ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הרכב יזמין את האמבולנס לבד 
 
 ג`נרל מוטורס. כלים לרפואת חירום או לאח הגדול?   
 
מערכת חיים ברשת

החל מקיץ 2003 תצייד ג'נרל מוטורס את רכבי היוקרה שלה במערכת שתאפשר לכוחות ההצלה להגיע לתאונה, כשהם יודעים כבר מה מצב הפצועים בתאונת דרכים. מצד שני המערכת יכולה לאפשר לאח הגדול גם לדעת מתי חרגת מהמהירות המותרת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יצרנית הרכב הענקית ג'נרל מוטורס הכריזה השבוע על מערכת אוטומטית, שבאמצעותה יוכלו כוחות ההצלה להגיע לתאונת דרכים מצוידים בכל המידע והציוד הדרוש כדי לטפל בנפגעים בתאונה. אבל אלייה וקוץ זה, בעוד רופאים ומומחים לבטיחות בתעבורה משבחים את המערכת, ומכנים אותה- "מצילת חיים" מזהירים עורכי דין כי פרטיות המשתמשים עלולה להיפגע כתוצאה מהשימוש במערכת.

בעזרת חיישנים המפוזרים במכונית יכול "המוח" של מערכת ה-AACN (ראשי תיבות של "דיווח אוטומטי מתקדם על תאונות דרכים"), שמותקן במרכז הרכב, לזהות את חומרת התאונה בעזרת אלגוריתם מיוחד. לדוגמא, הוא יוכל לזהות האם הצד הימני של הרכב נפגע והאם היה נוסע באחד מהמושבים הימניים. הנתונים יועברו דרך רשת OnStar של ג'נרל מוטורס (רשת לאיתור כלי רכב, בדומה לאיתוראן או פויינטר) למוקדן שיחליט אם להעביר את הדיווח למוקד שירותי החירום. כיום יכול נהג רק ללחוץ על לחצני מצוקה שמחוברים למערכת, אולם אם הוא במצב קשה אין מי שיודיע על התאונה מלבד עוברי אורח.

המערכת תהיה זמינה החל מדגמי 2004 של מכוניות היוקרה של ג'נרל מוטורס, שיצאו לשוק בקיץ 2003. עד שנת הדגם 2006 ג'נרל מוטורס מתככנת להכניס את המערכת כסטנדרט או כאופציה לכל הדגמים. בנוסף, מתכננת ג'נרל מוטורס למכור את השירות גם ליצרניות רכב אחרות.


הזכות לפרטיות מול קדושת החיים

"תארו לעצמכם מטוס עם 100-200 איש שמתרסק כל יום. זהו מספר האנשים שמתים מדי יום בתאונות דרכים, ומערכת שכזו מבטיחה להפחית את המספר הזה", אמר ד"ר ריצ'ארד האנט, נשיא ההתאחדות לרפואת חירום, במהלך מסיבת עיתונאים בנושא השבוע.

עם זאת, עורכי דין ומשפטנים העוסקים בסוגיות של צנעת הפרט טוענים כי מערכת זו יכולה להפוך להיות מערכת למעקב אחרי אנשים במכוניתם. אמנם, נהגים צריכים להסכים להתקנת המערכת במכוניתם ולשלם 16.95 דולר מדי חודש לשירות. עם זאת, המתנגדים חוששים כי המידע שג'נרל מוטורס אוספת, עלול ליפול לגורם שלישי, מאנשי משטרה וסוכנים ממשלתיים ועד לחברות למחקר על הרגלי צרכנים.

"החשש שלנו", אומר לי טיאן, משפטן בכיר בארגון 'החזית האלקטרונית', "הוא לא רק בהעברת נתונים היסטוריים על הנהגים ופעילותם, אלא באפשרות של המשטרה להתחבר לסיגנל היוצא מהמכוניות בזמן אמת".

בג'נרל מוטורס מדגישים כי עורכי הדין שלהם בחנו את העניין לעומק, וכי הם בטוחים שהיתרונות הבטיחותיים יעלו על סוגיית הפרטיות אצל רוב הצרכנים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by