ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
שרות חדש בהוטמייל, מחיקת קבצים 
 
 מדובר במהלך שבסופו של דבר יהיה לטובת הגולשים. אהה   
 
צבי טלית

אם גיליתם שנמחקו לכם אימיילים ששמרתם בתיקיית הדואר היוצא - אין לכם סיבה לכעוס. מדובר באסטרטגיה של מיקרוספט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מנויי שירות הוטמייל גילו שבוע שעבר שלפתע התפנה להם מקום רב בתיבת הדואר. אל חשש, במיקרוסופט לא הוסיפו נפח לתיבת הדואר, צמוקת המגה-בייטים, הם פשוט מחקו את הדואר ששמרו המשתמשים ב"דואר יוצא".

במשך שלושה חודשים עדכנה לידיה זאק את חבריה ומשפחתה בחוויותיה מטיול שהיא עורכת ברחבי אסיה, כשהיא מספרת על מטעמים שונים שאכלה בסין, טקסים דתיים שראתה בלאוס, וכדי שתישאר לה מזכרת מחוויות אלו, היא אף שמרה את הדואר היוצא אותו שלחה, כדי שתוכל לשוב ולערוך את הכתוב לכשתשוב הביתה. זה כבר לא יקרה.

לא שחלילה קרה משהו נורא לאותה מטיילת בדרכה בשבילי אסיה, פשוט בהוטמייל החליטו למחוק לה, כמו לכל מנויי החינם של הוטמייל, את האי-מיילים שנשמרו במיוחד בתיקיית הדואר היוצא. וכשמדובר בלמעלה מ-110 מיליון מנויי חינם (מול כ-300 אלף משלמים), סיפורים כגון אלו אינם נדירים כלל וכלל.

לא מדובר בתקלה טכנית מצערת, אלא זהו חלק ממדיניות מכוונת של מיקרוסופט, המבקשת לדחוק את קהל מנויי שירות החינם של הוטמייל אל עבר האופציות הנוספות באתר, הכרוכות, כמובן, בתשלום. עבור מנת מצלצלין ישמחו בהוטמייל להרחיב את תיבת הדואר שלכם ל-8 מגה בייט ועוד מיני תופינים. כחלק ממדיניות זו, לא ניתן לשמור יותר אי-מיילים לתקופה בת יותר משלושים יום. והחל משבוע שעבר מחקה החברה את כל אותם מכתבים שהיו שם מלפני ה-16 ביוני.

אלפי תלונות נזעמות שנתקבלו במיקרוסופט ומכתבים ממנויים, המעוניינים לשחזר את המידע האישי שנמחק, נענו בתגובה הלאקונית "מצטערים, אבל לא ניתן לשחזר את המידע האמור" מצד נציגי שירות הלקוחות. אכן באסה.

פארול סהא, מנהלת מוצר ב-MSN מסרה בתגובה כי החברה מסרה הודעה למנוייה בחודש יוני כי היא עתידה למחוק את כל ההודעות הישנות השמורות בדואר יוצא. במציאות כלכלית כה קשה, חברות אחרות שסיפקו שרותי חינם זהים פשוט התקפלו וסגרו, מותירות את לקוחותיהן ללא שירות וללא קבצים שפשוט נעלמו, אמרה. "זה לוקח זמן להתרגל לעניין", הוסיפה. "כולי תקווה שהשוק לא יהיה גדול מדי".

ומה אפשר בכל זאת לעשות אם נפגעת מפעולה זו? מיקרוסופט מכוסה משפטית, כך שלתבוע אי אפשר. מה שכן ניתן לעשות זה לאמץ את גישת הזן, לא להיקשר למידע שאבד, ולהחליף מהר ספק שירות דואר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by