את זה שהפסקתי כאן ולא המשכתי לתאר את הפלונטר שממשיך עוד ועוד. הפורטל בנוי כך כדי שמי שכבר מתחיל להשתמש באחד מהשירותים ברשימה, חזקה עליו שיעבור להשתמש גם בשירותים נוספים. בעולם האינטרנט קוראים לזה "דביקות" ול-Live.com יש פוטנציאל אדיר לדביקות שכזו.
 
 

שילוב עם אקספלורר 7

 
אבל לפני שהגולשים "ידבקו" לשירות הם צריכים להגיע אליו ולמיקרוסופט, פרט לכמויות אדירות של דבק, יש גם כוח משיכה רב מאד שיתניע את הפורטל. בראש ובראשונה יש את 222 מיליון בעלי תיבת הוטמייל שיעברו כולם יחד לסביבת Live.

כוח מתניע נוסף הוא האקספלורר 7 (לכשיצא), מאחר שהדפדפן יגיע עם שורת חיפוש מובנית שברירת המחדל שלה תהיה כמובן לחפש במנוע של מיקרוסופט. נקודות מגע נוספות צפויות להיות גם בחלונות ויסטה עצמה.

בנוסף, מיקרוסופט גם מנסה למשוך גולשים באמצעות שיתופי פעולה. השבוע היא רשמה הישג משמעותי כשזכתה לשלב את מנוע החיפוש שלה ב-A9, מנוע החיפוש של אמאזון. עד כה אמאזון שיתפה פעולה עם גוגל, אולם כעת הוחלט לא לחדש את החוזה ולהחליף את גוגל במנוע של Live.
 
 

זה הזמן להתחיל לפחד

גוגל, שעד כה נתפסה כענקית האינטרנט, לפתע מוצאת את עצמה בעמדה מאד לא נוחה. פתאום מיקרוסופט Live.com הוא "הילד החדש והמסקרן בשכונה", מעמד שהיה שמור עד כה לגוגל. אפילו מנגנון ה-adwords שלה, שאחראי להביא את הרווחים מפרסומות, קיבל את AdCenter, מתחרה מבית מיקרוסופט, שמנסה לעשות את אותו הדבר.

זה לא שצריך להתחיל להספיד את גוגל. בתחום החיפוש עדיין אין שני לה. מה גם ש-Live.com לא מושלם ונכון לעכשיו יש איתו עדיין בעיות גדולות מאד של ביצועים. אבל זה בהחלט הזמן של גוגל להתחיל לפחד.

זה גם לא שהאנשים בגוגל לגמרי מופתעים מהאמפריה המקוונת שצומחת ברדמונד. מזה זמן רב, למשל, גוגל משווקת במרץ את פיירפוקס, בדיוק במטרה למנוע מהמשתמשים להשתמש בדפדפן מיקרוסופטי שמין הסתם יעביר את התעבורה לחברה האם. גוגל גם נמצאת במגעים עם יצרניות מחשבים כמו Dell, כדי שתוכנות מבית גוגל יהיו מותקנות במחשבים כבר כשהן יוצאות מהיצרן. השאלה רק אם מאמצים אלו מספיקים.
 
אולם לא רק גוגל עתידה לסבול קשות מול אמפריית Live. גם חברות אינטרנט קטנות הרבה יותר, עתידות לעמוד בסכנת כליה. כמה סיכוי יש לחברות נישה, המתמחות בנושאים ספציפיים כמו אתרי בית, איכסון ברשת או שמירת מועדפים, מול מותג ענק כמו Live שעוסק בכל התחומים האלו גם יחד?

כשמיקרוסופט שילבה את נגן מדיה בתוך מערכת ההפעלה שלה, היא הוגדרה כמונופול, נתבעה על מאות מיליוני דולרים והוכרחה להסיר את הנגן על ידי האיחוד האירופי. כעת, עם מעבר דגש ממערכת ההפעלה אל הרשת, אותן בעיות משפטיות צפויות להופיע שוב. אל תתפסו אותנו במילה, אבל לא נופתע אם בקרוב מיקרוסופט תצטרך להצדיק את האינטגרציה הרבה שהיא עושה בין מערכת ההפעלה שלה לזרוע האינטרנטית שלה, בבית המשפט.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by