ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט: חצי שנה ואנחנו לוקחים את גוגל 

מיקרוסופט: חצי שנה ואנחנו לוקחים את גוגל

 
 
רויטרס ואילנה תמיר

מיקרוסופט מבטיחה (שוב) תוצאות חיפוש איכותיות יותר מאלו של גוגל. תאריך היעד: חצי שנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"גוגל מאד תכעס על זה", ניל הולווי (צילום: מיקרוסופט)
 "גוגל מאד תכעס על זה", ניל הולווי (צילום: מיקרוסופט)   
"בתוך שישה חודשים תשיק מיקרוסופט בארה"ב ובבריטניה מנוע חיפוש טוב יותר מזה של גוגל". כך אמר אתמול (ד') ניל הולווי, נשיא מיקרוסופט באירופה, המזרח התיכון ואפריקה. עוד הוסיף הולווי, כי זמן קצר לאחר מכן, מנוע החיפוש המיקרוסופטי החדש יושק גם במדינות אחרות באירופה. את הדברים אמר במסגרת כנס טכנולוגיה, מדיה וטלקום שארגנה סוכנות הידיעות רויטרס.
 

המנוע ישולב במסנג'ר ובהוטמייל

הולווי הסביר כי מנוע החיפוש החדש לא ישולב במסגרת הויסטה, מערכת ההפעלה העתידית של החברה. הסיבה לכך היא ששילוב כזה עלול להחשב כפעולה מונופוליסטית. "נחשו מה יקרה אם נשלב מנוע חיפוש דמוי-גוגל, אבל פי שתיים טוב ממנו, יחד עם חלונות? אני בטוח שאם נעשה זאת, חברה אחת שקוראים לה גוגל לא ממש תהיה שמחה מזה".

מיקרוסופט כבר הואשמה בעבר בניצול המונופול שלה בשוק מערכות ההפעלה, על מנת למנוע תחרות גם בתחומים אחרים. האיחוד האירופי, למשל, קבע כי שילוב של נגן המדיה בתוך מערכת ההפעלה, מונע תחרות מחברות אחרות, כדוגמת חברת RealNetworks, המיצרת גם היא נגני מדיה. האיחוד דרש ממיקרוסופט להוציא לשוק האירופי מערכת הפעלה מיוחדת, נטולת נגן מדיה.

למרות שמנוע החיפוש לא ישולב בויסטה, הוא כן ישולב בשירותים אחרים שיש למיקרוסופט ובראשם שני שירותים קהילתיים: המסנג'ר ובהוטמייל. "שילוב פונקצית החיפוש ביישומים אחרים, תהפוך אותה לנגישה מאד לאנשים", אמר הולווי.
 

הסוד: לא לינקים אלא תשובות

הגישה של מיקרוסופט שבעזרתה היא מאמינה שתעקוף את גוגל, היא לא לספק לינקים אלא לספק תשובות רלוונטיות. "השאיפה, אם כי זה לא יהיה הצעד הראשון, היא לא רק למצוא כתובות URL, אלא להתמקד יותר במידע עצמו אותו המשתמשים מחפשים", אמר הולווי והסביר : "כיום, מה שאנחנו מקבלים בתוצאות החיפוש אלה הן כתובות URL. מחקר הראה שבחמישים אחוזים מהזמן, אנחנו לא מקבלים את כתובות ה-URL אותן אנחנו מחפשים".

על פי הולווי, מנוע החיפוש המנצח של מיקרוסופט, אמור לספק לגולשים תשובות לשאלות ספציפיות. למשל, למצוא מסעדה עם סוג אוכל מסוים באיזור גאיגרפי מסוים, או לאתר דירות למכירה על פי קריטריונים ועל פי טווח מחיר ספציפי.

גישה זו אינה חדשה במיקרוסופט. את הסיסמה שהחוכמה היא לספק מידע רלוונטי ולאו דווקא לינקים, אנחנו שומעים מכיוון מיקרוסופט מזה זמן. לפני כשנה, כשהשיקה את מנוע החיפוש MSN Search, אמר אז יוסוף מהדי, מנכ"ל חטיבת MSN, כי "מנוע החיפוש החדש הוא יותר אודות תשובות לשאלות ולא אודות לינקים".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by