ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת: הכי גיזעי 

השבוע ברשת: הכי גיזעי

 
 
רוני שני

החברה הכי שנואה באינטרנט מנסה להפוך למגניבה, הרשת החברתית שתקפיץ את הסטראט אפ שלכם ומי קיבל את פרס ישראל האלטרנטיבי?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ביל גייטס מציג את פלטפורמת LIVE (צילום: Niall Kennedy)
 ביל גייטס מציג את פלטפורמת LIVE (צילום: Niall Kennedy)   
נראה לי שאכלתי יותר מדי בשר ביום העצמאות. יכול להיות שהסירנה של הצפירה היתה קרובה מדי לאוזני, או אולי טחו עיני מראות את המצב כהוויתו מפאת הזיקוקים. בקיצור, אולי אני חולמת, אבל נראה לי שעליתי על זה. העניין הזה שמתחולל פה כבר כמה חודשים טובים ותופס תאוצה לאחרונה - סוף סוף פיענחתי אותו: מיקרוסופט רוצה להיות לא רק הכי גדולה בעולם, אלא גם הכי קולית. כן, כן. גייטס - האיש העשיר בתבל - רוצה לתפוס את מקומם של פייג' וברין (לבית גוגל) בליבם של הגיקים (שהם, כידוע, המובילים החברתיים של שנות האלפיים, או לפחות כך נדמה להם). אותו גייטס, מסתבר, רוצה לזכות מן ההפקר בסקס אפיל של ווב-2.0-זה-מה-זה-מגניב-יאהו ולהשיב לאפל במטבע שלה.

החדשות הטובות של מיקרוסופט

לא מאמינים? אין בעיה. קפיצה קטנה לסדרת הכתבות של אילנה תמיר, שסקרה את פרויקט Live של מיקרוסופט על שלל שירותיו העדכניים, בטוח תשכנע אתכם. תראו אילו צילומי מסך מלוטשים וניחוח מאגניב עולה מהם. זה לא במקרה. הדינוזאור הזה, שמתמודד עם תדמית "ערוץ אחדימית" מייאשת (אפילו דבורק מסכים), וזוכה לקיתונות של ביקורת ובוז מקיר לקיר, רוצה, כמו כולנו בעצם, שיאהבו אותו. איך עושים את זה? בדיוק כמו בבנק: משנים תדמית. נותנים לתוכנית חיסכון עבשה שם סקסי, וגורמים לכם לחשוב שהכסף שאתם משלמים הולך בכלל לגמ"ח.
 
 
אותו דבר עם ה-Live. במיקרוסופט עלו על זה שהגולשים רוצים רוצים חופש ואי תלות - במערכת הפעלה, במחשב, במיקום - ועדיף בחינם. אז הם משדרגים את הוטמייל, מעלים לרשת כמה פיצ'רים של Office, משפצים את תוכנת המפות ואת סרגל הכלים של MSN ואפילו משתעשעים ברעיון של הקמת שירות וידאו סטייל YouTube וזורקים לקדרה גם Clipboard מקוון. אבל בחברה יודעים שאלו רק עצמות. הבשר האמיתי נמצא במה שנחשב כיום לנקודה החלשה ביותר שלהם: MSN.

אז הם משפרים את החיפוש בצורה ניכרת, ומעבירים לשורותיהם את A9, מנוע החיפוש של אמזון, שהתבסס עד כה על גוגל. אבל זה לא מספיק חינם ולא מספיק מגניב. יש צורך בצעדים חריפים יותר. מה עושים? אולי קונים את יאהו. זה ללא ספק יאפשר למיקרוסופט להרוג שלל ציפורים בצ'ק אחד: גם חוסכים כסף על פיתוח מערכת מודעות טקסט יקרה וחיונית, וגם מקבלים חיפוש משובח, תדמית מעודכנת, מגוון שירותי אונליין פופולריים שיא, ובאותה ההזדמנות מחסלים מתחרה משמעותית. והעיקר - מראים למתחרה שעושה הכי הרבה רעש - גוגל - מאיפה משתין האינטרנט. לזה קוראים MultiTasking.
 
צילום מסך מתוך הפרסומת של אפל
 צילום מסך מתוך הפרסומת של אפל   
אבל למרות התימרון התחמני בסגנון אלקסיס, יש למיקרוסופט קרב נוסף בזירת המאגניבות העולמית: אפל. כשצופים בפרסומות של החבר'ה מקופרטינו מבינים את ההבדל בין קוליות מולדת לנרכשת. נכון, לפרסומאים יש חלק לא מבוטל ביצירת התדמית האולטרה "סליקית" של יצרנית המקינטוש, אבל בסך הכל, גם פרסומאים צריך לדעת לבחור. רוצו לראות את Better ואת Restarting, שתי פרסומות שבדקה של תעמולה מצליחות ללכוד את כל ההבדל בין PC למק.
 
 

החדשות הרעות של מיקרוסופט

ומה בחזית הקוד הפתוח? שם אין סקס אפיל, רק מעט אי בהירות. החברה ספגה השבוע חבטה לא נעימה על העורף מ-ISO/ECI (גוף התקינה שאחראי, בין השאר, על אישורם של פורמטים בעולם המיחשוב), שאישר את OpenDocument Format (או בקיצור ODF). מדובר בתקן פתוח לטיפול במסמכים דיגיטליים שזוכה לתמיכה של Open Office, IBM, Sun ושאר מתחרי חבילת Office של מיקרוסופט, ואמור להבטיח תאימות מירבית בין תוכנות וגירסאות שונות, לרווחת המשתמשים כמובן.

ולמה שלושת האותיות הללו הן אכן חדשות רעות? מכיוון שהאיחוד האירופי ומדינות שונות בארה"ב רק חיכו לאישור רשמי כזה בכדי לעבור למתחרים החופשיים. האם הן יעשו זאת בפועל או שמדובר באיום יחצ"ני כמו זה של משרד האוצר שלנו? תלוי עד כמה אנשי Open Office, שלא מוותרים, יצילחו לנצל את המומנטום.
 

מוסיקה ברשת

ניל יאנג, מימין וג'וש טוד בקונצרט לייב8 (רויטרס)
 ניל יאנג, מימין וג'וש טוד בקונצרט לייב8 (רויטרס)   
• בניגוד לסיכום השבוע שעבר, שעסק רבות בסוגיית החירות וחופש הבחירה או ליתר דיוק, בהיעדרן, השבוע יש לנו בשבילכם מופת של חירות, שתאמינו או לא - מגיע מתעשיית המוסיקה. קודם כל, ניל יאנג, האיש ופיאות הלחיים, הוציא אלבום חדש, אבל לא לחנויות. לרשת. הדיסק של האמן המקוון (גם אתר, גם בלוג וגם עמוד ב-MySpace, תאמינו או לא), ששמו Living With War, כבר זמין להורדה בשירותי מוסיקה חוקיים בתשלום, כמו Raphsody, iTunes, SonyConnect ואחרים. לחנויות, לעומת זאת, הוא יגיע רק ב-8 במאי.

• חוץ מזה, בוודאי תשמחו לשמוע ש-Napster, חלוצת הפיראטיות המקוונת, חזרה למקורות (בערך) ומציעה שירים בחינם. הפעם, מפאת שינוי התדמית שעבר עליה לאחר שנרכשה על ידי Roxio, הכל חוקי ויש סייגים למכביר: קודם כל, לא ניתן להוריד שירים, אלא רק להאזין להם ברשת. שנית, השירות, שלא זמין לישראלים, מאפשר להאזין לכל שיר רק חמש פעמים. ומאיפה יבוא הכסף? מפ-ר-ס-ו-מ-ו-ת כמובן.
 
• ויש גם מי שמוכן לתת בלי לקבל שום תמורה, אפילו לא פרסומית. LyricWiki הוא אתר כזה, ששם לו למטרה להפוך למקור המרכזי למילים של שירים. ה-Wiki הזה, שעד כה הועלו אליו 234,054 שירים של אמנים שונים ומגוונים, ישחרר אתכם מחיפושים נואשים בגוגל אחר פזמונים נשכחים מלב. וזוהי רק ההתחלה לה לה.
 

חדש ברשת

 
• האחים עמית ומיכה קאופמן השיקו את אתר החדשות SpotBack, מעין מתחרה תוצרת הארץ (אם גם באנגלית) ל-Digg מחד ו-Google News מאידך. האתר מרכז חדשות ממגוון מקורות ובמגוון נושאים - יאהו, CNN, ניו יורק טיימס, סוכנויות הידיעות, USAToday, בלוגים ועוד המוני אתרים, שעוסקים בכל דבר בעולם. על משקל "אם יש לזה RSS, זה שם". עוד בתפריט: גירסת בטא, עיצוב Web 2.0 בעל צבעים תואמים, בדיוק כפי שכתוב במתכון הטרנדים הסודי של מפתחי האינטרנט.

על פניו, מדובר בשירות גמיש וחכם, שאמור ללמוד את ההעדפות שלכם ולהתאים את תצוגת העמוד בדיוק לטעמכם האישי. בנוסף, הוא מאפשר לשמור כתבות, לדרגן, לחסום או לסמן את המקור כמועדף, ולא פחות חשוב - להזיז חלוניות כאילו אין מחר. בהחלט שווה ביקור.
 
 
• אם אתם נמנים על מגזר יזמי ההיטק חדורי המוטיבציה, נטולי הממון ועתירי הפנאי, Jambo היא הרשת החברתית שתמיד חיפשתם.

עזבו את זה שלאנשים שמאחוריה יש בלוגים ופודקאסטים, ושיש לה שם ווב שתיימי לאללה ועיצוב תואם. עזבו אתכם גם מהעובדה שכתבו עליה בניו יורק טיימס. השוס האמיתי שהיא מאפשרת לכם להטריד אנשים גם באופן אלחוטי. נניח שאתם יושבים לכם בנחת בבית קפה ולפתע מתיישב בשולחן שלידכם יוסי ורדי, אך אוי ואבוי - לא זיהיתם אותו. לרשת החדשה יש פיתרון - היא תאותת לכם באמצעות ה-Wi-Fi שמותקן על הנייד היוקרתי שלכם שהמלאך שלכם נחת בשולחן הסמוך. ויש מי שעוד מעז לומר שבועת ההייטק לא מתנפחת בזמן שאנחנו מדברים.

• תומר ליכטש ועידו קינן ביזמות משל עצמם, קוראים להעניק לרן יניב הרטשטיין את "פרס ישראל האלטרנטיבי לאינטרנט", על "שגייר את פלטפורמת הבלוגים WordPress.org לעברית, הקדיש את בלוגו למרכז מידע ותמיכה צנוע, ושקד באדיקות על כל גרסה חדשה, ועל עדכוני קהל הבלוגרים בארץ". והפרגון הבין-אתרי הזה לא נגמר כאן. ב-ynet מכתירים את 20 וכמה הבלוגים הכי שווים בארץ. Velvet Underground, שמסעירה את הביצה, נוכחת-נפקדת.
 

בקטנה

צילום מסך מתוך הקליפ של ליטל מייזל ועדי פרימרמן
 צילום מסך מתוך הקליפ של ליטל מייזל ועדי פרימרמן   
• אם בפרסים עסקינן, יש לכם שבועיים וקצת להירשם ל-CodeJam, תחרות המתכנתים האירופית של גוגל, שמבטיחה לזוכים אלפי יורו וג'וב נחשק במטה הצבעוני של החברה.

• ומי שבכל זאת נשאר מובטל, מוזמן לעשות קצת Windows Shopping ב-Yahoo! Tech החתיכי, שאמור להתחרות ב-Cnet בתחום הצריכה הגאדג'טית שלכם, ובינתיים מציג פנים מתוחכמים לעילא.

• מה הקשר בין הפיקסיז, עורכת סרטי חתונות מרמלה והבמאי קווין סמית'? סרטון וידאו קטן, שעל הדרך, מהווה הוכחה ניצחת לכך ש-My Space הוא שינקין החדש.

• ולקראת השנה הבאה: לזכור להתאמן מראש על כל הצעדים במדריך הווידאו חמור הסבר של שוקי גלילי ומישל דור, ולא לשכוח להשתתף בצערן של "אלמנות וויקיפדיה".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by