ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
וואלה! שקם את המודל העסקי שלך 
 
 הפרסום באינטרנט עובד - צלצל ונספר לך איך (אילוסטרציה; צילום: רויטרס)   
 
עידו קינן

לא על הפרסום לבדו יחיה הפורטל: וואלה מתחיל לספק שירותי מידע טלפוניים; מנהל פיתוח עסקי בפורטל: זו לא נסיגה, אלא התפתחות - זו אסטרטגיית "וואלה! everywhere"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"המפרסמים והפרסומאים הבינו, שהאינטרנט זה לא מדיה זניחה, אלא מדיה המונית. הבשורה הראשונה היא שאפשר למכור פרסום ולהתפרנס מזה", אמר המנכ"ל היוצא של וואלה-IOL, עפר לוי, ימים ספורים לפני הודעת הפרישה שלו. מסתבר שמפרסום (לבד) לא קונים במכולת, ופורטל וואלה החליט לאמץ מודל עסקי חדש: שירותי מידע בטלפון.

גם אחרי שהחליט לעזוב את וואלה כדי למנכ"ל את רשת ספריות הווידאו בלוקבאסטר, ממשיך לוי להאמין במודל העסקי של פרסום באינטרנט. בידיעה מ"הארץ", שהתפרסמה בשבוע שעבר בוואלה תחת הכותרת "הפרסום באינטרנט עובד", אמר לוי שברבעון הראשון של 2002, נרשמה בוואלה עלייה של 80 אחוז בהכנסות מפרסום לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בתחתית הידיעה, הופיעה פרסומת לשירות "וואלה! בטלפון". השירות, שמתפרסם במספר מקומות נוספים באתר, מציע דיווחי חדשות, ספורט ומזג אוויר, המלצות בפינת התרבות, תחזית אסטרולוגית, השתתפות בסקרים והאזנה לתוצאותיהם. מספר הטלפון הוא באיזור חיוג סלולרי של אורנג', והמודל העסקי הוא חלוקת רווחים בין המפעילה הסלולרית, וואלה ומפעילת השירות, חברת טלכלל.
 
 
וואלה איננו הראשון שבוחר במודל הזה, שהחל להתפשט באינטרנט הישראלי בשנה שעברה. קדמו לו, בין השאר, אתרי החדשות ג'רוזלם פוסט ועניין מרכזי, אתרי חדשות הכלכלה דה מרקר וגלובס, ואתר רוטר.נט, שסיפק שירות צ'טים קוליים. עם זאת, מתעקש מנהל הפיתוח העסקי בוואלה, רון הנטמן, שהבחירה במודל הנוכחי "זה לא חזרה אחורה, זה התפתחות". הוא מספר, שהפורטל הציע בשנה האחרונה שירותי תוכן קוליים, במסגרת שיתופי פעולה עם מספר חברות IVR (שירותים קוליים אינטראקטיביים), אולם עד כה לא היתה הפניה אל תכני וואלה.

"וואלה! בטלפון" הושק לפני חודש, אבל "לקח לנו זמן עד שנתנו לו את החשיפה", סיפר הנטמן. "מה שעשינו זה לקחת את כל הטרנד הזה של שירותי תוכן סלולרי, ולתת לו טוויסט של מה שאנחנו. זה למעשה פורטל סלולרי". לדבריו, השירות נמצא בשלבים ראשונים, ובהמשך יתווספו לו תכנים נוספים.

"לקחת את הפלטפורמה של וואלה ולהעביר אותה ל-voice זה סוג של אסטרטגיה שאנחנו מתקרבים אליה יותר ויותר, 'וואלה! everywhere'", הסביר הנטמן. "הרעיון הוא לתת לאנשים את מה שהם רגילים אליו בכל מקום, בכל מדיום".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by