ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
התשובה לפרסומות הקופצות: בושה 

התשובה לפרסומות הקופצות: בושה

 
 
צבי טלית

ארגון אמריקני נוקט שיטה חדשנית נגד חברות שמפרסמות באמצעות רוגלות - הוא מבייש אותן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פתגם עתיק, המשמש נר לרגליהם של עיתונאים ומבקרים, גורס כי "חומר החיטוי הטוב ביותר הוא אור השמש". קבוצה אמריקאית להגנת הצרכן בשם המרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה, שככל הנראה קיבלה השראה מפתגם זה, יצאה ביוזמה מקורית למלחמה בתופעה שהיא ללא ספק אחת הרעות החולות של האינטרנט. מדובר כמובן בתוכנות הריגול הפרסומיות (Adware), המותקנות עם או בלי אישור המשתמשים, והמשמשות להקפצת פרסומות חברות מסחריות.

אתמול (ב') הודיע המרכז כי הוא החליט לעשות מעשה והוא יחל לפרסם בפומבי שמות של חברות שמשתמשות באמצעי זה על מנת לפרסם את עצמן, כדי שהצרכנים יוכלו לדעת בדיוק עם מי יש להן עסק. דיווח של CNET.

"כספי פרסום הם מה שמקיים את יצרני תוכנות הריגול הללו", אמר ארי שוורץ, העומד בראש המרכז. "ביודעין או שלא ביודעין, החברות הללו מתדלקות את התפרסות התוכנות הבלתי רצויות הללו על מחשביהם של גולשים, דבר המסכן את פרטיותם ומחריב את חווית האינטרנט של מיליוני אנשים. המטרה שלנו היא לחתוך את מקורות המימון של תוכנות ה-Adware".

מן הארגון נמסר כי למרות שייתכן שחלק מן הפרסומות הללו מגיעות מחברות צד שלישי, כגון סוכנויות פרסום ורשתות שיתוף תכנים פרסומיים (Affiliate), הוחלט לפרסם את שמותיהן של כתריסר חברות שהשתמשו ב-Adware. בין חברות הללו ניתן למצוא כמה שמות מוכרים כמו קלאב-מד, eHarmony, Netflix, NetZero ו-PeoplePC.

"אנו דוחקים מפרסמים להיות יותר מעורבים ולוודא שהם אינם מממנים ללא יודעין את אחת הבעיות החמורות ביותר של רשת האינטרנט", אמר שוורץ.

מדיניות הביוש הפומבי של מפרסמים הוצעה לראשונה לפני כחודש על ידי ג'ון ליבוביץ', העומד בראש ועדת המסחר הפדרלית של ארה"ב (ה-FTC), כאמצעי הרתעה נגד חברות המשתמשות בתוכנות ריגול לשם קידום האינטרסים שלהם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by