ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גורו 2.0 

גורו 2.0

 
 
אילנה תמיר

מייקל ארינגטון, האיש מאחורי הבלוג הטכנולוגי הכי לוהט ברשת, ביקר השבוע בישראל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מייקל ארינגטון
 מייקל ארינגטון    
ספק אם המלצרים במסעדה התל אביבית "בליני" הבינו את חשיבות האירוע שהתקיים בו השבוע. אף אחד מהם לבטח לא סובב את ראשו, בדרך שבה נהוג להתבונן על סלבריטאים, כדי להתבונן בבחור האמריקאי הצעיר שישב שם, יחד עם עוד חבורה של ישראלים.

אבל עבור תעשית האינטרנט, מייקל ארינגטון הוא לא פחות מסלבריטי-על. בתור אחד מכותבי הטכנולוגיה המשפיעים ביותר בעולם, מילה אחת שלו יכולה לקבוע גורלות של רעיונות וחברות, שלא לדבר על לתת להם חשיפה בקנה מידה עולמי.

ארינגטון, אגב, הוא לא בעל טור נחשב בניו-יורק טיימס ואפילו לא שכיר של חברת הון סיכון. הוא בלוגר עצמאי, ואפילו צעיר יחסית, שהצליח תוך פחות משנה להפוך לשם דבר במקום בו נפגשים כסף, טכנולוגיה ואינטרנט.
 

פרופיל של גורו אינטרנט

מייקל ארינגטון (35), האיש מאחורי הבלוג Techrunch, הוא אחד הבלוגרים הנקראים ביותר בעולם המחשבים.

מדי יום הוא מדווח על כמה חברות צעירות, מסקר את השרותים שלהן ומביע את דעתו. לפעמים חברות בוחרות בו שיהיה הראשון להציץ ולדווח על השרותים שלהן, כדי להנות מהחשיפה ומהיוקרה של הבלוג. לאחרונה, למשל, הבלוג היה הראשון להביא צילומי מסך משירות התשלומים העתידי של גוגל.

כצפוי, קהל המעריצים הגדול ביותר של Techcrunch הוא הגיקים. בעזרתו הם שומרים על הדופק בכל הקשור לטכנולוגיות חדשות, ולעיתים גם מתנסים ראשונים בשירותים שסמן עכבר טרם נגע בהם. גם חברות הייטק, סטארטאפים וקרנות הון סיכון בכל העולם לא יכולים להרשות לעצמן לוותר על הסיבוב השבועי ב-Techcrunch. אם נשים בצד את כל ההתלהבות הגיקית, הבלוג הוא פשוט כלי מדהים למשקיעים. זהו המקום לחפש בו את אותן חברות מיוחדות, אלו שנוצצות בין כל האחרות וששווה לפתוח עבורן את הכיס, בתקווה שיחזירו את ההשקעה.

ארינגטון גם נוהג לקיים "מסיבות סטארט-אפ" נחשקות. רוברט סקובל, הבלוגר הראשי של מיקרוסופט, בחר להשיק במסיבה זו את ספרו החדש. חברת Riya חגגה אצל ארינגטון את ההשקה שלה. זה בהחלט המקום להיות בו אם מחפשים קשרים חבריים ועסקיים עם אנשים אחרים בעולם האינטרנט.
 

הפגישה בארץ

לארץ הגיע ארינגטון לביקור פרטי, אבל השמועה על המצאותו כאן פשטה בין כמה סטרטאפיסטים, שלא רצו לפספס את ההזדמנות לפגוש אותו פנים מול פנים בו ואולי אפילו לזכות לאזכור בבלוג שלו.

לפגישה הגיעו נציגים מחמש חברות אינטרנט ישראליות: חברת RawSugar, שמפתחת שירות תיוג מועדפים לבלוגרים; Triplay שעוסקת בפיתוח תשתיות למולטימדיה; Yedda שבונה שירות לשיתוף קהילתי בידע; I4giveu שכפי ששמו מרמז זהו אתר המיועד לאנשים שיש להם חטאים להתוודות עליהם ו- Spotback, שירות חדשות קהילתי שלדברי הגורו ארינגטון "הולך לנצח". כמו כן, היה בפגישה אוריאל אוחיון, ישראלי שכותב את הגרסה הצרפתית של הבלוג Techrunch וכן דניאל כהן, משקיע מחברת ההשקעות Gemini.

ארינגטון, שדיווח כמובן על הפגישה בבלוג שלו, סיכם אותה כ"ארוחה מצוינת ושיחות מצוינות" ואף העלה סדרת צילומים מהמפגש לפליקר. גם הנוכחים הישראלים בפגישה תיעדו את הפגישה, כל אחד בבלוג שלו.
 
 

משפיע יותר מעיתונות ממוסדת

"לא היה בפגישה הזו משהו פרקטי", אומר ל פרנק סמג'ה, סמנכ"ל הנדסה ב- RawSuger, " זה הכל היה באווירה מאד לא פורמלית". יחד עם זאת, מודה סמג'ה, שלארוחת הצהרים-הכאילו-אגבית הזו יש השלכות רבות. "בפעם הקודמת שבה ארינגטון הזכיר אותנו בבלוג, הורגשה עליה משמעותית בתעבורת הגולשים באתר ובהתעניינות בשירות".

לכאורה מדובר ב"סך הכל" בבלוג, אבל סמג'ה מעיד מניסיונו כי פוסט ב- Techrunch השפיע על החברה הרבה יותר מאשר כתבה שהתפרסמה עליה בעיתון הכלכלי הממוסד Financial Times.

אולם ההשלכות של מפגש שכזה אינו רק בעליה ברייטינג של האתר. "יש לארינגטון המון כוח" מסביר סמג'ה. "מספיק שהוא יזרוק עליך מילה טובה וזה פשוט ישנה הכל. אבל גם אם הוא לא אומר דברים טובים, עדין אפשר ללמוד ממנו המון. הוא יכול לתת טיפים על משקיעים פוטנציאלים, או על כיוון מסוים שכדאי ללכת עליו. למשל, בפעם הקודמת הוא העיר לנו על אפשרות שמאוד חסרה בשירות שלנו ובעקבות ההערה שלו החלטנו להוסיף את האפשרות הזו".
 
 

להחזיר את ישראל למפת הסטארטפים העולמית

אך הדבר שחברות הסטארטאפ מייחלות לו יותר מכל, הוא שאיזכור שלהן במקום כמו Techcrunch יחזק את מעמדן בעיני משקיעים בקרנות הון סיכון, אותם גופים עם כיסים עמוקים שמחפשים את ה"דבר הבא" להשקיע בו.

"יש איזה עיוורון בקרב אנשים מקרנות הון סיכון, לגבי מה שקורה בחברות אינטרנט ישראליות", אומר יניב גולן מ-Yedda. אומנם לישראל היו בעבר הצלחות בינלאומית בתחום האינטרנט, עם חברות כמו ICQ ו- Hotbar, אולם מרבית ההשקעות בהייטק הישראלי הם בתחומים שנחשבים "קלאסיים" יותר לישראל, כמו תקשורת, חומרה או אבטחת מידע. לעומת זאת, חברות אינטרנט ישראליות שמפתחות שירותים קהילתיים ברוח Web 2.0, עדיין לא זוכות להשקעות של ממש. "אבל לאחרונה יש התעוררות ויש כבר משקיעים שהבינו שמשהו קורה כאן", מוסיף גולן, "רובם עדיין בתהליכי למידה, אבל יש כבר כאלו שכבר ביצעו השקעות".

"אני שמח מאד שמייקל גילה את הפוטנציאל שיש בארץ ונוכח לגלות אילו דברים מדהימים יש בישראל" אמר דניאל כהן, מחברת ההשקעות Gemini. "בעמק הסילקון כמעט שלא מכירים חברות אינטרנט ישראליות, כך שידיעה ב- Techrunch יכולה מאד להשפיע" . לדבריו, הוא מאד מקווה כי בעקבות דיווח זה, גם בלוגרים משפיעים רבים אחרים יתחילו להבחין בסצנה שצומחת בארץ.

כהן עצמו מאד מאמין בחברות האנטרנט המקומיות. השבוע הוא השיק "מעבדת אינטרנט" שמטרתה, בין היתר, היא להשקיע ב-10 חברות סטראפ ישראליות בשנתים הקרובות. הראשונה שבה השקיע היא esnips.
 

סטארטאפים שמשתפים פעולה?

השאיפה להעלות את המודעות לגבי חברות אינטרט ישראליות בעולם היא שאיפה המשותפת לכולם. השאלה היא עד כמה, בעולם כל כך תחרותי, שבו כל צד רוצה לשמור את הקלפים קרוב לחזה, יכול להמצא גם שיתוף פעולה אמיתי.

"בעמק הסיליקון יש אינטראקציה רבה בין חברות שונות", מסביר גולן, "אבל כאן בישראל, כל אחד חי באי שלו וצריך לעשות את כל הדרך הקשה לבד. אבל עכשיו יש לנו כמה מיזמים לשתף פעולה יחד. הפגישה הזו עם ארינגטון היא רק טריגר ואנחנו כבר מתכננים לבצע פעולות נוספות כמו לקיים מפגשים מקצועיים לחילופי ידע. המחשבה שמאחורי המפגשים העתידים האלו היא שצריך לשתף יחד פעולה ולנסות ולראות איך אפשר להפוך את האנרגיה שיש בביצה המקומית לכוח".


הכתבה פורסמה מחדש במסגרת חגיגות חמש שנים לישרא-בלוג
בחזרה לפרויקט >
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by